نقش مسلمانان در پیشرفت علم صنعت و تمدن در تاریخ جهان.

❲﷽

◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈

≻ نقش مسلمانان در پیشرفت علم صنعت و تمدن در تاریخ جهان.

«نظرجمعی از اساتید دانشگاه کمبریج انگلیس، و کلمبیا و بوستون آمریکا در مورد نقش مسلمانان در مورد پیشرفت علم صنعت و تمدن در تاریخ جهان.»

ꨄ︎ .. …دانلودویدئو… .. ꨄ︎

ꨄ︎ .. …دانلود‌پی‌دی‌اف… .. ꨄ︎

نظر جمعی از  اساتید دانشگاه کمبریج انگلیس و کلمبیا و بوستون آمریکا در مورد نقش مسلمانان در مورد پیشرفت علم، صنعت و تمدن در تاریخ جهان.

– شیلا بلر، کالج بوستون:
بعد از جنگ‌های صلیبی خیلی از اروپایی‌هایی که آن طرف بودند، با نظریاتی که از شرق می‌آمد برخورد می‌کردند، اروپایی‌ها با مسلمانانی مواجه شدند که دائم می‌گفتند باید کشف کنیم، باید ببینیم و بپرسیم. متفکران جدید اروپایی می‌گفتند مسلمانان با خود چه آورده‌اند. باید زبان آن‌ها را بیاموزیم. و از این زمان مردم در غرب شروع به یادگیری زبان عربی کردند.
– پروفسور سایمون شافر، دانشگاه کمبریج:
فرهنگ‌های غنی، قدرتمند و مؤفق، پیشرفت‌های زیادی در علم و فناوری ایجاد می‌کنند و تنها نمونهٔ چنین فرهنگ عظیمی در اسلام و در یک سلسله از حکومت‌های مؤفق، غنی و با اعتماد به‌ نفس اسلامی است.
– پروفسور جورج سالیبا، دانشگاه کلمبیا:
به گسترهٔ آن سرزمین فکر کنید. این پهناورترین امپراتوری شناخته‌شده در تاریخ تمدن است. امپراتوری روم تنها یک سوم یا نصف سرزمین‌های اسلامی بود.

پیشنهاد ما به شما

خوشبختی، سابجکتیو است یا آبجکتیو؟!

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green