ابوحنیفه : اگر کسی برای تقرب به خدا کفش بپرستد اشکالی ندارد !!!

a3978780e6dfec70a511bdbec32aa00f-425
ابوحنیفه : اگر کسی برای تقرب به خدا کفش بپرستد اشکالی ندارد !!!

وهابیون همواره تلاش می کنند تا با انواع افترائات و تهمت ها و نشر اکاذیب تا شیعه را مشرک معرفی کنند غافل از آن که برخی اقوال کفرآمیز از برخی علمای خودشان صادر شده که آن را با سند های معتبر نیز نقل کرده اند.یکی از این موارد قولی است که با سند صحیح از ابوحنیفه،امام اعظم اهل سنت،نقل شده است :

أَخْبَرَنَا مُحَمَّد بن الحُسَیْن بن الفضل القَطَّان، قَالَ: أَخْبَرَنَا عَبْد الله بن جَعْفَر بن درستویه، قَالَ: حَدَّثَنَا یَعْقُوب بن سُفْیَان، قَالَ: حَدَّثَنِی عَلیّ بن عُثْمَان بن نفیل، قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو مُسْهِر، قَالَ: حَدَّثَنَا یَحْیَى بن حمزه، وَسَعِید یسمع، أَنَّ أَبَا حنیفه، قَالَ: لو أَنَّ رجلا عَبْد هذه النعل یتقرب بها إلى الله، لم أر بذلک بأسا، فَقَالَ سَعِید: هَذَا الکفر صراحا.

یحیی بن ابی حمزه در حالی که سعید بن عبد العزیز تنوخی (از علما و فقهای بزرگ اهل سنت) می شنید نقل کرد که ابو حنیفه گفت اگر شخصی این کفش را برای تقرب به خدا بپرستد،در آن مشکلی نمی بینم.پس سعید بن عبد العزیز گفت : این کلام کفر صریح و واضح است.

تاریخ بغداد،ج۱۵،ص۵۰۹ ط دار الغرب الاسلامی
المعرفه و التاریخ،ج۲،ص۷۸۴ ط مکتبه الدار

==============================================

ملاحظه نمودید که این کلام از ابوحنیفه صادر شده و سند این قول نیز صحیح است و محمد بشار عواد وهابی نیز سند را تصحیح کرده است.سعید بن عبد العزیز پس از شنیدن این کلام می گوید این قول کفر صریح و واضح است !
به راستی وهابیون بهتر است حکم تکفیر و مشرک بودن را بر حنیفه جاری کنند یا بر شیعیان و مکتب اهل بیت که توحید حقیقی را پذیرفته اند ؟! آیا پرستش کفش شرک نیست ؟!

پیشنهاد ما به شما

چرا حضرت زهرا ‹علیها‌السلام› پشت در آمد؟!

صوت ســـخنرانے: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green