اعلمیت دلیلی بر خلافت بلافصل امیرالمؤمنین علیه‌السلام.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلـود‌ pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  اعلمیت دلیلی بر خلافت بلافصل امیرالمؤمنین علیه‌السلام ↓📋 › ؛

«از آن‌جا که برگزیدن شخصی با علم کم با وجود شخصی اعلم و داناتر، مستلزم تضییع قسمتی از علم موجود در اعلم است».
این اعلم یک چیزهایی می‌دانسته، این علمش را ضایع کردی، او را باید قرار می‌دادی که مفیدتر برای مردم باشد! مثل این می‌ماند دو تا استاد ریاضی هستند، یکی پنجاه درصد ریاضی می‌داند زبده‌تر هست، یکی هم حالا به اندازه‌ای! یکی صددرصد، یکی پنجاه درصد! شما پنجاه درصد را بخواهی قرار بدهی، حق بقیه را ضایع کردی! او که زبده‌تر بود برای دانش‌آموزان مفیدتر بوده! آن اعلم را وقتی تو قرار می‌دادی فایده‌‌اش برای مردم بیشتر بوده!
«و در نتیجه، مکلفان به آن بخش از علم موجود در نزد شخص اعلم نمی‌رسند و این امر، مخالف حکمت است».
یک نکته‌ای که من فقط این‌جا اشاره بکنم ببینید یکی از دلایلی که خلافت سه خلیفهٔ ابوبکر و عمر و عثمان، مشروعیت ندارد این است که عالِم را بر اعلم تازه با فرض عالم‌بودن! عالم‌ را بر اعلم ترجیح دادند! کجا گفته در مورد ابوبکر و عمر و عثمان که این درب علم نبی‌اکرم هست؟! «أنَا مَدینَهُ العِلمِ»
نگفته ابوبکر بابش هست! عمر بابش هست! عثمان بابش هست! گفته علی!
علامه مجلسی یک روایتی از عامه در کتاب حق‌الیقین می‌آورد که گفته من شهر علم هستم (پیامبر)، علی درب اوست؛ بعد می‌گوید: و عُمر، سقف اوست!
علامه مجلسی یک پاورقی می‌زند، می‌گوید این کسی که این حدیث را جعل کرده، باید بداند شهر که سقف ندارد! شهر یک دروازه دارد ولی سقف ندارد! یک کم دقت می‌کردی! مثلاً نمی‌گفتی که سقفش هست! می‌گفتی شیر آبش هست مثلاً! می‌گفتی یک‌ قسمت دیگری از شهر هست! شهر که سقف ندارد! شما حق نداشتی که بعد از پیامبر، اعلم را بگذاری خانه‌نشین شود! فرض اینکه این سه تا عالم‌ باشند، عالم را به گردهٔ مردم سوار کنی! حق داشتی این کار را بکنی؟!
أشجع را خانه‌نشین کردی! شجاع‌ترینی که جان نبی‌اکرم را در احد نجات داد، به گفتهٔ خود کتب تاریخی، آن دو تا خلیفه از کوه فرار می‌کردند! مثل یک موجودی! تعبیر جالب نیست! مثل بز کوهی در کتاب خودشان آمده مثل بز کوهی این‌ها فرار می‌کردند! پیامبر را گذاشتند در میدان جنگ، امیرالمؤمنین علیه‌السلام حول محور نبی‌اکرم دفاع می‌کرد از پیامبر اکرم، این‌ها فرار کردند!
حالا آمدید اشجع را خانه‌نشین کردید! تازه بر فرض شجاع! شجاع را خلیفه کردید! اشتباه کردید!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

پاسخ به شبهات آتئیست‌ها درباره‌ برخی از آیات نجوم در قرآن./جلسه پنجم.

· · · ⌞📝🎤⌝ · · · «پاسخ به شبهات آتئیست‌ها درباره‌ برخی از آیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green