نظر بعضی اندیشمندان غیر مسلمان‌ درباره‌ی امام حسین علیه‌السلام.

﷽❳

◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈

≻ نظر بعضی اندیشمندان غیر مسلمان‌ درباره‌ی امام حسین علیه‌السلام.

ꨄ︎ .. …دانلودویدئو… .. ꨄ︎

ꨄ︎ .. …دانلود‌پی‌دی‌اف… .. ꨄ︎

– دیانا میلز، اسلام‌شناس غربی:
حرفم را این‌طور شروع می‌کنم. خیلی ناراحت‌کننده است که مردم از این داستان خارق‌العاده و غمناک خبر ندارند. من می‌گویم این مرد، مرد خوبی بود و حقیقتاً چیزی را که خدا از او خواسته بود انجام داد.

– دکتر ادوارد کسلر، مدیر مؤسسهٔ وولف کمبریج:
الگوی حسین (ع)، الگوی عدالت اجتماعی و دفاع است. چیزی‌ست که در تمام باورها می‌بینیم، اما یک جلوهٔ خارق‌العاده از این الگو در اسلام است.

– دکتر جاشوا رالستون، از دانشگاه ادینبورگ:
حسین (ع) معمولاً شخصیت اصلی در این گفت‌وگوها نیست. معمولاً بحث‌هایی دربارهٔ مسیح (ع) یا حضرت محمد (ص) هست. حسین (ع) در بحث‌ها خیلی ظاهر نمی‌شود.

– جان ماسون، سیاستمدار اسکاتلندی:
فکر می‌کنم او قبل از به دست گرفتن رهبری چندین سال منتظر ماند. و من در زندگی حسین (ع) یک حس مسئولیت را می‌بینم.

– دکتر جاشوا رالستون، از دانشگاه ادینبورگ:
خارج از سنت اسلام، اطلاعات زیادی دربارهٔ او نیست. او یک الگوی رهبر معنوی، رهبر مذهبی و رهبر سیاسی است. من فکر می‌کنم در عرصهٔ جهانی خیلی وسیع‌تر می‌توان دربارهٔ حسین (ع) سخن گفت. خیلی عالی می‌شود اگر تصویر حسین (ع) نیز در کنار سایر چهره‌های مذهبی که مردم غالباً دربارهٔ آن صحبت می‌کنند، قرار می‌گرفت. مثل عیسی (ع)، موسی (ع)، بودا، مادر ترزا، مارتین لوتر کینگ و از این دست اسامی که مردم معمولاً می‌شناسند.

– پروفسور میکائیل وود، تاریخ‌دان دانشگاه منچستر:
با یک رویداد واقعی روبه‌رو هستیم که در تاریخ واقعی رخ داده. چند نفر اندک در برابر یک ارتش بزرگ قرار گرفتند. از آب محروم شدند. در بین آن‌ها زنان و کودکان هم بودند. پس داستان غمناک و وحشتناکی هست.

– دکتر ادوارد کسلر، مدیر مؤسسه‌ وولف کمبریج:
به نظرم حسین (ع) شخصیتی است که می‌توان با آن ارتباط پیدا کرد. چون در یک بازهٔ مهم از شکل‌گیری اسلام، یعنی صدر اسلام می‌زیست. برای من عجیب است که او بر روی چیزی تأکید داشت که امروزه به آن می‌گوییم عدالت اجتماعی. او خودش را قربانی کرد تا جامعه بهتر شود و این همان چیزی است که ما الان نیاز داریم.

– دیانا میلز، اسلام‌شناس غربی:
او در جنگ برای عدالت کشته شد. او علیه بی‌عدالتی‌ها در جهان می‌جنگید. و من فکر می‌کنم این موضوع در دنیای امروز ما خیلی تکرار می‌شود.

– خاخام ناتان لوی، مدیر اجرایی انجمن ادیان لندن:
چون که داستان آن‌جا پیرامون مبارزه علیه بی‌عدالتی‌ست؛ یک گروه کوچک که علیه ظلم عدهٔ کثیری قد علم کردند. این داستان‌ها در کل سنت زندگی ما انعکاس پیدا می‌کنند و به همهٔ ما امید می‌دهند.
– دکتر جاشوا رالستون، از دانشگاه ادینبورگ: حادثهٔ کربلا یک لحظهٔ غمناک در اوایل سنت اسلامی است. واقعهٔ کربلا نمود یک جدایی بین حق و باطل بود که آغاز به رشد کرده بود و اکنون این جدایی آن‌قدر رشد کرده است که ظاهر سازش‌ناپذیر شده است.

– دکتر ادوارد کسلر، مدیر مؤسسهٔ وولف کمبریج:
چیزی که می‌توانیم از الگوهایمان مثل حسین (ع) و سرگذشت او با یزید بیاموزیم، این است که می‌توانیم با ظلم مقابله کنیم. تشکیل چیزی که آن را اتحاد حیاتی می‌خوانم امکان‌پذیر است. تشکیل چنین اتحادی با افراد هم‌کیش آسان‌تر است. اما احتمال دارد من هم‌کیش شما نباشم، با این حال با شما در این سفر هم داستان هستم. من به موضع و ایمان شما احترام می‌گذارم. به ادعای برحق بودن شما احترام می‌گذارم و در برابر، تنها می‌خواهم شما هم به ایمان من احترام بگذارید. این همان چیزی‌ست که نیاز داریم روی آن کار کنیم و به همین دلیل فکر می‌کنم حسین (ع) الگوی بسیار مهمی است. سرگذشت کربلا جایی است که شکست به چیز دیگری تبدیل می‌شود، به امید تبدیل می‌شود.

– دیانا میلز، اسلام‌شناس غربی:
چیزهای خیلی زیادی در این داستان هست که در دنیای امروز، ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این‌طور فکر می‌کنم که بعد از چندین قرن دارد با ما صحبت می‌کند. با توجه به اتفاقاتی که در زندگی امروز می‌افتد، چیزهای زیادی در این داستان هست. او واقعاً یک الگو برای تمام انسان‌هاست.

– خاخام ناتان لوی، مدیر اجرایی انجمن ادیان لندن:
امام حسین (ع) بر مبنای وعده و وعید مردمی که از او اعلام طرفداری کردند جایی می‌رود که ده هزار مرد قدرتمند درانتظار بودند. اما درواقع او تنها با خانواده و شمار اندکی از پیروانش است، تنهای تنها!

– پروفسور میکائیل وود، تاریخ‌دان دانشگاه منچستر:
تأثیر داستان این است که یک داستان غمناک است هرگز انسان‌های بزرگی مانند آن‌ها قهرمانانه ایستادگی کنند شاهد داستانی قوی هستیم که فراتر از زمان و مکان خودش می‌شود.

– بانی هیلز، کشیش مسیحی:
یک چیزی هست که همیشه به روش‌های گوناگون تکرار می‌کنم منظورش این است که همواره مردمی هستند که مورد ستم واقع شوند و برای ایستادگی بر سر آزادی خود کشته شوند. و این چیزها هر روز اتفاق می‌افتد. دیروز اتفاق افتاده فردا اتفاق خواهد افتاد و ادامه پیدا می‌کند.

پیشنهاد ما به شما

علم حجت الهی به زبان‌ جانداران.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green