تعارض احمدالحسن با امام سجاد علیه‌السلام در اعتقاد به علم معصوم به تمام گویش‌ها.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلود pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  تعارض احمدالحسن با امام سجاد علیه‌السلام در اعتقاد به علم معصوم به تمام گویش‌ها ↓📋 › ؛

من یک مورد را خدمت بزرگواران عرض می‌کنم. ببینید همین ترجمهٔ انصار، صفحهٔ ۱۳۰، عبارت جناب احمد چیست؟
می‌فرمایند:
«اما اعتقادات مضحک برخی از حاشیه‌پردازان که می‌گویند خلیفهٔ خدا باید همهٔ زبان‌ها را بداند و در زبان معصوم باشد». بعد مبلغین احمد‌الحسن می‌گویند شما مقصود ایشان را نفهمیدی! این جناب احمد دارد این را عقیدهٔ مضحک‌آمیز می‌‍‌داند! کسی که همچین اعتقادی داشته باشد را تمسخر می‌کند! عقیدهٔ خنده‌داری می‌داند کسی که اعتقاد بر این داشته باشد که حجت الهی باید عالم به تمام گویش‌ها به زبان‌‎ها باشد!
بیش از صد حدیث در این خصوص داریم، این‌ها را من جمع‌آوری کردم که زمینهٔ چاپ یک کتاب حتی در این زمینه‌ هست که امام علیه‌السلام به تمام زبان‌ها مسلط هستند، حتی به تمام گویش‌ها! نه در مورد زبان‌های موجود عاقلی مثل انسان! زبان اقسام حیوانات را می‌شناسند! زبان هر آن چیزی که در ملک و ملکوت و غیب و شهود هست امام آگاه هست! اساساً علمی از امام مخفی نیست و مجهولی در ارتباط با خلق در ارتباط با امام معنا ندارد! این از خصوصیات حجت الهی هست!
حالا عبارت را دوباره بخوانیم:
«اما اعتقادات مضحک برخی از حاشیه‌پردازان که می‌گویند خلیفهٔ خدا باید همهٔ زبان‌ها را بداند و در زبان هم معصوم باشد».
یعنی یک خلیفهٔ الهی می‌تواند در زبان اشتباه بگوید! در همین مورد یک روایت بخوانم این روایت خیلی جالب است!
روایت در بصائر‌الدرجات هست محمدبن حسن الصفار، در الاختصاص هم آمده شیخ مفید هم آورده؛ حدیث این است:
«از ابوحمزه ثَمالی یا ثُمالی رحمهالله‌علیه که می‌گوید: روزی نزد امام زین‌العابدین علیه‌السلام نشسته بودم که یک‌باره چند پرنده از آن‌جا پرواز کردند و سروصدا می‌کردند. به من فرمود: آیا می‌دانی چه می‌گویند؟ عرض کردم: خیر نمی‌دانم!
فرمود: به راستی که این پرندگان، خداوند متعال را تسبیح و تقدیس و تمجید می‌کنند و از خداوند متعال، طلب رزق و روزی می‌کنند. سپس فرمود: ای ابوحمزه! به راستی که خداوند متعال به ما علم منطق‌الطیر و دیگر علوم را اعطاء کرده است».
یعنی هرچیزی که به‌عنوان علم هست به ما اعطاء کرده! بعد جناب احمدالحسن، شما می‌فرمایید که نه این عقائد مضحک هست!
حالا ما می‌گوییم این مطالبی که جناب احمد دارند می‌فرمایند، این مطالب تعارض دارد با نصوص دینی! بعد مبلغین می‌گویند شما منظور جناب احمد را نفهمیدی! منظور ایشان از مضحک بعضی از حاشیه‌پردازان هست، یک چیز دیگری هست!
پس اگر این‌طور هست، الفاظ را جمع کنید! اصلاً ایشان چرا کتاب نوشتند اگر بنا باشد هر کسی یک چیز دیگری در نظر بگیرد! و جالب اینکه خود همین جناب آقای زجاجی (مبلغ یمانی) و بزرگواران دیگر من با این‌ها برخورد داشتم، صراحتاً این جملهٔ جناب احمد و جملات دیگر که آوردند می‌گویند نه لزوماً نباید حجت الهی تمام زبان‌ها را بداند و این اشتباه است!
خودشان این‌طور تبیین کردند! ما هم می‌آییم این کار را می‌کنیم! بیش از صد مورد از این موارد را ما یک به یک این تناقضاتش را با قرآن و حدیث داریم مشخص می‌کنیم.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

چگونگی تحقق معجزهٔ دلخواه.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green