حضرت علی (ع) از کجا می دانسته که فرزند در شکم حضرت فاطمه (س)، پسر است ؟؟؟

4afa5b53e48b3b5e249aa36468e0051d-425

elmghaib(1)

 

برخی از عزیزان اهل سنت برما اشکال میگیرند که حضرت علی (ع) از کجا میدانست که فرزندی که در شکم حضرت زهراست پسر است که اسم او را محسن نامیده بود؟؟؟
آیا او علم غیب داشته؟؟؟؟

پاسخ ما :
اولا در اینکه حضرت علی (ع) علم غیب داشته است هیچ شکی نیست زیرا در روایات خودتون آمده که پیامبر اکرم (ص) خطاب به مولا فرمودند : أنا مدینه العلم و علی بابها .

و همچنین حضرت امیر در روایتی فرمودند :
سلونی فوالله لا تسألونی عن شیء یکون إلى یوم القیامه إلا حدثتکم به وسلونی عن کتاب الله فوالله ما من آیه إلا وأنا أعلم بلیل نزلت أم بنهار أم فی سهل أم فی جبل.

از من بپرسید، به خدا سوگند! از هر چه که تا روز قیامت به وجود مى‏آید و اتفاق مى‌افتد، سؤال نمى‏کنید؛ مگر این که تمام آن‌ها را پاسخ مى‏گویم. از کتاب خدا بپرسید؛ به خدا سوگند! هیچ آیه‏اى نازل نشده است؛ مگر اینکه از همه شما داناترم که شب نازل شده است یا روز، در صحرا نازل شده است یا در کوه‏.

الصنعانی، ابوبکر عبد الرزاق بن همام (متوفاى۲۱۱هـ)، تفسیر القرآن، ج ۳، ص ۲۴۱،
تحقیق: د. مصطفى مسلم محمد ، ناشر: مکتبه الرشد ـ الریاض، الطبعه: الأولى، ۱۴۱۰هـ

( سند این روایت کاملا صحیح است )

============================================

اما بپردازیم به بحث روایت :

ابوبکر هنگام مرگش به عایشه گفت :

لما حضرت أبا بکر الوفاه قال أی بنیه لیس أحد أحب إلى غنى منک ولا أعز علی فقرا منک وإنی قد کنت نحلتک جداد عشرین وسقا من أرضی التی بالغابه وإنک لو کنت حزتیه کان لک فإذ لم تفعلی فإنما هو للوارث وإنما هو أخواک وأختاک قالت عائشه هل هی إلا أم عبد الله قال نعم وذو بطن ابنه خارجه قد ألقی فی نفسی أنها جاریه فأحسنوا إلیها.

هنگامی که وفات ابوبکر فرارسید به دخترش گفت: دخترم! هیچ چیز بعد از وفاتم از دارایی تو محبوب‌تر و از فقر تو برایم سخت‌تر نیست. از من بیست اصله درخت خرما از زمین باغ خود به تو بخشیده‌ام، که اگر از آنها درختان دیگری هم به عمل آوری برای خودت و گرنه برای دیگر وارثان یعنی: دو برادر و دو خواهر توست. عائشه گفت: آیا برای من خواهری غیر از ام‌ عبد الله هست؟ ابوبکر گفت: آری. فرزندی که از او متولد می‌شود،دختری خواهد بود؛ پس با او به نیکی و احسان رفتار نمایید.

مصنف عبد الرزاق، ج ۹، ص ۱۰۱، رقم ۱۶۵۰۷٫

============================================

اگر وهابی به ما اشکال کند که امیرمومنان ع،از کجا می دانسته که فرزند حضرت زهرا سلام الله علیها پسر(محسن) است؟! می گوییم :

اولا : از زمان قدیم تا به امروز،کسانی بودند که تبحر خاصی در تشخیص جنسیت فرزند قبل از تولد داشته و با توجه به یک سری علائم خاص،جنسیت فرزند را قبل از تولد،مشخص می کردند که این افراد “قابله” نام داشتند!

خب شاید یک همچنین قابله ایی به امیرالمومنین ع اطلاع داده که فرزند او پسر است! چه اشکالی دارد؟!
(البته این پاسخ در صورتی بیان شده که: مخالفین اهل بیت، با وجود روایات فراوانی که خودشان در مورد علم غیب داشتن پیامبر و اهل بیت دارند،اما اعتقادی به علم غیب نسبت به پیامبر و اهل بیت ع ندارند،وگرنه ما شیعیان اعتقاد داریم که اهل بیت علم غیب از طرف خدا داشته اند)

دوما : ابوبکر از کجا می دانسته که فرزند داخل شکم که هنوز به دنیا نیامده،دختر بود؟!هر پاسخی که نسبت به ابوبکر بدهید،ما هم همان را نسبت به امیرالمومنین ع و حضرت محسن ع می گوییم.

پیشنهاد ما به شما

چرا حضرت زهرا ‹علیها‌السلام› پشت در آمد؟!

صوت ســـخنرانے: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green