سرنوشت تورات.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلود pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  سرنوشت تورات ↓📋 › ؛

این بحث را خدمت مرحوم استادمان جناب آقای محمد مردانی که همین امسال هم از دنیا رفتند، ما پانزده سال پیش خدمت ایشان به صورت خصوصی یک جمع چهار پنج نفره بودیم که در مؤسسه‌ای هر روز بزرگواری می‌کردند تشریف می‌آوردند. ایشان ساکن قم بودند، سه ماه تابستان که مشهد بودند، ما درخواست کردیم، ایشان هم بزرگواری می‌کردند و به مؤسسهٔ ما‌‌ می‌آمدند.
تخصص‌شان در خصوص فرق و ادیان بود. استاد مردانی شروع کردند یهود را به ما به تدریس‌کردن؛ امهات و مباحث و نقدهایی که مطرح بود؛ مسیحیت را شروع کردند به تدریس‌کردن؛ زرتشت را به تدریس‌کردن. رسیدند حتی به فرقه‌هایی مثل صوفیه، مثل شیخیه، این‌ها هم ما خدمت‌شان بودیم و خیلی کار کرده و ایشان پر از تألیفات هست!
یک کتابی دارد که یادم است همان موقع ایشان هدیه فرستادند: «راهنمای یهود و نصاری».
در این کتاب یک‌سری مباحثی را جمع‌آوری کرده همه با رفرنس، دقیق با توجه به کتاب تورات و انجیل، عهد جدیدی که هست‌.
در صفحهٔ ۲۳، ایشان یک فصلی دارد به اسم «سرگذشت تورات».
می‌نویسند:
«تورات در اثر جنگ‌های فراوان از بین می‌رود تا بالاخره در دوران یوشیا…»
یوشیا یعنی پادشاهی یوشیا.
«کاهنی به نام حلقیا پیدا می‌شود و طبق دستور یوشیا، نسخه‌ای از تورات را بر مردم خوانده و دستور می‌دهد به آن عمل کنند».
پس این‌طوری شد که این جناب یوشیای پادشاه، به حلقیا دستور می‌دهد که نسخه‌ای از تورات را برای مردم بخوانند و بر اساس این عمل کنند. رفرنس‌هایش هم همه را آورده. یعنی یک چیزی هست که در تاریخ مطرح است و نظرات شخصی ایشان نیست این مطالبی که عرض می‌کنم. حالا اگر لازم شد یک رفرنس‌هایی هم خدمت بزرگواران باز ارائه می‌دهم به آن کتاب‌ها رجوع بکنید در این خصوص مقالات علمی-پژوهشی هم زیاد هست. بعد می‌نویسند که:
«حالا معلوم نیست که اولاً این حلقیا چه کسی بوده؟ آیا تورات حقیقی را برای مردم خوانده یا چیز دیگری را خوانده؟ پس از یوشیا، پادشاهان دیگری روی کار آمدند. جنگ‌ها و آتش‌سوزی‌های فراوانی در اورشلیم و معابد یهود و مراکز حفظ تورات رخ داد که در کتاب مستر هاکس آمریکایی چنین آمده است: بخت‌النصر، سه بار…»
که در زمان عبری من نگاه کردم نبوکدالنصر هست.
«که سه بار بلکه چهار بار بر اورشلیم حمله کرد و خانهٔ خدا و قصر سلطنتی را متصرف گردید. جریان مفصل است و نظیر همین جریان را می‌توانیم در کتاب دوم پادشاهان باب ۳۴ و ۳۵ صفحات ۶۲۱ و ۶۲۳ تورات فارسی که الان موجود هست مطالعه فرمایید».
این‌جا آوردند این جناب بخت‌النصر که سه بار یا چهار بار حمله می‌کند، این حکومتش حدود ۶۰۵ تا ۵۶۲ قبل میلاد بوده. پادشاه بابل بوده که اورشلیم را ایشان می‌آید فتح می‌کند و معبد سلیمان را به همراه خانه‌ها و دیوار شهر، همه را ویران می‌کند و آن یهودیان را اسیر می‌کند و چون پادشاه بابل هم بوده، غنائم را برمی‌دارد به سمت بابل می‌رود.
بعد آوردند:
«پس با این اوصاف نمی‌توان گفت تورات اصلی یا اقلاً نسخهٔ حلقیا باقی مانده».
ببینید اول اینکه این نسخه‌ای که جناب پادشاه یوشیا به حلقیا یک نسخه‌ای را تعیین می‌کند می‌گوید این را برای مردم بخوان، اول معلوم نیست این نسخه بر اساس چه چیزی آمده؟! این یک!دوم اصلاً این نسخه درست باشد، این نسخه‌ای که درست است بخت‌النصر سه بار یا چهار بار وقتی می‌آید، این نسخه را از بین می‌برد و حمله‌ای که به اورشلیم می‌کند، خانهٔ خدا و قصر سلطنتی را هم نابود می‌‎کند. ایشان می‌فرمایند:
«پس با این اوصاف نمی‌توان گفت که تورات اصلی یا اقلاً نسخهٔ حلقیا باقی مانده و اگر وقت کافی برای مطالعه دارید، صفحات ۲۲۷ تا ۲۲۹ کتاب إظهارالحق رحمت‎الله هندی را مطالعه کنید که ایشان صراحتاً می‎فرمایند در صفحهٔ ۲۲۸ جلد یک که کتاب‌های مقدس به طور کلی از بین رفت و عزرا دوباره آن‌ها را به وسیلهٔ الهام به دست آورد».
