جَنّـات‌ عَـدْن.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلـود‌ pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  جَنّات عَدْن ↓📋 › ؛

در کتاب مجمع‌البیان، جلد پنجم صفحهٔ ۷۷؛ یک روایتی از رسول الله هست که فرمودند:
«﴿جَنّات عَدْن﴾ را هیچ چشمی به مانند آن ندیده و به قلب کسی چنین تصوری خطور نکرده».
این‌جا قلب یعنی عقل، یعنی ذهن. پیامبر می‌فرمایند اصلاً تصورش هم نمی‌توانید بکنید! یعنی شما مثلاً فرض کنید که دور هم بنشینید زیباترین صحنه‌هایی که تا حالا دیدید، آن را صد برابر زیباتر در نظر بگیرید! مثلاً فرض کنید یک مکان را دیدید آب و هوای خوبی دارد، آب و هوا را از آن‌جا بگیرید، یک مکان را دیدید مردم خوبی دارد، یک مکان را دیدید پیشرفت خاصی دارد، یک مکان را دیدید مثلاً جنگل‌های زیبایی دارد، این‌ها همه را ذهن انسان قابلیت تصور دارد.
الان شما مثلاً می‌توانید دریای خون تصور بکنی، خون را دیدی دریا هم دیدی، حالا این خون را که تصور کردی این را داخل دریا قرارش بده، می‌شود دریای خون! می‌توانیم تصور کنیم دریای خون! یا مثلاً خانم‌ها طلا زیاد دیدند، حالا یک کوه هم تصور می‌کنند، بعد نگاه می‌کنند اورست طلا! تصور هست!
حالا این آیهٔ قرآن ﴿جَنّات عَدْن﴾ که بحث می‌کند، نبی اکرم می‌‌فرمایند این ویژگی‌هایی دارد که تو هر چقدر هم این‌ها را کنار هم دیگر بگذاری، باز هم نمی‌توانی آن را تصور بکنی!
این‌قدر زیبایی دارد!
در یک روایتی باز دیدم در بحارالأنوار جلد هشتم صفحهٔ ۸۵ بود، فرمودند که این ﴿جَنّات عَدْن﴾ بر اساس روایات، رود بهشتی هست اسمش تنسیم‌ هست که از بهترین رودها در بهشت هست. چه آبی دارد چه ویژگی‌هایی دارد، این‌ها در روایات هست. فرمودند از این بهشت سرچشمه گرفته و این وعده‌ای هست که خداوند به همان سَحره داده که به حضرت موسی و حضرت هارون علیهماالسلام و به خدای آن‌ها ایمان آوردند و در مقابل تهدیدها و مجازاتی که فرعون کرده بود ایستادند، کوتاه نیامدند، از ایمان خودشان دست نکشیدند!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

خوشبختی، سابجکتیو است یا آبجکتیو؟!

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green