اشتباه احمد‌الحسن در مستقل ندانستن معجزه برای شناخت حجت الهی.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلود pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  اشتباه احمد‌الحسن در مستقل ندانستن معجزه برای شناخت حجت الهی ↓📋 › ؛

احمد‌الحسن (مدعی یمانی) معجزه را فقط مؤید می‌داند و دلیل مستقل نمی‌داند! در صورتی که ما می‌دانیم که در فرمایشات معصومین آمده، روایتی هم در جلسات قبل خواندم که معجزه، صدق صادق را از کذب کاذب مشخصت می‌کند. معجزه، خودش معیار هست بر اینکه این فرد حجت الهی هست، که البته این مسئله‌ای که ایشان می‌فرمایند قطعاً با مهم‌ترین اصل‌ تعارض دارد! یعنی با این حرفی که ایشان می‌زنند، کلاً بقاء ادیان زیر سؤال می‌رود!
مثلاً گاهی‌اوقات ما در عصر یک حجت الهی هستیم، محرز شده به هر دلیل که ایشان حجت الهی هستند. ایشان می‌آید جانشین بعد خودش را انتخاب می‌کند. ما هم ایشان را می‌شناسیم جانشین بعد خودش را هم می‌شناسیم. نیاز نیست جانشین بعد ایشان معجزه ارائه بدهد. همین که حجت خدا تأیید کند کفایت می‌کند. نص در این مورد کارگشاست. بله اگر معجزه هم ارائه بدهد می‌شود مؤید.
اما نکته سر این است که جناب احمد اشتباهی که کردند این است، اگر چنان‌چه بله نص باشد مثلاً در مورد حضرت صاحب‌الزمان علیه‌السلام که ایشان توسط امام حسن عسکری علیه‌السلام، توسط آباء بزرگوارشان، توسط وجود نازنین نبی‌اکرم، توسط انبیاء که بشارت دادند به این منجی، ایشان به‌عنوان خاتم‌الأوصیاء نبی‌اکرم مطرح شده، به‌عنوان قائم مطرح شده، به‌عنوان منجی مطرح شده.
یک وقت ما در عصر امام حسن عسکری علیه‌السلام هستیم، ایشان برای ما مسجل شده حجت الهی هست، امام زمان علیه‌السلام هم می‌بینیم، امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌‌فرمایند این فرزندم امام زمان علیه‌السلام هست، دیگر ما نیازی نیست از امام زمان علیه‌السلام معجزه بطلبیم!
اما یک وقت ایام غیبت می‌آید به تعبیری ایام فترت می‌آید، امام در بین ما نیست، این‌جا چه‌کار می‌کنیم؟! مشکل پیش می‌آید!
این‌جا وقتی حضرت حجت تشریف می‌آورند، ما مشکل با نص نداریم، ما حضرت تشریف بیاورن با نص پذیرفتیم که مهدی، شخصیتی به نام (م ح م د بن‌العسکری) است و ایشان همان قائم و همان خاتم‌الأوصیاء نبی‌اکرم هستند. اما ایشان حالا تشریف آوردند، ما از کجا بفهمیم که ایشان مصداق همان (م ح م د بن‌العسکری) هستند؟ یعنی همان حقیقت شخصی امام زمان هستند؟! ما از کجا بفهمیم؟! ممکن است اگر به زیبایی ظاهر باشد، این‌ها همه فضل هست افراد زیبایی در طی تاریخ بودند و این‌ها شارلاتان و حقه‌باز درآمدند! اگر به علم باشد، علمای بزرگی بودند که این‌ها خائن درآمدند!
در کتاب منیه‌المرید، مرحوم شهید ثانی می‌گوید که بلعم باعورا دوازده هزار قلمدان، مطالب او را می‌نوشتند! یک عالم بوده و یک کسی بوده که از لحاظ سیر نفسانی به یک جا رسیده که خداوند افاضه به او کرده که هر دعایی بکند مستجاب بشود! اما پایش لغزید! در مقابل حجت الهی خواست نفرین بکند! و حتی وقتی حرکت کرد که نفرین بکند، این الاغ بلعم باعورا طبق فرمایشات معصومین آمده که بهش سواری نداد و این بلعم باعورا این‌قدر الاغ را زد که این الاغ کشته شد! و آمده که چند تا حیوان که وارد بهشت می‌شوند، یکی از آن‌ها همین الاغ بلعم باعورا هست.
