تفاوت در متن حدیث وصیت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلـود‌ pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  تفاوت در متن حدیث وصیت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم ↓📋 › ؛

این را من کراراً عرض کردم که این حدیث وصیت، منحصر به آن چند خطی نیست که شیخ طوسی نقل قول کردند! بلکه این حدیث وصیت در کتاب سلیم‌بن قیس هلالی هم مطرح شده و اصلاً صحبت از این مهدیین نیست! بحث دوازده امام، جاهای دیگری مطرح شده اما اینکه دوازده مهدی باشد نیست!
به علاوه اینکه عرض کردم چهار راوی از روات حدیث وصیت شیخ طوسی، راویانی هستند که یا این‌ها محکوم بودند به دروغگویی! یا افرادی بودند که معلوم نیست چه کسی هستند! مجهول‌الحال هستند! حتی مثلاً یکی‌شان فرض کنید علی‌بن حسین، این علی‌بن حسین چه کسی هست مثلاً؟! مشخص نیست!
لذا حدیث از حیث سند، حدیث ضعیفی هست! دلالتش هم روشن نیست و به علاوه این روایاتی که در ارتباط با دوازده امام مطرح شده و مهدیین را گاهی‌اوقات به‌عنوان آدم‌های خوب و شیعیان در نظر گرفتند و بعضی هم گفتند این قید، قید توضیحی هست و نسبت به همان دوازده امام هست، کمااینکه روایاتی داریم از حضرات معصومین علیهم‌السلام که این‌ها فرمودند همه ما مهدی هستیم. یعنی دوازده امام، دوازده مهدی و هدایت‌شده و معصوم هستند.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

علم حجت الهی به زبان‌ جانداران.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green