❲﷽❳
◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈
صوت:
❏.رد علمی بر داروینیسم
❏.نظر دکتر سید حسین نصر درباره فرگشت.
៹ ،﷽، ›
رد علمی بر داروینیسم
نظر دکتر سید حسین نصر درباره فرگشت
خیلی افراد بسیار برجسته در امریکا و اروپا هستند حتی بین زیستشناسان، که اصولاً فهمیدند داروینیسم یک نوع قلّادهایست که جلوی علم زیستشناسی رو گرفته و یک نوع ایدئولوژی هست؛ و بعد، در انگلستان داروین یک روز قهرمان هست، حتی شمال استرالیا که انگلیسیها رفتند، یک شهری درست کردند به نام داروین!
اینه که بحث فرق میکنه با اروپا، آلمان و فرانسه و ایتالیا و اینها، الان نمیشه، خیلی خیلی انتقادات شدید به «تطور» از لحاظ علمی میشه.
من یک چندسال پیش پیشنهاد کردم به دوستان ایرانی حالا دوباره بهتون میگم، یک کتابی هست، کتاب ایتالیایی به نام «دوپو داروین/Dopo Darwin»، دوپو به ایتالیایی یعنی «بعد از»، داروین هم که داروینه؛ «بعد از داروین» به قلم دانشمند، یعنی بیولوژیست زیستشناسِ خیلی معروف ایتالیایی «جوزپه سِرمونتی/Giuseppe Sermonti»، فقط از دید زیستشناسی بدون توجه به فلسفه، دین و عرفان و اینها، نشون میده که اصلاً به کلی این تئوری تطور، این اصلاً بیمعنی هست، هیچ ارتباطی با علم جدی نداره.
من توی کتابخانه دانشگاه که، شاید پنجاه تا کتاب که دانشمندان مختلف، بیولوژیستها، فیزیکدان، شیمیست، نه فقط دانشمندان ادیان، اینها نوشتند در رد علمی بر داروینیسم. منتها گفتم داروینیسم مثل کمونیسم در دورهٔ استالین، یک نوع ایدئولوژی شده در غرب. ما که در ایران هستیم، من در ایران دیدم خیلی کم مردم راجعبه این صحبت میکنند، ولی زیادتر شده، یکی دو نفر ایرانی پیدا شدند که من دعوتشون کردم دانشگاه تهران صحبت کردند راجعبه داروینیسم و بحث شد، حالا خیلی بیشتر شده، خیلی خیلی بیشتر شده.
خیلی خیلی مهمه که شما جوانان ایرانی که به این رشتهها علاقهمند هستید، آشنا باشید با این بحتهایی که شده از داگلاس دور (Douglas Dewar)، که استاد دانشگاه هاروارد بود، این کتابی نوشت به نام؛ «وهم تطور/ Transformist Illusion» که فقط از دید کرونولوژی/Chronology)، دیرینهشناسی، سنگشناسی، زمینشناسی و اینها نشون داد که اصولاً، اصلاً تطور وجود ندارد.
مثلاً در آغازه دورهٔ (کامبرین Cambrien) (یکی از دورههای زمینشناسی از دوران دیرینهزیستی است.) که میگن مثلاً ۵۰۰ میلیون سال پیش، حالا خود میلیون چه معنی دارد، این بحث بحث دیگریست، یکدفعه تمام کرهٔ زمین مقدار زیادی فرمهای جدید حیات باید پدید بیاد، بدون تطور! اون لایهٔ زیرش پرِکامبریَن (بزرگاَبَردوران) هست اصلاً اینها نیست. حتی بعضی از بیولوژیستهای حالا میگن نه! ما اعتقاد داریم به اینکه تطور تدریجی نیست، بلکه مثل یک انفجار میماند، هر چند دفعه یک دفعه حیات انفجار پیدا میکند، از این حرفها میزنند که پر کنند این مشکلات را با یک بیانی.
پایگاه اطلاع رسانی وحید باقر پور کاشانی وحید باقر پور کاشانی