نقد احمدالحسن و انصار در اعتقاد به حجیت خواب غیر معصوم.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلود pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  نقد احمدالحسن و انصار در اعتقاد به حجیت خواب غیر معصوم ↓📋 › ؛

جناب احمد در یک قسمت، یک امری را برای خودش ادعا می‌کند؛ حجیت خواب را در انتخاب حجت الهی مطرح می‌کند، نصّ از ناحیهٔ خدا را در چارچوب خواب مطرح می‌کند، می‌گوید بله این حجیت دارد!
بعد ایشان به چه استناد می‌کند؟! استناداتش را به یک کتاب‌های سنی می‌کند!
ببینید نکتهٔ من این است!
یک وقت ایشان می‌آید می‌گوید بله! در کتاب شیعه هست در کتاب سنی هم هست‌. اما ما در کتاب شیعه هر چه داریم عدم حجیت خواب غیر معصوم هست! در کتاب شیعه صراحتاً بیان شده که دین خدا با خواب به‌دست نمی‌آید!
جناب آقای خزعلی! این صراحتاً روایت حضرات معصومین علیهم‌السلام هست! معصوم وقتی که این بحث را مطرح می‌کند، صراحتاً می‌فرماید دین به‌وسیلهٔ خواب به تعبیری فهمیده نمی‌شود! بلکه آن چیزی که معیار هست در روایت دیگری آوردند که از کجا بفهمیم که این فرد نبی هست؟ رسول هست؟ حجت هست؟ حضرت صراحتاً فرمودند:
«عن ابی بصیر، قال: قُلْتُ لِأبی عَبداللّه علیه السلام: لِأَی عِلَّهٍ أَعْطَی اللّه عَزَوجل اَنْبیاءَه و رُسُلَه وَأعطاکُم المُعْجِزَه؟ فقال: لِیَکونَ دَلیلاً علی صِدْقِ مَن أَتی بِه، وَالمُعْجِزَه عَلامَهُ لِلّه لا یُعْطیها الاّ أَنبیائه و رُسُلَه و حُجَجَه لِیُعرَفَ به صِدْقُ الصادِق مِن الکذب الکاذب».
این چیزی که معیار مطرح شده حدیثش در «علل‌الشرایع» جلد اول صفحهٔ ۱۲۲ هست؛ معجزه‌ هست که می‌توانیم تشخیص بدهیم که این پیامبر هست، رسول هست، حجت هست، و به‌واسطهٔ آن، این صدق صادق از کذب کاذب را می‌توانیم تشخیص بدهیم. لذا با خواب دین فهمیده نمی‌شود!
بعد جناب احمدالحسن (مدعی یمانی) چه‌کار می‌کند؟! می‌آید یک عبارتی از ابن‌عساکر، در داستان اسلام‌آوردن سعد‌بن ابی وقاص می‌آورد؛ یک عبارتی هم می‌آورد از ابن‌سعد و حاکم از محمدبن عبدالله‌بن عمربن عثمان که گوید اسلام خالدبن سعید، قدیمی بوده و معیارش هم خواب بوده!
عرض من این است که این مقبولات شیعه نیست! ایشان می‌گوید اشکال ندارد مثلاً به یک کتاب سنی بخواهد استناد کند! در شیعه، عدم حجیت خواب غیر معصوم را ما معیار قرار می‌دهیم!
و آن عبارتی هم که ایشان از شیعه می‌آورد، عبارتی هست که حجت الهی که تأیید نکرده! یک غیر معصوم، عملکردی را داشته و مسلمان شده، این دلیل بر حقانیتش نیست! عملکرد غیر معصوم را ما دلیل بر حقانیتش قرار نمی‌دهیم!
یک آقایی بود می‌گفت بنده در آمریکا بودم، عکس یکی از مراجع شیعه را در روزنامه‌ای دیدم. می‌گفت همین که چشمم افتاد، سخت علاقه‌مند به این شدم و پیگیری کردم اسلام چیست، شیعه چیست، و بعد مسلمان شدم!
حالا این دلیل بر این است که عکس معیار می‌باشد؟! نه! به هر ترتیبی شیعه شده، خدا خواسته لطفی بکند! ولی دلیل بر این نیست که عکس شیعه را ببینی برو مسلمان شو! اینکه دلیل نیست!
خواب غیر معصوم حجیت ندارد! کشف غیر معصوم حجیت ندارد! به‌خاطر اینکه ما خواب رحمانی داریم خواب شیطانی داریم! اصغاث احلام داریم! خواب‌هایی داریم که گاهی‌اوقات اتفاق‌هایی که در روز افتاده همان‌ها را شب در خواب می‌بینیم! این معصوم هست که خوابش حجیت دارد! وقتی که به حضرت ابراهیم در خواب می‌گویند برو فرزندت را ذبح کن، بلند می‌شود با فرزندش اسماعیل که او هم حجت الهی هست در میان می‌‌گذارد و ترتیب اثر می‌دهد!
جناب آقای موسوی! (مبلغ یمانی)
اگر چنانچه شما، احمدالحسن که هیچ، همهٔ انبیاء و اوصیا بگویند فرزندت را فردا بیا ذبح کن، تو این کار را می‌کنی؟! نمی‌کنی! این کار را انجام نمی‌دهی!
من با آقای کهندل (مبلغ یمانی) بحث کردم، گفتم آقای کهندل! شما این کار را می‌کنی؟! گفت نه! گفتم چرا؟ گفت نه در تشخیص حجت الهی این کار را می‌کنیم!
اگر خواب حجیت دارد، اگر خواب رحمانی هست، در همهٔ موارد رحمانی هست! این قیدش را شما از کجا آوردید؟!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

چگونگی تحقق معجزهٔ دلخواه.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green