صوت ســـخنرانی:
سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی
𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:
┓ 🖌┏؛
┛┗نقدی بر مبنای احمدالحسن در تشخیص کشف رحمانی
آیتالله آقا سید موسی زرآبادی از علمای بزرگ تشیع هستن، دارای درجات عالیهی علمی و معنوی که از شاگردان ایشان، آیتالله آقا شیخ مجتبی قزوینی بوده، صاحب کتاب بیانالفرقان؛ و این آقای زرآبادی، شوهر خواهر آیتالله آقا شیخ مجتبی قزوینی هم بوده.
خب ایشان میگه وقتی که در قزوین بودم، امام جماعت بودم، حالتی به من دست داد که گاهیاوقات پشت دیوار رو میدیدم!
مسائل غیبی رو میدیدم!
این پیش رفت تا یکباره یک صدایی اومد و به من گفت اگه میخوای ترقی پیدا بکنی
فوق این رو بهت بدیم، باید اعمال ظاهری رو کنار بگذاری! یعنی نمازت و روزهات، این چیزها رو کنار بگذاری!
و من گفتم که آقا اینها چیزهایی نیست که در دین، ما بتونیم کنار بذاریم!
و گفت خب ازت میگیریم، گفت خب بگیرید به تعبیری!
و اونها همه رو از ما گرفتن!
بعد میگه من فهمیدم که این کشف، کشف شیطانی بوده به تعبیری! و چقدر شیطان براش مهم هست این اعمال ظاهری!
لذا به اون اعمال که مانند قبل اهتمام میورزیدم، شروع کردم مستحبات رو هم با شدت و حدت بیشتری به انجام دادن.
خب میگه در پرتوی اونها، چیزهایی به دست آوردم که اون چیزهای قبل چیزی نبود!
خب اولاً نگفته کشفی داشتم.
این بزرگواران فکر کردن که این حالت دوم برای آقا سید موسی زرآبادی کشف بوده!
ببینید میگه که:
«از فضل پروردگار در پرتوی التزام به شرع مبین، حالاتی به من دست داد که حالات پیشین در برابر آن ناچیز بود»
(کتاب اجساد جاویدان؛ مؤلف: علیاکبر مهدیپور؛ صص۳۱۵-۳۱۴).
حالاتی بوده!
این رو دقت بفرمایید!
ایشان آوردن که حالت اولی شیطانی بود، از کجا معلوم حالت دومی، رحمانی بوده؟ اون هم شاید شیطانی بوده!
ببینید تا جایی که این کشف، این خواب، از ما چیزی ضد دین و ضد عقل نخواسته، از باب مؤید!
دقت بکنید! از باب مؤید!
الآن این طوری نیست که من خواب امام عصر علیهالسلام رو ببینم بگم آقاجان این شیطان هست که! من کجا این حرف رو زدم!
من میگم از باب مؤید، مورد قبول هست؛
امّا اگر خواب و کشف ما در کنار عقل و نصوص دینی حجیت داشته باشه، نه نداره!
عرض بنده این هست!
اما تا جایی بهعنوان مؤید دین و مؤید عقل میشه ازش استفاده کرد که تعارض نداشته باشه؛ اما بنده صددرصد میتونم بگم این رحمانی هست یا شیطانی؟ خیر!
این رو هم نمیتونم بگم!
و این نکتهی دوم کشفی بر جناب آقای زرآبادی نبوده که بعداً بگه کشف دوم هم رحمانی یا شیطانی هست.
ما تو این مقاله هم چیزی نیاوردیم و این نقل قولی هم که بسیار گزارش کردن از آقا سید موسی زرآبادی که چیز درستی هم هست،
ما از استاد خودمون آیتالله سیدان شنیدیم که از آقا شیخ مجتبی قزوینی و خیلی از کسان دیگه، حتی آقای مهدیپور میگه این رو از آیتالله آقا شیخ محمدباقر ملکی هم من شنیدم چنین چیزی بوده، اما نگفته کشفی بوده!
و گیرم هم اصلاً کشفی بوده،
بله، حرف شما درست نمیشه گفت کشف، کشف رحمانی هست، ما چنین چیزی نگفتیم!
اصلاً دلیل اینکه ما به کار بردیم این هست که افراد میتونن ولو آیتالله و علامه باشن، فکر کنن یک چیزهایی که داده شده از ناحیهی رحمان هست، بعد از مدتها بفهمن این از ناحیهی شیطان بوده!
عرض بنده رو این قسمت بود.
به تقوا نیست! وگرنه ایشون کسی بوده که نزدیکان و شاگردان میگن ما از ایشون ترک اولیٰ ندیدیم، مکروه که هیچی!
ترک اولیٰ، یعنی رجحان دادن خوب بر خوبتر.
بین خوب و خوبتر ایشون چه کار بکنه؟ خوب رو انتخاب بکنه! همین اندازه ما ندیدیم ازش! مکروه که جای خودش رو داره!
خب اگه بحث تقوا باشه، دیگه باید ایشون صددرصد بگوید رحمانی هست!
میخوام بگم در اوج تزکیهی نفس و انجام واجبات و ترک محرمات و انجام مستحبات و ترک مکروهات، حالاتی بر آقا سید موسی زرآبادی دست میده و به زعم خودش فکر میکرده اینها از ناحیهی رحمان هست!
بعد میفهمه اینها همه از ناحیهی شیطان هست!
ولو بر این آدم متقی!
میخوام بگم این شیطان اینگونه نیست که یکنفر با تقوا باشه نتونه بازیش بده!
هر کسی رو شیطان در لِوِل خودش بازیش میده، هر کسی رو به یک نحوهای بازی میده!
این آقا رو اینطوری خواسته بازی بده که این هم متوجه شده ایستاده.
دکتر وحید باقرپور کاشانی