◍⃟﷽
Ꞌ✎ ﺷـﺑﻫهﺷـﻧاﺳﯽﻭﭘـاﺳﺦﺑـﻪآن
Ꞌ✎صفاتثبوتیپروردگار¹
صـوٺ:
⫍❈دکتـر بـاقرپـور کاشـانی
⫍❈بیستوچهارمشهریور۱۴۰۳.
⫍❈جلسـه پنجـم – قسمـت اول.
⫍❈درجمـعدانشجـویانعلـومپزشکی
✎اهمّ موضوعات:
✎صفات ثبوتی پروردگار.
✎آفریدگار جهان ازلی و ابدی است.
✎اثبات ازلیت پروردگار و نفی ازلیت از ما سوی الله.
✎هر حقیقت ازلی، ابدی است، اما هر حقیقت ابدی، ازلی نیست.
✎آفریدگار جهان، عالم است.
✎علم خداوند به ذاتش.
✎علم مخلوقات به ذات پروردگار ممکن نیست.
✎علم نامحدود پرورگار عین ذاتش است.
✎همه موجودات هستی مرآت و نشانه علم خداوند هستند.
✎علم الهی به کثرات قبل و بعد خلقت.
✎علم الهی به عملکرد موجود مختار و عاقبتش.
✎علم پروردگار به عملکرد عبد موجب جبر برای عبد نمیشود.
✎علت خلقت موجودات.
✎چه رحمتی در خلقت جنایتکارانی که برای همیشه در دوزخ خواهند بود میباشد.
– در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد به صورت حضوری، و دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی اهواز و شیراز در محیط وبینار.
────· · · · · ·────
صـوٺ:
Ꞌ✎ ﺷـﺑﻫهﺷـﻧاﺳﯽﻭﭘـاﺳﺦﺑـﻪآن
Ꞌ✎صفاتثبوتیپروردگار²
⫍❈دکتـر بـاقرپـور کاشـانی
⫍❈بیستوچهارمشهریور۱۴۰۳.
⫍❈جلسـه پنجـم – قسمـت دوم.
⫍❈درجمـعدانشجـویانعلـومپزشـکی
✎اهمّ موضوعات:
✎صفات ثبوتی پروردگار.
✎نفی جبر با توجه به علم خداوند نسبت به عملکرد موجودات مختار.
✎جمع عدل الهی با خلود جمعی در دوزخ.
✎تخلف از حقیقت لایتناهی، مستحق عذاب لایتناهی است.
✎امکان معدوم یا خلف وعید برای خالدین در دوزخ.
✎خلف وعده از خداوند قبیح است، اما خلف وعید از او قبیح نیست.
✎حکمت خلقت جنایتکاران.
✎آفریدگار جهان قادر است.
✎عاجز و ناتوان نمیتواند مبدا و منشأ
توانایی و بهوجود آمدن موجودات باشد.
✎محال ذاتی قابل تعلّق قدرت نیست.
✎آیا خداوند میتواند حقیقتی مانند خود بسازد؟!
✎آیا خداوند میتواند زمین را با همین بزرگی در تخم مرغ با حفظ کوچکی تخم مرغ قرار دهد؟!
✎توضیح عجز فاعلی و عجز قابلی.
✎آیا خداوند میتواند چیزی بسازد که نتواند آن را حرکت دهد؟!
✎آیا خداوند میتواند خودکشی کند؟!
✎آیا خداوند میتواند خلق در ازل داشته باشد؟!
✎آفریدگار جهان حیّ و زنده است.
✎خداوند غنی است.
✎حق تعالی مرید است.
✎اراده الهی اعمال قدرت و فعل خداست.
✎تالی فاسد صفت ذاتی دانستن اراده الهی.