نقد روایات متواتر توسط احمد‌الحسن با هدف توجیه نواقص علمی خود.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلـود‌ pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  نقد روایات متواتر توسط احمد‌الحسن با هدف توجیه نواقص علمی خود ↓📋 › ؛

گاهی‌اوقات اشکال می‌گیرند به جناب احمدالحسن (مدعی یمانی)، می‌گویند شما رفتی دانشگاه عراق مهندسی خواندی، کارشناسی خواندی – ایشان مهندس عمران هست – می‌گویند چرا این کار را کردی؟ اگر حجت خدا هستی که نیازی به درس‌خواندن نیست!
احمد‌الحسن می‌گوید بنده برای اینکه عمران را بخواهم بخوانم، این علوم دینی که نیست! رفتم دانشگاه درس خواندم نمره‌‌اش هم گرفتم، حالا ولو اینکه نمره بالا نگرفتم! درسم را خواندم! اما علوم دینی را از ناحیهٔ خدا گرفتم؛ این‌ها لدن هست، به من داده شده. پس اینکه من رفتم علوم غیر دینی را در دانشگاه عراق یاد گرفتم، این کار لغو و بیهوده نیست! یک دلیلی داشته و رفتم یاد گرفتم و لزوماً این نیست که حجت الهی باید علوم روز هم بداند!
حالا من این‌جا یک نکاتی را خدمت بزرگواران عرض کنم:
ببینید ما به کتاب‌الحجه کافی اگر رجوع بکنیم یا مجامع حدیثی، ما چند تا بحث نسبت به حجج الهی داریم. حداقل نسبت به ائمه ما صد در صد هست! بحثی نیست! نسبت به انبیاء بزرگوار که مطرح شده اینگونه‌ هست. اولاً ائمه‌ ما و انبیاء بزرگوار، این‌ها علم غیب داشتند. علم غیب هم استنادش در قرآن هست که خداوند به برگزیدگانش، علم غیب را اعطاء می‌کند. این بحثش را مفصل ما در مبحث شفاعت تدریس کتاب بیان‌الفرقان گفتیم. شفاعت می‌دهد، علم غیب می‌دهد، امتیازاتی می‌دهد، و داده است. علم غیب هم همین است! یعنی اگر کسی واجد علم غیب باشد هر علمی که ولو اینکه نداند، بخواهد می‌داند. نیازی به کتاب خواندن ندارد! نیازی به این ندارد چهار سال ایشان کارشناسی درس بخواند! آناً بخواهد بداند، کل علم فیزیک را می‌داند! کل علم شیمی را می‌داند! اما ایشان چون این چیزها را قبول ندارد و تقریباً می‌شود گفت حجت الهی در حد یک نفری که یک‌سری چیزهایی به او الهام شده در حد دینی که مسائلی که می‌داند، حیطه‌اش را وسیع نمی‌داند! در صورتی که حالا ما روایاتی داریم که این روایات فراوان هست که هر کدام از معصومین وقتی به دنیا می‌آیند پا بر زمین می‌گذارند، در روایت هست که خداوند علم اولین و آخرین را به این‌ها اعطاء می‌کند! علم غیب دارند، هر آن‌چه که بخواهند می‌دانند. امام نیازی به خواندن کتاب ندارد! نیازی به کتاب فیزیک ندارد، نیازی به ریاضی ندارد!
هرچند که وظیفه‌ امام این نیست که ساینس را تدریس کند! نیامده تبلیغ ساینس کند! تبلیغ شیمی و فیزیک و ریاضی کند! وظیفه‌‌اش دین هست و او راه خودش را پیش می‌رود. اما به این معنی نیست که این‌ها اگر بخواهند ریاضی یاد بگیرند باید بروند کتاب ریاضی بخوانند! این‌ها حجج الهی‌ هستند عالم به غیب هستند! ببینید این‌ها بالاخره یک نکاتی هست؛ این‌ها در کجا گفته شده؟ این‌ها از فرمایشات معصومین علیهم‌السلام هست! چطور ایشان تمام ادعایش این است که به یک حدیث ضعیف کتاب شیخ طوسی استناد می‌کند! آن همه روایت داریم که مثلاً من خودم بیش از صد حدیث دیدم اینکه ائمه معصومین علیهم‌السلام به تمام زبان‌ها علم داشتند و به تمام زبان‌ها می‌توانستند گویش داشته باشند! و به تمام لهجه‌ها از یک زبان واحد می‌توانستند حرف بزنند!
