صوت ســـخنرانی:
سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی
𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:
┓ 🖌┏؛
┛┗؛ قضاوت امام زمان علیهالسلام به روش قضاوت حضرت داوود علیهالسلام ↓📋 › ؛
روایت این است که مرحوم آقا شیخ مجتبی قزوینی این روایت را در «بیانالفرقان» هم آوردند که حالا این حدیث را از رو بخوانم که آن را از «الغیبه» نعمانی، صفحهی ۲۳۳ نقل کردند.
«فی مسند عن أَبی بَصِیرٍقالَ: قالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَیْهِالسَّلاَمُ: یَقُومُ اَلْقَائِمُ بِأَمْرٍ جَدِیدٍ وَ کِتَابٍ جَدِیدٍ وَ قَضَاءٍ جَدِیدٍ عَلى اَلْعَرَبِ شَدِیدٌ لَیْسَ شَأْنُهُ إِلاَّ بِالسَّیْفِ لاَ یَسْتَتِیبُ أَحَداً وَ لا یَأْخُذُهُ فِی اَللَّهِ لَوْمَهُ لاَئِمٍ»
حضرت باقر علیهالسلام فرمودند:
«قائم علیهالسلام به امر و کتاب و حکم یعنی قضای تازه قیام مینماید. امرش به جز شمشیر نیست، طلب توبه و بازگشت از کسی نمینماید».
حالا این خودش توضیح دارد. به خاطر اینکه حضرت اینقدر اتمام حجت میکنند که دیگر نیازی به توبه ندارد! مثل دو به علاوهی دو برابر با چهار، طرف حق را میفهمد.
اگر نخواهد قبول کند، یعنی دارد در مقابل یک امری که برایش مسجل شده میایستد!
لذا حضرت با اینها مدافعه میکنند و محاربه میکنند و کارزاری صورت میگیرد اینها را از بین میبرند.
اما نکته اینجاست که «قَضَاءٍ جَدِید» یعنی چه؟
در زمانی که آقا امام زمان علیهالسلام هم تشریف میآورند، مرحوم آقا شیخ مجتبی قزوینی این را در صفحهی ۹۳۸ توضیح میدهد:
«روایات زیادی دال است که احکام آن حضرت، احکام داوودی است».
﴿یَا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاکَ خَلِیفَهً فِی الْأَرْضِ فَاحْکُمْ بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ﴾
احکام داوودی!
«مطالبهی شاهد نخواهد کرد و قبول توبه نمیکند. قضای معنای دوم از قضای جدید این است».
قضای جدید چیست؟
یعنی بهطور متداول این چیزی که الان در دادگاه بهصورت این شواهد عمل میکنند، اما حضرت حاق را خداوند در وجودش قرار داده، بر اساس آن حقیقت حکم میکند!
-دکتر وحید باقرپور کاشانی.