پیشنهاد ما به شما
شبهات عقیدتی در بوتـهٔ نقـد و بررسی./کارشناس: دکتر باقرپـور کاشـانی.
Ꞌ͜͡ ﻫﻭاﻟﻋﻟﻳﻣ⌟ :ﺻــﻭﺗ ﺳﺧﻧﺭاﻧﯽ دانلـــ📥ـــــود ❍›شبهاتعقیدتیدربوتـهٔنقـدوبررسی ❍›کارشناس:دکترباقرپـورکاشـانی ❍›جلسهاول٫چهارمآذرماه۱۴۰۳ ❏›اهمّ عناوین: ⩴ توضیح برهان شر. ⩴انواع …
برهان حدوث امام محمد غزالی : ۱_جهان ازلی نیست و آغازی دارد۲_هرچه آغاز می شود و به وجود می آید علتی می خواهد۳_ نتیجه جهان علتی دارد این برهان غزالی قدیمی اما در عین حال محکم و ساده است مقدمه اول میگه جهان ازلی نیست یعنی گذشته جهان ما بی نهایت نیست چرا که اگر گذشته جهان بی نهایت بود باید بی نهایت زمان سپری میشد تا به نقطه آلان برسیم و خب میدونین بی نهایت که اصلا تموم نمیشه پی زمان گذشته جهان ما یک عدد محدودی بوده اگر چه یک عدد بزرگ ولی محدود بوده نه بی نهایت مثلاً ۱۴میلیار سال پس جهان ما در ۱۴میلیارد سال قبل به وجود اومد در لحظه زمان مساوی صفر به وجود اومد و این جهان ازلی و تناسخو رد می کنه قائلان به تناسخ میگن ما از جسمی به جسم دیگه منتقل می شیم وتا بوده همین بوده اما نه گذشته جهان ما محدوده و آغازی داره، مقدمه ۲میگه علتی داره این مقدمه میگه به هیچ عنوان نمیشه گفت جهان از هیچ و بی علت به وجود اومده چون از هیچ هیچی به وجود نمیاد حال که جهان علتی داره این علت خودش نباید زمان(:دنباله پیوسته از هستی و رخدادها که به طرز برگشت تا پذیری از گذشته به سمت حال و از حال به آینده حرکت می کند) داشته باشه چون که اگر اون هم زمان داشته باشه یعنی گذشته و حال داشته باشه خودشم باید ابتدایی داشته باشه و علت می خواد پس باید اون علت ماوراء زمان باشه یعنی گذر زمان بر اون صدق نکنه باید قادر باشه یعنی توانایی انجام کار داشته باشه وباید اراده داشته باشه چرا که اگر علت جهان فیزیکی و تامه بود معلول بدون اون نمیتونه وجود داشته باشه و علت ماوراء زمان پس معلول هم ماوراء زمان اما جهان ما محدوده بی نهایت نیست مثل علت ۲_اگرفیزیکی بود تا علت هست و معلول هم باید باشه واین طور جهان ثابت و بلا تغیر بود درحالیکه اینگونه نیست پس باید اختیار داشته باشد که هروقت بخواهد جهان را خلق کند، ، چون که جهانو خلق کرده باید عالم باشه چون جهان جهان پر از علمه