شعبه بن الحجاج : احادیثی از قول علی بن ابی طالب می دانم که اگر بگویم رافضی خواهید شد و هرگز این احادیث را از من نخواهید شنید !!!

000
شعبه بن الحجاج (از بزرگ ترین علمای اهل سنت و امیرالمؤمنین در حدیث) : احادیثی از قول علی بن ابی طالب می دانم که اگر بگویم رافضی خواهید شد و هرگز این احادیث را از من نخواهید شنید !!!

یکی از مسائل تلخی که باعث شد روز به روز شناخت مسیر حق از باطل دشوار شود،خیانت عالم نمایان و تدلیس ها و پوشاندن حقایق از جانب آنان بود که تا امروز نیز ادامه دارد.

نمونه ای از این موارد را با یکدیگر ببینیم :

حَدثنِی مُحَمَّد بن عبد الله قَالَ حَدثنَا أَبُو دَاوُد عَن شُعْبَه قَالَ لقد حَدثنَا الحکم عَن عبد الرَّحْمَن بن أبی لیلى عَن عَلیّ بِشَیْء لَو حدثتکم لرقصتم وَالله لَا تسمونه منی أبدا.
وَحدثنَا بِهِ مَحْمُود بن غیلَان مثله وَقَالَ لترفضتم قَالَ أَبُو عَبْد الرَّحْمَن وَهُوَ أشبه.

شعبه بن الحجاج می گوید حکم از عبد الرحمن بن ابی لیلی از قول علی بن ابی طالب چیزی را برای ما نقل کرد که اگر برای شما نقل کنم به رقص درخواهید آمد و هرگز آن را از من نخواهید شنید.
احمد بن حنبل می گوید محمود بن غیلان هم مثل این روایت را برای ما نقل کرد که شعبه گفته است اگر برای شما بگویم رافضی خواهید شد.عبد الله بن احمد بن حنبل می گوید روایت با لفظ ” رافضی خواهید شد ” درست تر است.
العلل ومعرفه الرجال،ج۳،ص۳۵۴و۳۵۵،ح۵۵۶۹و۵۵۷۰ ط دار الخانی

اینم لینک صفحه در برنامه شامله (نرم افزار ساخته شده اهل سنت) :
http://shamela.ws/browse.php/book-2331/page-1502

=============================================

آری ! شعبه بن الحجاج،امیرالمومنین حدیث اهل سنت،احادیثی از قول علی بن ابی طالب می دانسته که هرگز آن را از ترس اینکه مبادا مردم رافضی شوند نقل نکرده است ! به راستی این حقایق چه بوده است ؟! آیا این خیانت نیست ؟! آیا این پوشاندن حقیقت نیست؟!

پیشنهاد ما به شما

وجه ڪنیه‌ے ام‌ابیها براے حضرت زهرا ‹علیهاالسلام›.

صوت سخنرانی: دانلود‌صوت‌سخنرانی •عنوان: بررسے سیره‌‌ے حضرت‌ فاطمه‌ے زهرا ‹علیها السلام› در مدارڪ عامه. •عناوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green