آیت الله سیدان: مرحوم آیت الله موسوی نژاد عمر خود را وقف تربیت طلاب کرده بودند

450_14608404722020

 

مرحوم آیت الله موسوی نژاد عمر خود را وقف تربیت طلاب کرده بودند

مرحوم آیت الله موسوی نژاد حدود چهل و پنج سال به انجام وظیفه در جهت تربیت طلاب و برنامه های تحصیل جدی و ساعی به گونه ای که وقف این جریان بودند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سیدان، معظم له  در مراسم سومین روز ارتحال حضرت آیت الله سید محمد موسوی نژاد، پیرامون ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله موسوی نژاد فرمودند: در این مدت که رفاقت نزدیک با ایشان داشتم حدود شصت سال بلکه بیشتر، با بصیرت عرض می کنم که ایشان علقه های پوچ را رها نموده بود و همت در جهت انجام وظایف و به جِد مصداق این جمله شریف امام حسن عسکری(علیه السلام) که آن کس که همتش این است که در جهت طاعت خدا حرکت کند خدا هم در جهت کارهای اوست، به وضوح در زندگی او مشخص بود.
ایشان افزودند: یک دنیا مناعت طبع، عفت در همه شئون زندگی و یک دنیا عنایت از ناحیه پروردگار که بر همه شئون ایشان خداوند عنایت خاصی داشت و آن حالات معنوی و روحی هنگام قرائت قرآن و خواندن دعا و به طور کلی همان همت در جهت طاعت پروردگار و کسب رضای الهی آنوقت نتیجه این می شود که  رشد و سعادت.
ایشان تاکید کردند:  مرحوم آیت الله موسوی نژاد حدود چهل و پنج سال به انجام وظیفه در جهت تربیت طلاب و برنامه های تحصیل جدی و ساعی به گونه ای که وقف این جریان بودند. تمام دوران تعلیم و تربیت هم از نظر وضع شخصی شان و هم تربیت افراد تقید به این که حتما بر اساس همانچه که در وحی مطرح است، عقاید وحیانی، اخلاق وحیانی، رفتار وحیانی و این جمله شریفه حضرت صادق علیه السلام متن کارشان بود که حضرت فرمودند: در ارتباط با همه مسائل سعی کنید مطالب را از ما بگیرید و در مسیر ما باشید و فرمودند دیگری را جز معصوم بجای معصوم نگذارید.
معظم له افزودند: یک راه خداوند متعال برای معالمی که مورد رضایت اوست بیش قرار نداده است و آن گرفتن مطلب از  انبیاء رسل با تفکر و تعقل در آنهاست. ایشان خودشان در تحصیلاتشان موفق بودند و شخصیت های مهم علمی را دیده بودند و از محضر مرحوم آیت الله شیخ هاشم قزوینی و مرحوم آیت الله شیخ مجتبی قزوینی بهره گرفته بودند. برهه ای از عمر را در نجف اشرف گذرانده بودند و با داشتن چنین سرمایه ای که از همه این علوم حوزوی داشتند به تربیت طلاب پرداختند.

پیشنهاد ما به شما

استفاده‌ے ابزارے از تناسخ براے توجیه ظلم.

صوت ســـخنرانے: سخنران: دڪتر وحیدی ۱گ باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green