افتخار دانشمند زن ایرانی./خانم دکتر بی‌بی فاطمه حقیرالسادات

صوت ســـخنرانی:

سخنران:  دکتر بی‌بی فاطمه حقیرالسادات

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  افتخار دانشمند زن ایرانی ↓📋 › ؛

من از آن سرزمین از آن محله‌های قدیمی یزد آمدم! از آن بافت تاریخی‌ که به‌خاطرش جهانی شدم! الان شاید یک محققم، جایزهٔ جهانی را بردم، دو فوق دکتری دارم، دو دکتری دارم، دو ارشد دارم، هم از داخل هم از خارج؛ چند تا شرکت دانش‌بنیان دارم، صدها دانشجو ارشد و Ph.D داشتم که راهنمایی کردم و خیلی چیزهای دیگر! عضو شورای شهر شدم، رئیس کمیسیون گردشگری شدم، نائب‌رئیس شورا شدم، در نقش یک زن! همهٔ این‌ها خوب است، اما افتخار من یک چیز دیگری هست! اینکه یک زن هستم! یک همسر هستم! یا از همه بهتر یک مادر مهربان و الان هم که این‌جا ایستادم خیلی خوشحالم حتی مادربزرگ هم شدم!
یک وقت‌هایی نگاه می‌کنم اگر خانم‌های ما حال‌شان خوب باشد، خانواده حال‌شان خوب می‌شود! و از همه مهم‌تر خانواده که حالش خوب باشد، جامعه حالش خوب می‌شود! یک وقت‌هایی باور داشته باشیم. همیشه صحبتم این هست که خانم‌های عزیز، مردم سرزمین من، اگر می‌خواهیم خدمت کنیم، باید حال دل خودمان خوب باشد و از همه مهم‌تر امید داشته باشیم!
یادمان نرود که ما تاریخ هفت هزار ساله داریم! همیشه در صحبت‌هایم سر کلاس‌ها، وقتی بچه‌ها می‌گویند که خانم دکتر می‌خواهیم برویم آمریکا، می‌خواهیم برویم فلان جا، می‌گویم آمریکا چند سال تاریخ دارد؟ می‌گوید سیصد و هشتاد سال؛ می‌گویم ما یک درختی در یزد داریم در شهر ابرکوه که ۴۵۰۰ سال قدمت دارد!
ما صاحب تاریخ هستیم! یک چیزهای خیلی خوبی داریم که یادمان رفته! برای خانم‌هایی که مثل خودم هستند بهشان می‌گویم که اگر می‌خواهید پیشرفت کنید، خودتان را باور داشته باشید! خودتان برای خودتان تصمیم بگیرید! خودتان آن الگوی اصلی را همیشه یاد داشته باشید!
آن الگوی اصلی من در زندگی یک فردی بوده که خیلی عزیز است! همیشه عزیز بوده و هست برای من! او الگوی زندگی بود برای من!
اگر برگردیم به عقب، نگاه کنید اگر خواسته باشید ببینید که کدام زنی هست که هم فعال سیاسی بوده هم اجتماعی بوده هم اقتصادی بوده و هم جایگاه خوبی دارد، بهترین الگو حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها هست!
آن‌‌جایی که باید خانواده را نگه دارد نگه می‌دارد! آن‌جایی که باید از حضرت علی علیه‌السلام دفاع کند، می‌کند! آن‌‌جایی که باید در صحنه باشد، مهرش را بگذارد، می‌‌گذارد!
یک خاطره بگویم؛ من پروژهٔ سرطان‌ را از مهرم گذاشتم! به شوهرم گفتم، ببین حلال‌ترین چیزی که من دارم مهرم هست، در راه سرطان خرج می‌کنم! مهر من خانه بود‌. یزدی‌ها نصف خانه را مهر خانم‌هایشان می‌کنند، و آن نصف را به شوهرم گفتم ببین می‌خواهی کل خانه مال شما، شما مهر را به من بده در راه سرطان خرج می‌کنم؛ و این چیز پر برکت و خوبی بود!
خودمان را باور داشته باشیم خانم‌های عزیز اگر می‌خواهیم حال‌مان خوب باشد حال سرزمین‌مان خوب باشد، برای مردم دنیا الگوهای خوبی باشیم‌.
ان‌شاءالله همیشه مؤفق و مؤید و پیروز باشید.

– معرفی خانم دکتر بی‌بی فاطمه حقیرالسادات:
√ زاده ۲۲ آبان ۱۳۵۴ – یزد – مادر چهار فرزند.
√ تحصیلات: نانو بیوتکنولوژی، نانو پزشکی
√ محل تحصیل: دانشکده علوم‌وفنون دانشگاه تهران، دانشگاه آمستردام هلند.
√ مرتبه علمی: دکتری تخصصی نانوپزشکی، دکتری تخصصی نانو بیوتکنولوژی
√ خدمات: ثبت ۱۲ اختراع دانش‌بنیان، فعالیت در ۷۰ پروژه علمی داخلی و بین‌المللی، راه‌اندازی ۵ شرکت دانش‌بنیان، راه‌اندازی بیش از ۱۰ آزمایشگاه علوم و فناوری‌های نوین در ایران
√ دیدگاه‌ ایشان: حجاب، مانع پیشرفت زنان در کار و تحصیل نیست.
√ حرفه: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
√ افتخارات: دانشجوی نمونۀ کشوری، استاد نمونه، فناور برتر هفتۀ پژوهش در سال ۱۳۹۶ش، مدیر و کارآفرین نمونه سال ۱۳۹۷ش.

پیشنهاد ما به شما

غروب اسلام در آندلس!

❲﷽❳ ◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈ ≻ غروب اسلام در آندلس! ꨄ︎ .. …دانلودویدئو… …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green