فضائل امیرالمومنین علیه‌السلام برای ما قابل شمارش و فهم نیست./ آیت‌الله سید‌جعفر سیدان

صوت ســـخنرانی:

سخنران: آیت‌الله سید‌جعفر سیدان

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلـود‌ pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

اگر همهٔ درخت‌های روی زمین، جنگل‌ها، باغ‌ها، باغستان‌ها، همهٔ خانه‌ها، همهٔ درخت‌های روی زمین، قلم بشود و دریا مرکب و دریاهایی کمک دریا نیز مرکب بشوند و این قلم‌ها و مرکب‌ها به کار گرفته شود و کلمات پروردگار آمارش داده شود، تمامی این درخت‌ها، که قلم کم به کم ساییده می‌شود و تمامی این دریاها که مداد و مرکب، همهٔ این‌ها، تمام می‌شود ولی کلمات پروردگار تمام نخواهد شد!
این کلمات تمام نمی‌شود آمارش به پایان نمی‌رسد؛ یعنی چه؟
چه کلماتی است؟!
این کلمات، معنای ظاهری عموم مفسرین دارند گاهی گفته می‌شود یعنی معلومات حضرت حق.
گاه گفته می‌شود هر موجودی که آفریده شده است، کلمه‌ای است از کلمات حق یعنی تمامی خلقت و هر یک به جای خودش حساب درستی دارد، ولی آیات شریفهٔ قرآن به اضافهٔ ظاهری که دارد، بسیاری از این آیات تأویل دارد، بطن دارد، باطن دارد.
حالا این آیه‌ای که خواندم، تأویلش در حدیث رسیده است و از معصوم علیه‌السلام در کتب حدیثی نقل شده مقصود این است تأویلش این است:
اگر همهٔ درخت‌ها قلم و همهٔ دریاها مرکب و نوشته شود این کلمات تمامی ندارد، یعنی فضائل وجود مقدس امیرالمؤمنین، علی علیه‌السلام و ائمهٔ معصومین علیهم‌السلام که فرمودند این کلمات تأویلش ما هستیم!
ما هستیم کلمات‌الله که این چنینیم!
یعنی فضائل‌شان، علم‌شان، سخاوت‌شان، شجاعت‌شان، عبادت‌شان، انسانیت‌شان، فضائل اخلاقی‌شان، کمالات‌شان، در حدی نیست که با چنین برنامه‌ای بشود احصاء شود!

پیشنهاد ما به شما

آیا خدا می‌تواند خودش را نابود کند؟!

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green