فخر رازی در تفسیرش ذیل سوره فاتحه می نویسد :
وَأَمَّا أَنَّ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ کَانَ یَجْهَرُ بِالتَّسْمِیَهِ فَقَدْ ثَبَتَ بِالتَّوَاتُرِ، وَمَنِ اقْتَدَى فِی دِینِهِ بِعَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ فَقَدِ اهْتَدَى، وَالدَّلِیلُ عَلَیْهِ
قَوْلُهُ عَلَیْهِ السَّلَامُ: اللَّهُمَّ أَدِرِ الْحَقَّ مَعَ عَلِیٍّ حَیْثُ دَارَ.
ترجمه :
امام على بن ابى طالب(علیه السلام) به تواتر ثابت شده که «بسم الله» را بلند مى گفت و کسى که در دین خود به على بن ابى طالب اقتدا کند هدایت یافته است. سپس میگوید: دلیل آن، سخن پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله) است که: خدایا حق را با على بچرخان، هرجا که او بگردد و بچرخد.
مفاتیح الغیب = التفسیر الکبیر، ج ۱ ، ص ۱۸۰ ،
الناشر: دار إحیاء التراث العربی – بیروت .
حال سوال ما از عزیزان اهل سنت :
چرا شما در دین خود به حضرت علی (ع) اقتدا نمیکنید تا هدایت یابید
چرا وقتی نوبت به خلافت و ولایت امیرالمومنین میرسد خلفارو ترجیع میدهید؟؟
چرا نحوه صحیح وضو را از حضرت علی (ع) که طبق روایات خودتون پاهاشو مسح میکرد قبول نمیکنید؟؟؟!!!!!
پایگاه اطلاع رسانی وحید باقر پور کاشانی وحید باقر پور کاشانی

