معرفی امام علی علیه‌السلام در تلویزیون مصر‌ به نقل از روژه گارودی دانشمند معروف فرانسوی.

❲﷽

◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈

≻ معرفی امام علی علیه‌السلام در تلویزیون مصر‌ به نقل از روژه گارودی دانشمند معروف فرانسوی.

ꨄ︎ .. …دانلودویدئو… .. ꨄ︎

ꨄ︎ .. …دانلود‌پی‌دی‌اف… .. ꨄ︎

–  معرفی امام علی علیه‌السلام در تلویزیون مصر‌ به نقل از روژه گارودی دانشمند معروف فرانسوی

السلام‌علیکم و رحمه‌الله و برکاته
به آخرین حلقه برنامهٔ من مصر خوش آمدید. بگذارید برنامهٔ خود را با مقدمه، نویسنده، اندیشمند و فیلسوف فرانسوی روژه گارودی آغاز کنیم که گفت: من در دانشگاه سوربن فرانسه تدریس می‌کردم که روزی یکی از دختران دانشجو از من پرسید: تو استاد من هستی و من کتاب‌ها و مقالات شما را پیگیری می‌کنم و در سخنرانی‌های شما حاضر می‌شوم، و نکته‌ای توجه مرا جلب کرد که شما همواره دربارهٔ مردی مسلمان به نام «علی» صحبت می‌کنی. این علی کیست و چرا اینقدر بر شما تأثیرگذار بوده؟
روژه گارودی می‌گوید به آن دانشجو گفتم علی عموزاده پیامبر محمد و داماد او و یکی از فرماندهان نظامی او است. اکنون از تو سؤالی می‌پرسم تا بتوانی بخشی ساده از شخصیت او را بشناسی. دختر دانشجو گفت: بفرمایید.
گارودی گفت: اگر در هنگام عبور از خیابان ماشینی با سرعت به تو برخورد کند چه اتفاقی برایت می‌افتد؟
دختر دانشجو گفت: درجا می‌میرم یا بیهوش می‌شوم. گارودی گفت: روزی علی در حالی که در حال سجده نماز بود مورد اصابت شمشیر قرار گرفت و ضربهٔ شمشیر تا عمق جمجمه او نفوذ کرد. تا جایی که آن ضربه به اعماق مغز رسید یعنی همان جایی که مرکز حکمت و معرفت هر انسان است. در چنین شرایطی و فقط پس از یک روز از این ضربه، علی در حالی که در بستر مرگ بود و آن ضربه در مغز او تأثیر گذاشته بود به فرزندش حسن وصیت کرد، وصیتی که از زیباترین مشاهدات انسانی در تمام تاریخ است! زیرا دربردارندهٔ حکمت و اندرزی متعالی و والاترین مفاهیم انسانی است.
دانشجو که متأثر شده بود، پرسید: آن وصیت چه بود؟
استاد گفت: بخشی از این وصیت را برایت بازگو می‌کنم. علی در بستر مرگ به فرزندش وصیت کرد: فرزندم به حرمت حقی که بر تو دارم با اسیر خود (ابن‌ملجم) مدارا کن و مهربان باش  و خوش‌رفتار و دلسوز باش. فرزندم از آنچه می‌‎خوری به او بخوران و از آنچه می‌نوشی به او بنوشان و دست و پای او را در غل و زنجیر مکن. اگر من از دنیا رفتم فقط با زدن یک ضربه شمشیر او را قصاص کن و او را در آتش مسوزان و بدنش را قطعه‌قطعه مکن که من از جدت رسول خدا شنیدم که گفت از قطعه قطعه کردن بدن بپرهیزید حتی درمورد سگ هار. اگر من زنده ماندم که به بخشش او از شما سزاوارترم و خود می‌دانم با او چگونه رفتار کنم. شما را به تقوا سفارش می‌کنم و اینکه دنیا‌طلب نباشید و به‌خاطر از دست دادن دنیا متأسف نباشید، و همواره حق را بگویید و برای پاداش خدا تلاش کنید و دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید.
روژه گارودی در ادامه می‌گوید: همچنان بخش‌هایی از وصیت علی را برای آن دختر دانشجو بازگو کردم و آن دانشجو با اشک‌های ریزان به سخنان من گوش می‌داد.
این خلاصه‌ای بود از اتفاقی که میان روژه گارودی و یکی از شاگردانش رخ داد، و در آن یکی از صدها عرصه‌ای را بازگو کرد که نشان‌دهندهٔ رحمت و مهربانی در اسلام است. مهربانی و رحمتی که بر اساس آن سیدنا علی به فرزندش سفارش می‌کند که قاتل مرا شکنجه نکن، و او را آتش مزن و اگر خواستی او را قصاص کنی فقط یک ضربه به او بزن و از آنچه می‌خوری و می‌نوشی به او بخوران و بنوشان. از این رو در مورد متهم‌ساختن مسلمانان به خشونت‌گرایی و ترویج خشونت در جهان باید گفت که این از بی‌ارزش‌ترین اتهام‌ها روی زمین است و بهتر است آن‌ها راه خود را با راه ما مقایسه کنند.

پیشنهاد ما به شما

علم حجت الهی به زبان‌ جانداران.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green