آیا ابوبکر علم غیب داشته است؟

علم غیب ابوبکر

آیا ابوبکر علم غیب داشته است؟

شبهه :
ائمه علیه السلام از کجا میدانستند که فرزندی که سقط شده پسر است ؟
شیعه میگوید فرزندی که در بطن حضرت زهرا (س) بوده و سقط شده پسر بوده و نامش هم محسن ! مگر در ان زمان دستگاههای پیشرفته بوده ؟
جواب :
اگر از کتب شیعه دلیل بیاوریم قطعا قبول نخواهید کرد پس لاجرم سری به کتب خودتان میزنیم تا ببینیم ایا بزرگان شما مشابه این داستان را دارند یا نه ؟
روایتی است در موطا مالک که ابوبکر مدعی ست دختری که در شکم همسرش هست دختر است و اقای البانی هم روایت را تصحیح کرده :
وحدثنی مالک عن ابن شهاب عن عروه بن الزبیر عن عائشه زوج النبی صلى الله علیه وسلم أنها قالت إن أبا بکر الصدیق کان نحلها جاد عشرین وسقا من ماله بالغابه فلما حضرته الوفاه قال والله یا بنیه ما من الناس أحد أحب إلی غنى بعدی منک ولا أعز علی فقرا بعدی منک وإنی کنت نحلتک جاد عشرین وسقا فلو کنت جددتیه واحتزتیه کان لک وإنما هو الیوم مال وارث وإنما هما أخواک وأختاک فاقتسموه على کتاب الله قالت عائشهفقلت یا أبت والله لو کان کذا وکذا لترکته إنما هی أسماء فمن الأخرى فقال أبو بکر ذو بطن بنت خارجه أراها جاریه
ابوبکر بیست اصله (واحد شمارش درخت خرما) از درختان خرمای باغش را به عایشه بخشید، و چون هنگام وفاتش فرا رسید، به او گفت: دخترم! به خدا قسم هیچ چیز بعد از وفاتم از دارایی تو محبوب‌تر و از فقر تو برایم سخت‌تر نیست. بیست اصله درخت خرما از من به تو رسیده‌ است، که اگر از آنها درختان دیگری هم به عمل آوری برای خودت می‌باشد. و امروز تمام اموال من برای وارثان من یعنی دو برادر و دو خواهر توست. آن را بر اساس کتاب خدا تقسیم کنید، عائشه می‌گوید گفتم: پدرم به خدا قسم! اگر ‌چنین است، من یک خواهر بیش‌تر ندارم و آن هم أسماء است، اما دیگری کیست؟ ابوبکر گفت: (حبیبه) بنت خارجه فرزندی در شکم دارد که من آن را دختر می‌بینم.
موطأ الإمام مالک، ج۲، ص۷۵۲، ح۱۴۳۸، تحقیق محمد فؤاد عبد الباقی
همین روایت را با کمی تغییر در ابتدای روایت چند تن از علمای بزرگ تصحیح کرده اند که ان متن مورد نظر ما در تصحیحات انها موجود است :
( فقال أبو بکرٍ ذو بطنٍ بنتِ خارجهَ أُراها جاریهً / ابوبکر گفت: (حبیبه) بنت خارجه فرزندی در شکم دارد که من آن را دختر می‌بینم)
ناصرالدین البانی در ارواه الغلیل جلد ۶ صفحه ۶۱ میگوید :
قلت : و هذا اسناده صحیح علی شرط الشیخین .
من (البانی) میگویم : سند این روایت صحیح است به شرط بخاری و مسلم .

امام بدرالدین عینی شارح صحیح بخاری در کتاب خود نخب الافکار فی شرح معانی الاثار جلد ۱۴ صفحه ۳۵۸ بعد از این روایت می نویسد این روایت از دو طریق صحیح به ما رسیده که طریق اول که از یونس … نقل شده تمامی رجال ان رجال صحیح بخاری هستند .

ابن ملقن شافعی در البدر المنیر جلد ۷ صفحه ۱۴۳ می نویسد این روایتی که مالک در موطا خود اورده صحیح است .

یکی دیگر از علمایی که این روایت را تصحیح کرده شعیب ارنووط وهابی ست . ابن اثیر جزری که از او به امام و مجدد دین تعبیر می کنند در جامع الاصول جلد ۱۱ صفحه ۶۲۱ این روایت راورده و محقق کتاب تصحیح کرده .

پیشنهاد ما به شما

وجه ڪنیه‌ے ام‌ابیها براے حضرت زهرا ‹علیهاالسلام›.

صوت سخنرانی: دانلود‌صوت‌سخنرانی •عنوان: بررسے سیره‌‌ے حضرت‌ فاطمه‌ے زهرا ‹علیها السلام› در مدارڪ عامه. •عناوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green