ببینید این کتاب‎ها از بین رفت. می‌‎گویند این کتاب‌‎ها از کجا آمد؟ می‌‎گویند دوباره به یک نفری به نام عِزرا – بعضی می‌گویند عُزرا ولی من چک کردم تلفظش عِزرا هست – به عِزرا دوباره این‌ها الهام شد. اما از کجا معلوم این مسائل درست است؟! این عزرا اصلاً چه کسی هست؟! از کجا معلوم مطالبی که به عزرا الهام شده درست است و عین مطالبی هست که در ارتباط با حضرت موسی علیه‌السلام هست؟!
بعد می‎نویسند:
«حالا معلوم نیست این عزرا چه کسی هست؟ آیا پیامبر بوده یا نه؟ در نتیجه باید گفت پس این تورات موجود در دست یهود بنا بر آنچه خود یهود معتقدند و در کتب آن‌ها آمده، ابداً آن الواح و اسفار خمسهٔ توراتی که بر موسی علیه‌السلام نازل گردیده نیست و سند متصل این تورات به حضرت موسی به‌طور کلی منقطع است و به‌طور قطع نمی‌توان فهمید که از چه زمانی نسخهٔ موجوده در صندوق عهد مفقود گردیده. چه آنکه در آیهٔ ۹ باب ۸ از سِفر ملوک یک تورات فارسی صفحهٔ ۵۳۷ درج گردیده که وقتی حضرت سلیمان صندوق عهد را گشود، غیر از دو لوح سنگی که احکام عشره در آن‌ها درج بود، چیز دیگری نیافت. اینک ما آن ده مورد را جهت بصیرت از همان منبع و منبعی دیگر می‌آوریم. در آیهٔ ۴ باب ۹ نامه به عبرانیان از ملحقات انجیل مربوط به مسیحیت چنین برمی‌آید که تورات موسی علیه‌السلام بیشتر از ده جمله نبوده که بر دو لوح سنگی نوشته شده و خود موسی به کاهنان بنی‌لوی که حامل صندوق عهد بودند سپرده و آن ده جمله را کلمات عهد گفتند که عبارتند از احکام عشره و آن را از این قرار نوشته‌اند:
۱. من خدای توام که تو را از زمین مصر از خانهٔ بندگی بیرون آوردم.
۲. غیر از من خدای دیگری نیست. ۳. به اسم خداوند به عبث قسم مخور. ۴. روز شنبه را فراموش مکن و مقدس بدار. ۵. پدر و مادر را احترام کن. ۶. قتل مکن. ۷. زنا مکن. ۸. دزدی مکن. ۹. شهادت دروغ مده. ۱۰. به همسایه‌ات بدی نکن.
این ده حکم را ناموس هم می‌گویند و تورات همین بوده که عیسی و محمد به آن تصدیق داشتند و عیسی علیه‌السلام می‌گوید: من برای تکمیل آن آمده‌ام. به صفحات مربوطه‌ای که در آینده می‌آید و از اصل اناجیل به هفت زبان آورده‌ایم توجه فرمایید، قبلاً آدرس می‌دهیم. پس نسخ تورات در حوادث مهمی که بعد از موسی علیه‌السلام به وقوع پیوسته از بین رفته تا آنکه سلاطین فارس بر بابل غالب آمدند و به دستور کوروش، فراریان بنی‌اسرائیل جمع شدند».
بخت‌النصر می‌آید همهٔ این‌ها را تارومار می‌کند تا می‌رسد به کوروش. کوروش چه‌کار می‌کند؟ این فراریان بنی‌اسرائیل را جمع می‌کند.
«و در بیت‌المقدس سکنی گزیدند…»
بیت‌المُقدس، صحیحش بیت‌المَقدس هست.
«… سکنی گزیدند و در سلطنت داریوش، امر به ساختن بیت‌المقدس شد و تا چند سال طول کشید تا بیت‌المقدس همان مسجد‎الاقصی باشد تمام گردید و جشنی گرفتند. ولی هنوز یهود بی‌کتاب بودند تا در سلطنت خشایارشاه برای جلوگیری از اختلاف، امر به عزرا شد که تورات را بر بنی اسرائیل بخواند و آن را تدریس نماید و او هم چیزی را که در حافظه داشت گفت و آن‌ها نوشتند».
یک چیزهایی از قبل در ذهنش بوده، حالا از کجا بوده؟! آیا از آن انجیل بوده آن نسخه‌ای بوده که معلوم نیست که از کجا آمده تحت سلطنت پادشاهی آن فرد از جای دیگری بوده؟! در ذهنش بوده؟! چه مقدارش را درست گفته؟! چه مقدارش را فراموش کرده؟!
«و توراتی که در خلال هفتاد سال از بین رفته بود تا اندازه‌ای نوشته شد، ولی باز این نوشته نیز در حملات بعدی از بین رفت و بیت‌المقدس به آتش کشیده شد و تمام کتب دینی آتش زده شد و کم و بیش در السنه و افواه از کلمات تورات باقی بوده».
این‌ها را همین‌طور زبان به زبان می‌آوردند، دهان به دهان می‌آوردند.
«که بعداً با خیالات و افکار واهی و اشخاص توأم به صورت تورات فعلی درآمد».
ببینید این وضعیت تاریخی این تورات هست! توراتی که الان دست ما هست.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

خوشبختی، سابجکتیو است یا آبجکتیو؟!

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green