مثلاً فرض کنید یک نفر فارسی هست، امام زمان سلام‌الله‌علیه فارسی می‌داند، حتی به لهجه کاشانی می‌تواند صحبت کند، به لهجه‌ مشهدی می‌تواند صحبت کند، به لهجه‌ اصفهانی می‌تواند صحبت کند، به لهجه‌ها و گویش‌های مختلف می‌تواند آقا صحبت کند! امام زمان علیه‌السلام نرفتند که انگلیسی مثلاً یاد بگیرند! نرفتند یک مدت تو کاشان باشند کاشانی یاد بگیرند! نرفتند تو اصفهان باشند لهجه‌ اصفهانی یاد بگیرند! این علم غیب هست!
بیش از صد حدیث در این خصوص داریم و این مسأله هم متواتر هست! اما چون جناب احمد یاد ندارد که مثلاً انگلیسی صحبت کند! جناب احمد یاد ندارد آلمانی صحبت کند! یاد ندارد زبان فرانسه صحبت کند، چه می‌گوید؟ دقت بکنید می‌گوید:
«اما اعتقادات مضحک بعضی از حاشیه‌پردازان که می‌گویند خلیفه‌ خدا باید همه‌ زبان‌ها را بداند و در زبان، معصوم باشد».
عجب! ایشان نمی‌تواند به زبان‌ها صحبت کند، بعد چه‌کار می‌کند؟! می‌گوید این‌ها عقائد مضحک هست!
اما این عقیدهٔ مضحک به قول شما، در بیش از صد حدیث آمده! شما چون بلد نیستی، صد‌ حدیث را زیر پایت له می‌کنی! چون به نفعت هست، یک حدیث ضعیفی که چهار تا راوی آن هم ضعیف و دلالتش هم مخدوش هست و روشن نیست، تو تمام دینت را متمرکز می‌کنی به همان حدیث وصیت!
اگر تو پایبند به حدیثی، بیا بیش از صد حدیث هست که حالا از جلسه‌ بعد می‌خوانم در مورد اینکه امام به تمام گویش‌ها و زبان‌ها وارد هست! آفریقایی آمده امام آفریقایی صحبت کرده! ایرانی آمده فارسی صحبت کرده!
ما در بحارالأنوار علامه مجلسی رضوان‌الله تعالی‌علیه، دو تا روایت داریم، امام فارسی صحبت کرده علامه به عربی ترجمه کرده!یکی از روایت‌ها، روایت حمامیه هست، که وقتی امام رضا علیه‌السلام به ایران می‌آیند و وارد نیشابور می‌شوند، بزرگان نیشابور، حمامی را قُرق می‌کنند، امام وارد می‌شوند، پیرمردی برای زیارت حضرت رضا علیه‌السلام وارد می‌شود، امام نشسته این آقا هم نشسته سلام علیک می‌کند اما آقا را نمی‌شناسد، می‌گوید پشتم را کیسه بکشی؟ امام پشتش هم کیسه می‌کشد، بعداً می‌فهمد این حضرت رضا علیه‌السلام هست! تمام این مطالب و گویش‌ها به زبان فارسی از حضرت رضا علیه‌السلام صادر شده.
حالا جناب احمد شما فارسی بلد نیستی، می‌گویی این اعتقادات مضحک هست! عجب! شما بیش از صد حدیث را مضحک دانستی! ببینید این‌ها خیلی دردآور هست! اگر کسی شیعه باشد و عِرق تشیع داشته باشد، دغدغه حدیث داشته باشد، این بزرگ‌ترین اهانت به حضرات معصومین علیهم‌السلام هست!
یعنی می‌آید برای اینکه خودش را اثبات بکند، یک‌سری فضائل را از ائمه معصومین کم می‌کند و پایین می‌آورد! یعنی دقیقاً همان کاری که جمعی از غاصبین خلافت نبی‌اکرم و امیرالمؤمنین این کار را کردند! آمدند یک‌سری فضائل را کم کردند! آمدند نسبت‌های گناه و خلاف و نادرستی و سهو را به نبی اکرم دادند! به خاطر چه؟ به‌خاطر اینکه خودشان را بالا بکشند! خودش را نمی‌تواند بالا بکشد، چه‌کار می‌کند؟ می‌گوید طرف مقابل را پایین می‌کشم!
