ولادت امام حسین علیه‌السلام روز شادی و غم.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: علامه سید جعفر سیدان

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلود pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  ولادت‌ امام‌ حسین‌ علیه‌السلام، روز شادی و غم ↓📋 › ؛

روز ولادت حضرت امام حسین علیه‌السلام هست که تنها ولادتی که هم عزا بود و هم شادی، این ولادت بوده! نسبت به بقیهٔ معصومین علیهم‌السلام چنین چیزی نبوده!
روز سوم شعبانی که ولادت با سعادت حضرت امام حسین علیه‌السلام هست، در احادیث دارد که فرشته‌ها نازل می‌شدند و هم تبریک می‌گفتند به حضرت فاطمهٔ صدیقه علیهاالسلام و هم تسلیت! تبریک به‌عنوان چنین ولادت و تسلیت به‌عنوان یاد جریان عاشورا!
لذا هم بی‌بی محزون بودند و هم شاد بودند!
و در حدیثی به نظرم هست که گاهی هم شاید گریه کردند، و این حدیث شریف در مثل چنین روزی نقل شده است که پیامبر گرامی وقتی متوجه شدند که حضرت فاطمه علیها‌السلام متأثر می‌شوند به‌خاطر اینکه در همان روز ولادت، مسئلهٔ شهادت هم مطرح بوده است و صحبت می‌شده، آن‌وقت به‌عنوان اینکه آرامش پیدا کنند حضرت فاطمه علیهاالسلام، پیغمبر اکرم شروع کردند نعمت‌هایی که خداوند متعال به حضرت فاطمه علیهاالسلام عنایت کرده است نقل کردند که از مهم‌ترین آن‌ها اینکه فرزندان حضرتش این‌ها همه امامانند و از طرفی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام هم که همسرشان «الْأَئِمَّهُ مِن بَعْدِی الْهَادِی عَلِیٌّ وَ الْمُهْتَدِی الْحَسَنُ وَ الْمَنْصُورُ الْحُسَیْنُ»؛ بعد اسم آوردند یک به یک همه را به نام بیان کردند تا وجود مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم خاتم الأوصیاء حضرت مهدی علیه‌السلام، تا آرامشی برای بی‌بی‌ شود‌!
در هر حال امروز یک همچین وضعیتی داشته است، هم خشنودی و هم حزن به‌خاطر یاد عاشورا‌!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

اشتراک مادیین و الهیین در پذیرش ازلیت.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green