غروب اسلام در آندلس!

❲﷽❳

◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈

≻ غروب اسلام در آندلس!

ꨄ︎ .. دانلودویدئو .. ꨄ︎

ꨄ︎ .. …دانلود‌پی‌دی‌اف… .. ꨄ︎

به بهانهٔ سال‌روز فتح آندلس به دست مسلمانان (۹۲ هـ ق):
✍پرتو نور دین اسلام در آغازین روزهای تابشش قلوب بسیاری از مشتاقان و حقیقت جویان را که در گرداب جهل و گمراهی گرفتار بودند روشن نمود؛ به قسمی که در زمان کوتاه و خارج از تصور مرزهای جغرافیائی آن روز را عبور نموده در شرق و غرب عالم خیل عظیم از مردم پایبندی خود را به این آیین الهی نشان دادند.
✍مستشرق اسپانیایی گاین گوس می‌گوید: «آن فروغ دانش و تمدنی که امم مسیحی تابیدن گرفت نخستین پرتو آن از اسپانیا (اندلس) طلوع کرد. در‌ مدارس عربی قرطبه و طلیطه آخرین جرقه های علوم یونانی که در حال خاموش شدن بود گردآوری شد و با توجه و دقتی خاص نگهداری گردید. از این رو می‌گوییم که بسیاری از سودمندترین اختراعات و ابداعات جدید مرهون غلبهٔ مسلمین و هوشیاری و کوشش و اجتهاد آنها است(عنان، محمد عبدالله، تاریخ دولت اسلامی در اندلس، ج۱، ص۶۳).
┄┅┅❅❁❅┅┅┄

غروب اسلام در آندلس!

سرزمین زیبا و باشکوه آندلس یا اسپانیای امروزی، ۸۰۰ سال تحت حکومت تمدن اسلام قرار گرفته بود.

تمدنی اسلامی که هنوز آثار مساجد، کتابخانه و قصر‌های آن، در اسپانیای امروزی به چشم می‌خورد.

در آن دوران، امت اسلام با طایفه‌ها و نژاد‌های گوناگون در کنار هم قرار گرفته بودند و حکومتی وسیع، پیشرفته و زیبایی را تشکیل داده بودند.

اوج قدرت و شکوه برای مسلمانان به حدی بود که در هر نبردی این لشکر اسلام بود که با قدرت و چالاکی تمام، لشکر مسیحیان و یهودیان را تار و مار می‌کرد.

اما چه اتفاقی افتاد که این تمدن با شکوه از میان رفت!

استحالهٔ تفکر اسلامی یا تهاجم فرهنگی؟!

بعد از ناتوانی مسیحیان و یهودیان در مقابل قدرت مسلمانان، آن‌ها تغییر تاکتیک دادند و به این نتیجه رسیدند که زمانی می‌توان بر امت اسلام غلبه پیدا کرد که روح جامعهٔ اسلامی از آن‌ها گرفته شود و به جای آن، روح فساد، فحشاء و تحریف اسلام در میان آن‌ها قرار بگیرد.

آن‌ها با برپایی میخانه‌ها و تشویق دختران زیبا‌روی اروپایی، به دلبری از جوانان مسلمان پرداختند و توانستند نسل جوانان آن روز را تا نیمه‌های شب در شراب‌خانه‌ها نگه‌‌دارند و اوضاع طوری شده بود که در هر محله‌ای از شهر، صدای پایکوبی شنیده می‌شد و دختران اروپایی با لباس‌های حریری و بدن‌نما برای جوانان مسلمان دلبری می‌کردند!

به مرور زمان، مساجد تنها به پیرمرد‌ها و پیر‌زن‌ها تعلق گرفت و رفته‌رفته لباس زنان مسلمان تغییر یافت.

به‌طوری که زنان مسلمان با لباس‌های شفاف و بدن‌نما از خانه خارج می‌شدند و این تغییر پوشش کم‌کم در میان مردها هم اتفاق افتاد! و بعد از مدتی، لباس و فرهنگ غربی بر مسلمانان غلبه پیدا کرد.

بعد از مردن غیرت اسلامی در میان مسلمانان، مسیحیان و یهودیان با اراجیف و شایعه‌سازی، روحیهٔ مسلمانان را تضعیف می‌کردند و همچنین با ایجاد اختلاف بین قومیت‌های مختلف مسلمانان، تفکر نژاد‌پرستی و قبیله‌ای را رواج می‌دادند.

کم‌کم اوضاع باب میل آن‌ها شده بود، و آن‌ها توانسته بودند که روح جامعهٔ اسلامی را از مسلمانان بگیرند، و در عوض روح فساد و فحشاء را جایگزین آن کنند.

دیگر زمان رویارویی سخت فرا رسیده بود و مسیحیان و یهودیان به راحتی توانستند با کمترین هزینه، بدنهٔ اسلامی را در هم بکوبند، و آن‌چنان مسلمانان را تکه‌تکه کنند که دیگر اسمی از اسلام در اسپانیا و اروپا شنیده نشود!

پیشنهاد ما به شما

تحلیل واقعهٔ غدیر خم و علم امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام

. ﷽ «تحلیل واقعهٔ غدیر خم و علم امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام» صوت سخنرانی: دانلـــ📥ـــــود ┐🎙┌دکتـرباقرپورکاشانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green