تفسیر‌فاتحه‌الکتاب./نویسنده:علامه امینی

﷽」

📚⃟.•#دانلود‌کتاب.•⇢
ـــــــــــــــــــــــــــ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ

⥢‏عنوان کتاب: تفسیر فاتحه الکتاب.
⥢‏نویسنده: علامه امینی.
⥢‏تعداد صفحات: ۲۶۴.

تفسیر «فاتحه الکتاب»، ترجمه فارسى کتابى با همین عنوان، اثر علامه عبدالحسین امینى نجفى است که به قلم قدرت‌الله حسینى شاهمرادى، به فارسى روان ترجمه شده است.

– مقدمه‌اى از مترجم، بر ابتداى کتاب افزوده گردیده که در آن، نکاتى پیرامون کتاب و نویسنده آن، بیان شده است.

– مترجم بر این باور است که بهترین نوشته، آن است که با زبان معمول و مصطلح روز مردم، حرف بزند تا هماهنگى و تبادل افکار، به‌آسانى انجام گیرد و لذا در این ترجمه، سعى کرده که از عبارات و کلمات غیر مستعمل، پرهیز شود، به‌ویژه اصطلاحات نامأنوس و لغات بیگانه.

– در خلال این تفسیر، مطالب و نکات قابل بحث، تا حدودى فراوان است، اما مترجم، فقط به شرح و بیان چند مورد مهم پرداخته است. مخصوصاً تصمیم گرفته است که اجمالا، مباحثى پیرامون سه موضوع مهم این تفسیر، به آخر کتاب بیفزاید؛ مباحثى که بین دانشمندان، متکلمین و حکما، از صدر اسلام تاکنون، مورد اختلاف بوده است. این سه موضوع، عبارتند از: تفسیر امام عسکرى علیه‌السلام، کتاب فقه الرضاعلیه‌السلام و مشیت ازلى و حادث.

– فهرست‌هاى عمومى کتاب، که عبارتند از فهرست: موضوعى؛ آیات؛ اعلام مذکور در متن، به‌همراه فهرست منابع مورد استفاده نویسنده، در انتهاى آن آمده است.

– پاورقى‌ها توسط مترجم نوشته شده و در آنها علاوه بر ذکر منابع و توضیح برخى از کلمات، نص آیات و روایاتى که در متن، ترجمه آن‌ها آمده ذکر شده است.

پیشنهاد ما به شما

علم حجت الهی به زبان‌ جانداران.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green