برخلاف عقیدهٔ احمد‌الحسن، عدم وجود قابل، تنها دلیل غیبت ولی‌عصر علیه‌السلام نیست!

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلـود‌ pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  برخلاف عقیدهٔ احمد‌الحسن، عدم وجود قابل، تنها دلیل غیبت ولی‌عصر علیه‌السلام نیست! ↓📋 › ؛

یکی از مواردی که احمد‌الحسن (مدعی یمانی) ذکر می‌کند که حدیث هم هست، می‌گوید وقتی امام عصر علیه‌السلام در ایام غیبت هست، ایام فترت هست نسبت به ایشان.
فترت به این معنی که حجت الهی بوده مأمور به تبلیغ نبوده. امام زمان علیه‌السلام هستند، مأمور به تبلیغ نیستند! مثلاً از زمان حضرت عیسی علیه‌السلام تا نبی‌اکرم صلی‌الله‌‌علیه‌وآله‌ ایام فترت هست. حضرت عبدالمطلب بودند، حضرت ابوطالب بودند، عدنان بودند، هاشم بودند، عبدالمناف بودند؛ این‌ها همه حجج الهی بودند براساس نصوص دینی که هست.
این‌جا می‌بینیم که گفته فترت به‌ چه خاطر هست؟ عدم وجود قابل! اما عدم وجود قابل یک دلیلش هست! یکی از آن‌ها به‌عنوان سِر معرفی شده! وقتی از امام سؤال می‌کنند چرا ولی‌عصر غائب می‌شود دلیلش چیست؟ آقا می‌‌فرمایند سؤال سنگینی پرسیدی! این یک سِر هست! بله، یکیش این هست که جان حضرت در خطر بوده.
یادم هست آقای کهندل (مبلغ یمانی) گفت آقای دکتر کاشانی! شما می‌گویی عللی دارد، این‌ها عللی نیست، همه این‌‌ها برمی‌گردد به فرمایش جناب احمدالحسن! یعنی عدم وجود قابل برای دعوت الهی! که وقتی که قابل نباشد، امام زمان علیه‌السلام، جانش در خطر می‌افتد!
آن‌جا من پاسخش را ندادم، الان پاسخ را می‌گویم؛ ممکن هست که قابل هم باشد اما جان امام زمان علیه‌السلام باز هم در خطر باشد! مگر چند نفر اطراف امام زمان علیه‌السلام را می‌خواهند بگیرند؟! در حرکت ابتدایی، ۳۱۳ نفر. مگر چند تا بعد از آن‌ها می‌خواهند اطراف حضرت را بگیرند؟! ده هزار نفر. آیا ایرانی که نیروهای نظامی‌اش بیش از ده هزار نفر و صد هزار نفر هست و این‌ها مدافع هستند، این‌طوری نبوده که مثلاً فرض کنید مثل سردار سلیمانی را ترور نکنند؟! همچین چیزی نبوده؟! ترور کردند! لذا لازمه‌‌اش این نیست که حتماً قابل باشد! ما در طی تاریخ داشتیم یک حاکم و پادشاهی بوده که مردم هم شیفته او بودند، اما یک آدمی آمده این را کشته! دلیلی بر این نیست که چون این را کشته چه مظلومی بوده پس این کسی را نداشته! چرا داشته! اعتماد کردند از پشت آمده با تپانچه‌ای زده این را کشته!
بعد جناب آقای کهندل می‌گفت آقای کاشانی گفته تعدد دارد، تعدد ندارد! و اگر چنان‌چه قابل باشد، جان امام زمان علیه‌السلام هم محفوظ است! خیر لزوماً این نیست! آن سر جای خودش این هم جای خودش! به‌علاوه اینکه آقای کهندل، آن روایت هم بررسی کنید گفته سِر هست! اگر تنها دلیل قابل بود، امام نیاز نبود ما را سر کار بگذارد بگوید سِر هست! می‌گفت همان قابل!
حضرت تنها هست به تعبیری کسی را ندارد، آدمی که پشتیبان حضرت باشد نیست،
به همان حواله می‌داد، چرا سر کار بگذارد بگوید سِر هست! سِر یعنی اینکه تو نمی‌فهمی! و بنا نیست که ما به تو بگوییم! پس فقط این چیزی که جناب احمد‌الحسن می‌گوید نیست!
ایشان در ادامه می‌نویسد: «یا ممکن است برای ضرورتی که خداوند اراده کرده ساکت باشد».
در این‌جا حرف جناب کهندل را نقض کرد! حدود ۱۵ – ۱۰ صفحه، ایشان صراحت دارد، مدام تأکید می‌کند فقط این است و لاغیر! این‌جا گفته یک وجه دیگر هم دارد: ضرورتی که خدا اراده کرده!
پس همین هست آقای کهندل ببینید خود جناب احمد هم این را گفته! پس جناب احمد آن ۱۵- ۱۰ صفحه قبل این‌قدر محکم حرف نزن! لذا یک مورد دیگر ما هم می‌گوییم شاید یک چیز دیگری باشد ضرورت داشته ما نمی‌فهمیم! همان سِر هست! پس بگوییم یکی! همه‌اش این نیست! یک وجهش این است.
«گویی اینکه وظیفه اول خود، یعنی مهیا کردن کسی که باید خلافت به او برسد را انجام دهد».
یعنی یک نفری که در ایام فترت هست ولو اینکه مأمور نباشد که تبلیغ کند، تمام دغدغه‌‌اش این است که حجت بعد از خودش را تعیین بکند، به چه؟ به وصیت!
در ادامه می‌نویسد: «و باید همهٔ آن‌چه که برایش امکان دارد را مهیا کند تا این امر یعنی تسلیم امانت خلافت الهی به بهترین شکل که حجت بر مردم اقامه شود انجام گیرد، و برای شخص متخلف از آن‌ها عذری در اطاعت از مسیر شیطان و تخلف از دین خدا یا خلیفهٔ آینده باقی نماند».
خلیفه ولو اینکه در ایام فترت هست جانش را از دست می‌دهد، باید خلیفهٔ بعد از خودش را انتخاب بکند که به هر حال برای افراد سودجویی که در مسیر شیطان هستند و دنیاپرست هستند، اتمام حجت شود.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

اهمیت تعظیم شعائر./ آیت‌الله سید جعفر سیدان

صوت ســـخنرانی: سخنران: آیت‌الله سید جعفر سیدان 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green