ارتباط مثبت بین معنویت الهی و توانایی مقابله با بیماری‌ها. پروفسور تریسی بالبونی.«متخصص پرتو درمانی و فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد آمریکا»

﷽❳

◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈

≻ ارتباط مثبت بین معنویت الهی و توانایی مقابله با بیماری‌ها.
≻ پروفسور تریسی بالبونی.
«متخصص پرتو درمانی و فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد آمریکا»

ꨄ︎ .. …دانلودویدئو… .. ꨄ︎

ꨄ︎ .. …دانلود‌پی‌دی‌اف… .. ꨄ︎

نظر پروفسور تریسی بالبونی، متخصص پرتودرمانی و فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد دربارهٔ ارتباط بین باورهای مذهبی و توانایی مقابله با بیماری‌ها:
تحقیقات زیادی برای بررسی نقش معنویت در مقابله با بیماری انجام شده است. این (معنویت) یکی از راه‌های اصلی برای مقابله با بیماری‌های جدی است و برای حفظ کیفیت زندگی در بیماری‌های جدی نقش مهمی دارد. برای مثال در یک تحقیق، من بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته را بررسی کردم. در این تحقیق، بیمارانی که برای کنارآمدن با بیماری، به معنویت وابسته بودند، با وجود علامت‌های جدی بیماری، بهتر می‌توانستند کیفیت زندگی خودشان را حفظ کنند. بنابراین آن‌هایی که معنویت کم‌تری داشتند، کم‌تر با بیماری کنار می‌آمدند وقتی علامت بیماری آن‌ها جدی بود، تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی آن‌ها داشت. بنابراین این نشان می‌دهد که این روش برای جذب استرس بیماری است.
تفسیر این تحقیق برای مثال با توجه به تجربهٔ خود من برای مراقبت از بیماران این است که معنویت به‌طور کلی یعنی، روش یافتن معنای متعالی، هدف و ارزش و معمولاً به مقدسات در زندگی ما وابسته است. اگر بتوانیم هر نوع استرسی را در زندگی تجربه کنیم، مثلاً بیماری که یک عامل مهم استرس‌زاست و معنویت به شکل متعالی با ماهیت ما ترکیب شود، در این‌صورت به ما کمک می‌کند تا حس معنا، ارزش، هدف و هویت را حفظ کنیم. حتی اگر یک تجربهٔ جدی مثل بیماری شدید داشته باشیم. علی‌رغم بیماری، آن‌ها از نظر معنوی و عاطفی رشد و نمو دارند و معمولاً می‌گویند این به خاطر بیماری آن‌هاست.
آن‌ها علی‌رغم وجود رنج، به‌خاطر نعماتی که بیماری آورده، خدا را تشکر می‌کنند. در علم پزشکی به این موضوع توجه نشده؛ علم پزشکی به بدن مادی می‌پردازد. خوشبختانه در پزشکی به تدریج حس می‌شود که سلامتی فقط فیزیکی نیست، سلامتی، هم فیزیکی، هم عاطفی، هم اجتماعی و هم روان‌شناختی است. اما مهم‌تر از همه از نظر من، بُعد معنوی بیماری هنوز اول راه است و پزشکی باید جنبه‌های دیگر سلامت فردی را هم در نظر بگیرد و بررسی کند.

پیشنهاد ما به شما

تفسیر سوره‌ مبارکه‌ی فلق و توحید./علامه سید جعفر سیدان

تفسیر سوره‌ مبارکه‌ی فلق و توحید. علامه سید جعفر سیدان •┈┈••۰❀🌿❀۰••┈┈• صوت جلسه‌ی اول: دانلــــود📥 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green