آیت الله موسوی نژاد که بود

IMG11201333

آیت‌الله موسوی نژاد در سال ۱۳۴۹ به توصیه، حمایت و راهنمایی میرزاجواد آقا تهرانی مدرسه‌ علمیه‌‌ای در انتهای کوچه چهارباغ برای تربیت و تحصیل طلاب به سبک و سیاق متفاوت، منحصر و تحول گرایانه را تاسیس کرد.

 

آیت الله حاج سید محمد موسوی نژاد، متولد دهم دی ماه سال ۱۳۱۰ هجری شمسی، در خانواده‌ای مذهبی در منطقه ابرده از ییلاقات مشهد به دنیا آمد و پس از حضور در مکتب خانه، به راهنمایی دایی بزرگوارش آیت الله شمس خراسانی، دروس طلبگی را در حوزه علمیه مشهد آغاز کرد.

ایشان پس از گذراندن دروس مقدمات و سطح و چند سالی درس خارج فقه و اصول در محضر بزرگانی چون شیخ هاشم قزوینی، شیخ مجتبی قزوینی، آیت‌الله میلانی، میرزاجوادآقا تهرانی و آیت الله مروارید برای ادامه تحصیل به نجف اشرف هجرت کرد و در دروس بزرگان آن حوزه مانند آیات عظام خوئی و شاهرودی، حکیم، امام خمینی(ره) و …  شرکت کرد، اما به سبب ضعف شدید بینایی به توصیه و تأکید اساتید و دوستانش به مشهد مقدس بازگشت.

آیت‌الله موسوی نژاد در سال ۱۳۴۹ به توصیه، حمایت و راهنمایی میرزاجوادآقا تهرانی مدرسه‌ علمیه‌‌ای در انتهای کوچه چهارباغ برای تربیت و تحصیل طلاب به سبک و سیاق متفاوت، منحصر و تحول گرایانه را تاسیس کرد  و طلاب فاضل و برجسته‌ای تحت مدیریت مستقیم ایشان در این مدرسه که بعدها به نام ایشان شهرت یافت، مدارج علمی حوزه را در کنار درس اخلاق و عقاید و احکام گذرانده‌اند و به موفقیت های بالایی دست پیدا کرده‌اند.

توجه به مسائلی اخلاقی و معنوی، انس با آداب، ادعیه و قرآن و اهتمام به نماز شب و نوافل در کنار توجه گسترده و خاص به دروس در کنار تحقیق و تفحص و مباحثه از ویژگی های آموزشی این مدرسه بود.

آیات و حجج اسلام والمسلمین، مروارید، حسینی شاهرودی، شیخ جواد مروی، احمدی، گنجی، رئیسی، تولیت استان قدس رضوی، شریعتی دادستان سابق خراسان، وحیدی، ربانی بیرجندی، حسینی تبادکانی، درایتی، حسینی فقیه و … از چهره های شاخص امروز حوزه های علمیه قم و مشهد، شاگردان دیروز آیت الله موسوی نژاد به شما می آیند.

آیت الله موسوی نژاد که پیش از نوروز دچار سکته مغزی شده بود، پس از بستری شدن در بیمارستان قائم مشهد برای مراقبت بیشتر به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شد. ایشان سحرگاه روز چهارشنبه پنجم ماه مبارک رجب، ۲۵ فروردین ماه، دارفانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

روحش شاد و یادش گرامی

 

پیشنهاد ما به شما

نظرات مراجع تقلید شیعه بر وجود حضرت رقیه سلام الله علیها.

نظرات مراجع تقلید شیعه بر وجود حضرت رقیه سلام الله علیها. دانلود متن با کلیک …

یک دیدگاه

  1. سلام.ایت الله موسوی نژاد مرد اخلاق و متحول کننده حوزه کنونی مشهد بود..
    ان شالله با جدشون پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله محشور باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green