علم، عامل طول عمر امام زمان علیه‌السلام.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  علم، عامل طول عمر امام عصر علیه‌السلام ↓📋 › ؛

انبیای الهی، واجد علمی هستند که تودهٔ مردم نیست. آن ملک آن‌قدر فهم و شعور دارد که چه چیزی بخورد. امام زمان علیه‌السلام می‌داند که چه چیزی بخورد و چه چیزی نخورد!
مثلاً ما ظهر آبگوشت می‌خوریم شب فست‌فود می‌خوریم. بعد هم نگاه می‌کنی خیلی از این‌هایی که در قبرستان هستند، از روی پرخوری هست که چربی زیاد و قند بالا و فشارهایی که وارد می‌کند، بعد می‌بینی که این‌ها سکته می‌کنند!
امام زمان علیه‌السلام می‌داند چه چیزی بخورد، چه چیزی نخورد! چه غذایی با چه غذایی سازگار است!
و شوخی‌اش این است که امام زمان علیه‌السلام می‌داند که خیلی از این مواد غذایی، این‌ها پر از مواد نگهدارنده هست که در حکم سم می‎باشد!
من گاهی‌اوقات سوپر که می‌روم یک‌ شوخی می‌کنم با فروشنده، می‌گویم شما مواد غذایی می‌فروشید یا سم‌فروشید؟
می‌گوید یعنی چی؟ می‌گویم در تمام این مواد غذایی که الآن شما در سوپر مارکتت موجود هست، اکثرش نگاه می‌کنی این‌ها همه سموم هست! مواد نگه‌دارنده دارد! این‌ها همه سم هست و این‌ها برای دستگاه گوارش انسان مضر هست! ولی ما به خاطر اینکه این‌قدر از کوچکی این سم‌ها را خوردیم، اصلاً بدن‌مان به این سم‌ها عادت کرده! اگر یک شیر خالص و ماست خالصی بخوریم، معده تعجب می‌کند! شاید حالش خراب‌تر هم شد! عادت کردیم به این سموم! این‌ها خیلی مهم هست! و این واقعاً جای تأسف دارد!
من خارج کشور می‌دیدم که بسیار از مردم اهتمام داشتند، حتی سوپرمارکت‌ها که موادی را می‌آوردند که فاقد مواد نگه‌دارنده هست! و تاریخ انقضا هم یک روز بود. نمی‌‌گویم که در اروپا این‌گونه بود که همه طبیعی باشد و مواد نگه‌دارنده نداشته باشد، اما همت‌شان بر این بود که مواد نگه‌دارنده را از سفرهٔ مردم جمع بکنند. ما می‌بینیم روز به روز این مواد نگه‌دارنده در اغذیهٔ ما بیشتر می‌شود! و این آفت هست! این مشکلاتی را به وجود می‌آورد!
این‌هایی که تخصص دارند، دکترهایی که فوق تخصص گوارش هستند، این‌ها خوب می‌فهمند که برای روده برای معده، این مواد نگهدارنده سمی هست که کم‌کم ورود پیدا می‌کند و ابتلای به بیماری‌های معده یا روده در انسان به واسطهٔ مواد نگهدارنده بیشتر می‌شود.
آب و هوا چطوری هست؟ دود می‌خوریم! حالا مشهد جزء شهرهای آلوده‌ در ایران هست، تهران که دیگر در صدر هست! یادم است خارج کشور در کلاسی بودم، صحبت آب و هوا شد، یک بنده خدایی آن‌جا دستش را بالا کرد گفت من بررسی کردم تحقیق کردم، در فلان تایم، تهران آلوده‌ترین شهر دنیا در کرهٔ زمین است!
یعنی در آن تایمی که ایشان نگاه کرده بود از این شهر آلوده‌تر نیست، با اینکه ایرانی هم نبود. بعد از ما سؤال کردند درست می‌‎گوید؟
گفتم با اینکه در شهر بزرگ مشهد هستم، تهران می‌آیم گاهی‌اوقات تنفس بسیار مشکل هست!
مواد هم که عرض کردم که توأمان با سموم هست. چندی پیش یک گزارشگر، سیب‌زمینی‌ها را می‌خواسته در یک زمینی آزمایش کند؛ آزمایشگاه که بردند اجازه ندادند، تا یک بنده خدایی پذیرفته اجازه دادند. می‌گفت آن چیزی که باید به صورت طبیعی ۱۰ باشد، در این سیب‌زمینی ما ۱۰۰ پیدا کردیم! یعنی این‌قدر آسیب می‌رساند که این‌ها زمین‌ها را اجاره می‌کنند در سال می‌خواهند چندین بار از این زمین محصولات بکشند! حالا چه کودهایی می‌زنند! ما هم می‌گوییم سیب‌زمینی غذای سالمی هست! نمی‌دانیم این سیب‌زمینی که پر سم هست دارند به ما می‌دهند!