بالاخره ایشان اگر حجت الهی باشد، باید تمام زبان‌ها را بداند. حالا جناب احمد! در تمام زبان‌ها، دو تا زبان را بدان! عربی که عرب هستی! فارسی را بیا بدان! شما یک سخنرانی فارسی از ایشان بیاورید! فارسی و عربی که نزدیک هم هست! یا عربی و فارسی و ترکی استانبولی که نزدیک به هم هست! یک سخنرانی ترکی استانبولی بیاورید. ترکی استانبولی پنج ماه شش ماه یک نفر کار کند می‌تواند صحبت کند! بیاور! اما نداری!
وقتی نداری می‌گویی:
«اما اعتقادات مضحک بعضی از حاشیه‌پردازان که می‌گویند خلیفه خدا باید همه‌ زبان‌ها را بداند و در زبان معصوم باشد و عقائد جاهلانه مشابه اینکه بگویند هنگامی که بر روی سنگی راه می‌رود، بر روی آن تأثیر بگذارد و جای پایش باقی بماند».
این اولاً مطلق نیست! بعدش هم ما شواهدی داریم، در همین قدمگاهی که نزدیک نیشابور هست، این دیگر به صورت متواتر هست که افرادی به ملاقات حضرت رضا علیه‌السلام آمدند، به معجزه الهی پای آقا در سنگ فرو رفته، قرار گرفته، این معجزه باقی مانده سنگ هم گذاشتند، افرادی این را زیارت می‌کنند! بعد جناب احمد‌الحسن، این‌ها را می‌گوید عقائد جاهلانه هست!
«و به زودی پاسخ این عقائد باطل و جهالت کسانی که معتقد به این امور هستند بیان خواهد شد».
ما هم در آینده خدمت شما هستیم!
یک‌سری روایت‌هایی را می‌خوانم احادیث معتبر که امام علیه‌السلام سه نفر اومدند به سه زبان صحبت کردند! امام صحبت کرده به زبان و به لهجه‌ محلی همان! کأنه آن طرف گفته آقا شما در محله‌ ما زندگی می‌کردی!
بعد ایشان این‌ها را به‌عنوان اعتقادات مضحک می‌داند چون خودش بلد نیست! زبان بلد نیست! چون بلد نیست مضحک هست!
این مضحک هست، بعد اینکه تمام عقائدش را متمرکز کند به یک حدیث وصیتی که سند ضعیف دارد این مضحک نیست!
این‌ها چیزهایی که من طرف حسابم الان جناب احمد نیست، طرف حسابم این کسانی هست که متأسفانه به ایشان ایمان آوردند! توجه داشته باشند خدایی‌نکرده اینگونه نشود که حالا مثلاً علاقه‌مند به امام زمان علیه‌السلام هستی و با یمانی مدعی به سمت حضرت بخواهی بیایی، کل دینت و عقائدت و مقدساتت را زیر پا بگذاری و اهانت به آل محمد بکنی به احادیث آل محمد بکنی به‌خاطر اینکه جناب احمد زبان بلد نبوده، بگوید اعتقادات مضحک!
شما نگاه کنید به کتاب مدینه‌المعاجز سیدهاشم بحرانی، فراوان از هر کدام از معصومین دوستان نگاه بکنند، این مدینه‌المعاجز که دیگر متأخرین ننوشتند! سیدهاشم بحرانی مال قبل هست، قبل از جناب احمد بوده! این روایت‌ها را بررسی بکنید. فهرستش را نگاه کنید در مورد هر معصوم، گویش به زبان‌های مختلف داشته!
این‌ها را چه‌کار داری می‌کنی جناب احمد‌الحسن؟! همه این‌ها را زیر پایت داری می‌گذاری شما چون شما بلد نیستی فارسی و ترکی استانبولی و آلمانی و فرانسوی صحبت بکنی!
لذا این واقعاً به نظر من این یک جمله اگر یک نفر درد تشیع داشته باشد آتش می‌گیرد!
«اعتقادات مضحک که خلیفه‌ خدا باید همه‌ زبان‌ها را بداند!» عجب!
خدا ان‌شاءالله به حق محمد و آل محمد به حقانیت حضرت حجت‌‌بن الحسن المهدی، روحیهٔ حق‌پذیری و دور از تعصب به ما اعطاء بفرماید و فرج مولا و آقایمان حضرت حجت‌‌بن الحسن المهدی را هر چه زودتر برساند.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

علم حجت الهی به زبان‌ جانداران.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green