علی‌ای‌حال ما می‌بینیم که این فرد می‌دانسته که حضرت موسی علیه‌السلام حجت الهی هست و دیده که حتی این مرکبش به او سواری نمی‌دهد و آمد نفرین کند، مَثل می‌زنند مثل کلب و سگ، زبانش جوری بیرون می‌آید که نمی‌تواند نفرین کند! و این‌گونه به انحطاط کشیده می‌شود و در نهایت هم کار به کجا کشیده می‌شود؟ جهنمی می‌شود!یعنی می‌خواهم بگویم صرف علم داشتن، دلیل بر حجت‌اللهی نیست! به‌خاطر اینکه خیلی از علماء بودند پایشان لغزیده و منحرف شدند! صرف اینکه حرکت‌های نفسانی یا مستجاب‌الدعوه بودند، باز هم این دلیل بر حجت الهی بودن نیست. پس این فرد از کجا بتواند تشخیص بدهد؟ وقتی حضرت صاحب تشریف می‌آورند، ایشان صرف اینکه بگوید من فرزند امام حسن عسکری علیه‌السلام هستم؟! اینکه ممکن است که یک آدمی بیاید چنین ادعایی بکند کما اینکه چنین ادعایی هم کردند!
امام زمان علیه‌السلام بگوید از من علم سؤال کنید؟! این هم که افراد عالمی بودند منحرف درآمدند! ایشان بگوید من مستجاب‌الدعوه هستم؟! نمونه‌‌اش بلعم باعورا هست که قبلاً مستجاب‌الدعوه بود! مثلاً یک مدت مستجاب‌الدعوه باشد بعد چنین ادعاهای کذایی بخواهد بکند!
این‌جاست که امام زمان علیه‌السلام برای اینکه برای مردم مسجل شود که مصداق نص پیامبر و آباء ولی‌عصر من هستم، آن‌جا باید معجزه اقامه کند! ببینید نکته سر این است! یعنی احمد‌الحسن اگر این مسئله را دقت می‌کرد، چنین خطای بزرگی را مرتکب نمی‌شد!
ایشان در صفحهٔ ۱۵۵ کتابش می‌نویسد که:
«این همچنین به این معناست که راه شناخت امام مهدی علیه‌السلام که از هزار سال پیش غائب است، برای افرادی که دلیل‌شان برای ایشان این است که با معجزه می‌آید بسته است».
ببینید کسانی که می‌گویند امام زمان علیه‌السلام با معجزه می‌آید و این معجزه راه شناخت حضرت ولی‌عصر هست، بعد از چی؟
وقتی که بیش از هزار سال ایشان غیبت شده. یعنی بعد طبیعتاً کسی ایشان را ندیده، در زمان حضرت عسکری علیه‌السلام نبوده که آن‌ها از دنیا رفتند. الان هست، امام زمان علیه‌السلام را ندیده. حالا امام زمان علیه‌السلام تشریف می‌آورند و ایشان بخواهد معجزه ارائه بدهد و از این طریق بفهمند که ایشان حضرت مهدی هستند، احمد‌الحسن می‌گوید این اشتباه است!
در صورتی که باز ایشان به نص تکیه می‌کند! ما انکار نص نمی‌کنیم، اما در این مورد نص به تنهایی کفایت نمی‌کند! نکته سر این است که به تنهایی نص کفایت نمی‌کند! و برای اینکه روشن شود که این شخص مصداق اون نص هست، باید بیّنه اقامه کند باید معجزه اقامه کند و چنین کاری را می‌کنند!
ایشان می‌گوید نه! وقتی امام زمان علیه‌السلام می‌آید، اصلاً هیچ‌ معجزه‌ای اقامه نمی‌کند! اصلاً لازم نیست برای شناخت خودش معجزه اقامه کند!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

خوشبختی، سابجکتیو است یا آبجکتیو؟!

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green