این گوسفندها چی‌ می‌خورند که گوشت‌شان این باشد!قدیم‌ها یادم است سن کم داشتیم این جمجمهٔ گوسفند پر از مغز بود، الان خشک است گوسفند مغز ندارد! حالا منظور این چنین وضعیتی هست!
استرس فراوان! یکی از رفقا گفت آقا شما آن‌جا خارج چطوری بود این‌جا چطوری هست؟ گفتم این‌جا خیلی‌خوب است ولی تمام آن مدتی که من آن‌جا زندگی کردم استرسش برابر با یک هفتهٔ ایران هست! شب می‌خوابی روز می‌بینی یک تغییری یک تحولی! جنس می‌خری می‌بینی فردا دو برابر شد، سه برابر شد! تورمش حساب و کتاب ندارد!
وضعیت تغذیه این‌گونه! آب و هوا این‌گونه! حالات روحی! تمام این‌ها در عمر افراد تأثیر می‌‌گذارد.
در خارج شاید هر اروپایی پانزده تا کشور را رفته باشد. حالا مثلاً ما این‌جا در ایران یک عراق رفتیم و دو سه تا همین کشورها. اما آن‌ها اهمیت می‌دهند!
قسمتی از پول‌هایشان را می‌‌گذارند در سال دوبار حداقل باید سفر بروند. این‌ها تأثیر دارد! این‌ها در زندگی انسان، در نشاط انسان، دور از افسرده بودند، تمام این‌ها تأثیر دارد‌.
وجود نازنین امام زمان علیه‌السلام، آقا علم کل دارند! آن چیزهایی که ما می‌خوریم، حضرت قطعاً نمی‌خورند! آن آب و هوایی که ما داریم حضرت می‌دانند کجا بروند، کجا نروند!
زمان حضرت نوح علیه‌السلام هم که اصلاً این حرف‌ها نبود! تکنولوژی نبود که این مسائل بخواهد باشد. آن زمان باز وضعیت خاص خودش را داشت.
تمام این مسائل هست، این‌ها همه را کنار همدیگر بگذاریم، چرا باید پیر شود؟
چرا باید وقتی که تمام این‌ها مرتب باشد و ویتامین‌ها به بدن برسد و شرایط باشد، به علاوه اینکه اگر خدا بخواهد! اگر خدا بخواهد که دیگر هیچی!
چون عمر هم ما یک اجل مسمی داریم، یک اجل محتوم داریم. بالاخره عمر عم مشخص است که هر کسی ببینیم چقدر باید عمر بکند. یک اجل معلق داریم یک اجل محتوم داریم.
در مورد امام زمان علیه‌السلام تقدیر شده که مثل حضرت نوح علیه‌السلام تقدیر شده عمری طولانی داشته باشد.
و نکتهٔ دیگر اینکه عمر طولانی مقدر شده. عالم هستند چه استفاده بکنند، و نهایتش هم این‌ها همه را با معجزه هم می‌شود حل کرد! اعجاز بشود قدرت خداوند، طول عمر امر ممکنی هست! و قدرت خداوند بر امر ممکن تعلق می‌گیرد!
پس با توجه به اینکه برای خداناباورها این اشکال را که مطرح کردند، می‌گوییم بله! اگر شما منهای خدا بخواهی حرف بزنی بله! ولی به علاوهٔ خدا بخواهی حرف بزنی، آیا خداوند متعال می‌تواند به یک پشه عمری طولانی دهد؟ بله! آیا خداوند می‌تواند به یک پشه علم اولین و آخرین را بدهد؟ بله!
یکی آمد محضر حجت خدا، حدیث از جوادالائمه علیه‌السلام هست، گفت آقا این شیعیان می‌گویند که شما وزن آب دجله و فرات را می‌دانید؛ این درست است؟ حضرت اول نگفتند بله یا نه، گفتند خداوند علم آب دجله و فرات را می‌تواند به یک پشه بدهذ؟ گفت بله خدا بخواهد می‌دهد! خدا به ما هم داده! خداوند به ما علم داده! خدا به ما به تعبیری طول عمر داده! خدا به ما کرامات داده! معجزات داده! امتیازات داده! وقتی این باشد، قابل هضم هست!
اثبات وجود خدا و اینکه خداوند «عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ» این هم امر ممکن، قدرت خدا هم بر امر ممکن تعلق می‌گیرد.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

چگونه امام عصر علیه‌السلام که محور عالم هستی هستند، غریبند؟!

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green