لزوم‌ تطابق‌ معجزه‌ با نص در تشخیص حجت الهی.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلود pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  لزوم‌ تطابق‌ معجزه‌ با نص در تشخیص حجت الهی ↓📋 › ؛

چند بحث هست؛ اگر معجزه تعارض با نص داشته باشد، مثلاً فرض کنید که در نص آمده دوازده امام هست، یک نفر معجزه بیاورد بگوید من امام سیزدهم هستم، به آن دیگر معجزه نمی‌گوییم! دقیقاً همین مطالبی که ما نسبت به جناب احمد‌الحسن (مدعی یمانی) می‌گوییم؛ که در این‌باره روایات ما یک‌دست گفته دوازده حجت! دوازده مهدی که فرمودند خود ما مهدی هستیم! هم هادی هستیم هم مهدی! کراراً در فرمایشات معصومین حتی نبی اکرم هست، آخرین ما «م، ح م، د بن‌عسکری» هست!
همانی که قائم هست، همانی که وقتی زمین پر از ظلم و جور می‌شود، این می‌آید خروج می‌کند، ظهور می‌کند، زمین را پر از عدل و داد می‌کند! بعد یک نفر بیاید بگوید معصوم سیزدهم من هستم! من فرزند او هستم و من حجت الهی هستم! حالا درست است از لحاظ فضیلت، آن فضیلت مهدی امام دوازدهم را ندارم، اما بالاخره بعدش من هستم!
حتی اگر ایشان بیاید یک کارهای خارق‌العاده‌ای انجام بدهد، باز هم ما نمی‌پذیریم! حالا اگر فرض کنید یک کار خارق‌العاده انجام بدهد مردم نتوانند تشخیص بدهند، این‌جا دیگر بر خدا نیست که جلوی این را بگیرد!
ببینید وقتی نص داریم دوازده امام هست، ایشان تشریف می‌آورند می‌گویند من حجت سیزدهم هستم، حالا این‌جا کارهای خارق‌العاده انجام می‌دهد، سحر انجام می‌دهد، مردم نمی‌توانند تشخیص بدهند این معجزه‌ هست واقعاً یا سحر؟! آیا این‌جا بر خداست که جلوی این را بگیرد؟! نه!
به خاطر اینکه خدا آمده به واسطهٔ حجج الهی قبل از اینکه با نص و معجزه اثبات شده، گفته دوازده تا حجت هست! این خودش مشخص است که این فرد باطل هست! حالا اگر چنانچه فرض کنیم ممکن است همچین ایرادی را مطرح کند، بگوید یک نفر با نص آمده گفته امام زمان علیه‌السلام است، حالا یک نفر آمده گفته من آن مهدی هستم، به دروغ هم گفته، ساحر هست، بعد مردم را بخواهد فریب بدهد، این‌جا چطور؟ این‌جا بر خداست که سحر آن را باطل کند! بر خداست که حقه‌بازی او را آشکار کند! اما وقتی خدا گفته دوازده تا حجت می‌آید، یک نفر ادعا می‌کند من حجت سیزدهم هستم، اصلاً نیازی نیست! حالا ایشان که سحر نیاورده، معجزه هم نیاورده، هیچی نیاورده، اگر هم بیاورد نیاز به این حرف‌ها نیست! چون اصلاً گفته که دوازده تا حجت هست!
اما اگر یک نفر ادعای مهدویت کند، تطابق هم با نص دارد، سحر را مردم نتوانند تشخیص بدهند، این‌جا بر خداست که این را افشا کند که بگوید این آدم، مدعی دروغین هست.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

خوشبختی، سابجکتیو است یا آبجکتیو؟!

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green