عکس گرفتن عروس و داماد در آتلیه

10728439-b

 

فیلم و عکس عروس و داماد اگه توی آتلیه بمونه در واقع دست کسی که این فیلم و عکس رو گرفته و قراره روش کار بشه حکمش چیه؟
امکان داره فیلمبردار بخشهایی از فیلم خانم باشه، اما معلوم نیست که برای میکس و مونتاژ فیلم آقا یا خانوم این کار رو انجام میده!!
کلا اگر خانمی بخواد توی آتلیه عکس بگیره با لباس راحتر و حتی بی حجاب حکم این کار چیه با توجه به اینکه عکسها دست آتلیه باقی میمونه؟؟
منظورم بیشتر در مورد اون خانم هست که چه حکمی متوجه اون هست؟ در واقع اگه کسی که رو این عکس و فیلم کار میکنه اگه به گناهی بیفته اون خانم هم مسئول هست

نگاه کردن به تصویر زن نامحرم، حکم نگاه کردن به خود زن نامحرم را ندارد، بنا بر این اگر نگاه از روى لذّت نبوده و خوف افتادن به گناه نباشد و تصویر هم متعلّق به زن مسلمانى که بیننده آن را می شناسد نباشد، اشکال ندارد.(۱)

لذا اگر عکاس یا فیلمبردار آقا فیلم یا تصویر خانمی که حجاب ندارد را ظاهر می کند یا کارهای ویرایشی انجام می دهد، در صورتی که آن خانم را نمی شناسد و همچنین در صورتی که خوف افتادن به گناه نیست، اشکالی ندارد.

————————-

در مورد اصل عکس گرفتن یا فیلم برداری خانم ها در مجالس عروسی و… نیز،اگر احتمال بدهد که اجنبى عکس او را ببیند و عدم رعایت حجاب کامل منجر به مفسده‏ اى شود، مراعات آن واجب است.(۲)

و چه خوب است که خانم ها این مساله را در مجالس عمومی رعایت کند و سعی کنند بدون حجاب با دوربین افرادی که نمی شناسند عکس یا فیلم نگیرند.

اما اگر اینطور نیست و فقط برای ظاهر کردن عکس ها آن را به عکاس مرد می دهند، با توجه به مساله بالایی رفتار کند.

توجه شما را به این استفتاء نیز جلب می کنم:

س ۱۱۹۲: گرفتن عکس زن غیرمحجّبه در بین محارمش چه حکمى دارد؟ اگر احتمال داده شود که مرد اجنبى آن عکس ها را هنگام ظاهر کردن ببیند، حکم آن چیست؟

ج: اگر عکاسى که به او نگاه می کند و عکس وى را می گیرد، از محارم او باشد، عکس گرفتن از او اشکال ندارد و ظاهر کردن آن هم نزد عکاسى که او را نمی شناسد اشکال ندارد.

پیشنهاد ما به شما

پاسخ به شبهات آتئیست‌ها درباره‌ برخی از آیات نجوم در قرآن./جلسه پنجم.

· · · ⌞📝🎤⌝ · · · «پاسخ به شبهات آتئیست‌ها درباره‌ برخی از آیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green