منظور روایات از دعوت پیامبر با شمشیر.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلود pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  منظور روایات از دعوت پیامبر با شمشیر ↓📋 › ؛

روایاتی که می‌گوید که پیامبر، دعوت و هدایت به سیف (شمشیر) کردند، معنای دیگری دارد. ببینید یک معنایی که از این‌سری روایات می‌شود استفاده کرد این است که حق از باطل جداست، مشروط به اینکه حق از باطل که جداست، حق را به یک نفر ارائه بدهی! اتمام حجت به یک نفر بشود! بعد بفهمد حق از باطل جداست! وقتی اتمام حجت بشود می‌فهمد. اما اگر جمعی اجازه ندهند که حق بر این‌ها عرضه شود، آدم‌های بی‌گناهی وجود داشتند و حق‌پذیر بودند، اما جمعی به‌خاطر یک منافع مالی و مادی که دارند، می‌گویند که به طایفهٔ ما، به قوم ما، به همشهری ما، هم‌کشوری ما، اگر چنانچه این حق برسد، این‌ها دیگر به تعبیری به ما سواری نمی‌دهند! این‌ها مانع می‌شوند! مانع می‌شوند حتی مانع نظامی درست می‌کنند! یعنی چه؟
نبی اکرم و اصحاب‌شان چی‌کار می‌کنند؟ ارائه حق می‌خواهند بدهند، این‌ها می‌آیند چه‌کار می‌کنند؟ دست به قبضهٔ شمشیر می‌کشند مقابله می‌کنند، به کارزار می‌آیند به خاطر اینکه پیامبر نتواند حق را به بقیه برساند! اتمام حجت بکند!
این‌جا وظیفهٔ نبی اکرم در مقابل معاندین چیست؟ این‌جا بله شمشیر استفاده می‌شود! از این موارد داشتیم در جنگ‌ها؛ این‌جا کار با شمشیر است! اما شمشیری که هست، به این معنا نیست که کنار گردن‌شان بگذارد تا تک‌تک این‌ها مسلمان بشوند! نه! آن‌هایی که مانع شدند تا حق و حقیقت به کسانی که حق‌جو هستند نرسد، پیامبر در مقابل این‌ها می‌ایستد. حتی کار به این‌جا می‌رسد آن‌ها حمله به پیامبر می‌کردند که پیامبر را بکشند! مسلمانان را تارو مار بکنند! این‌جا پیامبر مقابله می‌کردند، این‌ها را از بین می‌بردند، حق را ارائه می‌دادند، اتمام حجت می‌شد، وقتی اتمام حجت شد ﴿قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ﴾؛ وقتی که اتمام حجت بشود، حق از باطل کاملاً قابل تشخیص است! اما اگر به دروغ بگویند پیامبر جادوگر هست، ساحر هست، به حرفش گوش ندهید، و شمشیر و سلاح هم برمی‌دارند که این نبی اکرم را بکشند! بله! در این‌جا پیامبر در مقابل این‌ها ایستاد و این‌ها را از بین برد!
حتی در ارتباط با مسألهٔ فتح کعبه که نگاه بکنید که اکثریت این‌ها مسلمان شدند، همین‌طور بود! فتح کعبه در آن آیه‌ای که می‌گوید: «ما آشکار کردیم»، بعد در آیهٔ دیگر می‌گوید: «گناهان قبل و بعد تو آمرزیده شده»، یعنی چه؟ یعنی آن‌قدر رو اذهان مردم کعبه کار کرده بودند، می‌گفتند پیامبر بت‌های شما و خدایان شما را می‌خواهد بگیرد، پیامبر را بدترین افراد می‌دانستند! اما وقتی فتح شد و این‌ها کنار زده شدند کم آوردند نسبت به قدرت سیف نبی اکرم، از قدرت نظامی کنار کشیدند، همان‌هایی که پیامبر را بدترین می‌دانستند، بهترین می‌دانستند!
حالا ببینید در ارتباط با ولی عصر علیه‌السلام هم چنین است! وقتی آقا تشریف می‌آورند دقیقاً همین ماجرا پیش می‌آید! هر جمعی می‌خواهند موقعیت و سکان خودشان را حفظ بکنند، این‌جا حضرت چی‌کار می‌کند؟ مقابله با این‌ها می‌کند، با اهل هر جمعی با کتاب‌های خودشان احتجاج می‌کند، آن‌ها فوج‌فوج مسلمان می‌شوند! فوج‌فوج شیعه می‌شوند! فوج‌فوج به سمت حضرت می‌آیند!
پس حرکت، حرکت نظامی در ارتباط با ایشان بود، اما در مورد حضرت عیسی علیه‌السلام  چنین چیزی نبوده. لذا همچین ویژگی نسبت به حضرت عیسی علیه‌السلام مطرح نشده است.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

چگونگی تحقق معجزهٔ دلخواه.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green