علم غیب امیرالمومنین (ع) : از نسل شما (ابوبکر و عمر) تا قیامت کسى به خلافت نخواهد رسید ..

1d0dbfe55674e58ced3c1fab60facd07-425
علم غیب امیرالمومنین (ع) : از نسل شما (ابوبکر و عمر) تا قیامت کسى به خلافت نخواهد رسید ..

از جمله پیشگوئیهاى امیرالمؤمنین علیه السلام در مورد ابوبکر و عمر این بود که زمانی که خلافت رو از او غصب کرده بودند خطاب به آنها فرمود :

فقال علی علیه السلام : أما والله لو أن أولئک الأربعین رجلا الذین بایعونی ووفوا لجاهدتکم فی الله ولله ، لا أما والله لا ینالها أحد من عقبکم إلى یوم القیامه .

بخدا سوگند هیچیک از نسل شما تا قیامت به حکومت نخواهد رسید (خلافت را عهده دار) نمى شود.

الطبرسی، أبی منصور أحمد بن علی بن أبی طالب (متوفای ۵۴۸ هـ)،
الاحتجاج، ج ۱، ص ۱۱۰ .

======================================

مؤ لف گوید: این جمله را حضرت على علیه السلام در هنگامى که حضرت را بعد از پیامبر اکرم (ص ) با زور به مسجد آورده و شمشیر بر سر او نگهداشته بودند تا براى ابوبکر بیعت بگیرند بیان فرمود، و اینک مناسب است برخى از آن جریان در این مقام ذکر شود، وقتى حضرت على علیه السلام مشاهده نمود که مردم او را رها کرده ، اطراف ابوبکر را گرفته اند، در خانه نشست ، عمر به ابوبکر گفت : چرا نمى فرستید على بیاید و بیعت کند؟ همه بیعت کرده اند جز او و آن چهار نفر (سلمان ، ابوذر، مقداد و زبیر) ابوبکر از عمر دل نازکتر و نرمتر و دوراندیش تر بود ولى آن دیگرى (عمر) خشن تر و سنگدلتر و ستمکارتر بود، ابوبکر به عمر گفت : که را بفرستیم ؟ عمر گفت : قنفذ را بفرست و او مردى از قبیله بنى تیم و از آزاد شده هاى مکه و انسانى سخت و سنگدل بود. قنفذ را با عده اى فرستاد تا اینکه به در خانه على علیه السلام آمده ولى حضرت به آنها اجازه نداد، یاران قنفذ نزد ابوبکر و عمر که در مسجد بودند و مردم اطراف آنها قرار داشتند آمده گفتند: على بما اجازه نداد، عمر گفت : اگر اجازه داد وارد شوید وگرنه بى اجازه این کار را انجام دهید!!

پیشنهاد ما به شما

وجه ڪنیه‌ے ام‌ابیها براے حضرت زهرا ‹علیهاالسلام›.

صوت سخنرانی: دانلود‌صوت‌سخنرانی •عنوان: بررسے سیره‌‌ے حضرت‌ فاطمه‌ے زهرا ‹علیها السلام› در مدارڪ عامه. •عناوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green