امام زمان علیه‌السلام به مرگ طبیعی از دنیا می‌روند.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوت روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلود pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  امام زمان علیه‌السلام به مرگ طبیعی از دنیا می‌روند ↓📋 › ؛

کمالُ‌الدّین و تمام‌النّعمه، صفحهٔ ۳۷۶ جلد دوم، و جلد ۵۲ بحارالأنوار صفحهٔ ۳۲۱، این حدیث نقل شده؛ حدیث این است که:
«شیخ صدوق با سند از حسین‌بن خالد روایت کرده که حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام فرمود: کسی که ورع ندارد، دین ندارد؛ کسی که تقیه ندارد، ایمان ندارد. بعد فرمودند: همانا گرامی‌ترین شما نزد خداوند عزوجل کسی است که قبل از خروج قائم ما به تقیه بیشتر عمل کند، و کسی که قبل از خروج قائم ما تقیه را ترک کند از ما نیست.
آنگاه به حضرت عرض شد: قائم شما اهل‌البیت کیست؟ فرمودند: چهارم از اولاد من، پسر بهترین کنیزان است و خداوند به او زمین را از هر جور و ظلمی پاک‌ نماید، و او کسی است که مردم در ولادتش شک کنند، و او قبل از خروجش دارای غیبتی است.
هرگاه خارج شود، جهان به نور خدا روشن شود، و میزان عدالت را میان مردم می‌نهد، پس هیچ‌کس به دیگری ظلم نمی‌کند و زمین برای او نور دیده شود، او را سایه نمی‌باشد».
از معجزاتی که نسبت به خاتم‌النبیین هم مطرح کردند، و علامه مجلسی جزو معجزات پیامبر مطرح کرده و در کتاب حق‌الیقین خودشان هم که یک مجموعهٔ فارسی هست از معجزات نبی‌ اکرم مطرح کرده که وجود نازنین حضرت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله سایه نداشتند.
ممکن است برخی بگویند مگر می‌شود سایه نداشتند؟! بالاخره یک جسم فیزیکی و مادی بودند و مانع حرکت نور می‌شدند، طبیعتاً یک طرف سایه می‌افتد!
بله! وقتی امر خارق‌العاده و غیرطبیعی و معجزه‌آمیز باشد، می‌شود! حالا به هر ترتیبی، خداوند آن طرفی هم که مانع شده نور قرار می‌دهد، خلق نور می‌کند و آن نور را قرار می‌دهد.
فرمودند امام زمان علیه‌السلام این ویژگی را دارند که امام زمان علیه‌السلام سایه ندارند. این یک معجزه‌ای معرفی شده. یعنی اگر شما می‌خواهی ببینی ایشان امام زمان علیه‌السلام هست، نیاز نیست بگویی شما به ما معجزه نشان بده! اصلاً وجود حضرت را می‌بینی که در نور وقتی قرار گرفته می‌بینی سایه ندارد!
این خودش یک دلیل هست که این حجت‌الله هست! چرا؟ چون معجزه‌ای هست که همیشه همراه حضرت هست، لازم نیست که افراد مطالبهٔ معجزه بکنند! بله! معجزات دیگر هم ارائه می‌دهند، اما طبیعت حجت‌الله همراه با معجزه‌ هست و این معجزه همیشگی هست!
بعد یک نکتهٔ جالبی هم این‌جا هست حالا در حاشیه توضیح بدهم؛
فرمودند:
«پس هیچ‌کس به دیگری ظلم نمی‌کند».
وقتی امام زمان تشریف می‌آورند حکومت عامه و تامه و عادلانه تشکیل می‌دهند، کسی به کسی دیگه ظلم نمی‌کند.
یک حرف‌های باطلی می‌زنند که امام زمان علیه‌السلام را شهید می‌کنند که من چند سال پیش تمام این‌ها را بررسی کردم.
این‌ها همه برمی‌گردد به مدارک عامه که هیچ‌کدام سند معتبری ندارد. امام زمان علیه‌السلام به مرگ طبیعی می‌میرند. اصلاً در بستر حکومت عادلانهٔ امام زمان علیه‌السلام چنین کسی نمی‌تونه رشد بکنه که دستش آلوده به خون حجت‌الله شود!
یک روایتی دیدم از کتاب از سنی‌ها. یک پیرزنی که سبیل هم دارد مال نیشابور هم هست، این آقا را می‌کشد! این حرف‌های باطلی هست که این‌ها می‌خوان ناامید بکنن که بگن این آقایی هم که منتقم هست بازم مظلوم واقع می‌شه!
نه! این در زمان حکومتش فرمودند هیچ‌کسی به دیگری ظلم نمی‌کند!
بعد فرمودند:
«او کسی است که منادی آسمانی به اسمش ندا می‌کند خلق را به طرف او می‌خواند و تمام اهل زمین آن صدا را می‌شنوند. می‌گوید آگاه باشید همانا که حجت خدا در خانهٔ خدا ظاهر گردید، پس او را پیروی کنید همانا که حق با اوست».

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

چگونگی تحقق معجزهٔ دلخواه.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green