دستور به لعن علنی امیرالمؤمنین علیه‌السلام توسط معاویه.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  دستور به لعن علنی امیرالمؤمنین علیه‌السلام توسط معاویه ↓📋 › ؛

روایت دیگری را از صحیح مسلم می‌آوردند از سعدبن ابی‌وقاص به نقل از پدرش که می‌گوید معاویه‌بن ابی‌سفیان به سعد گفت چه چیز مانع شده که ابوتراب را توهین نمی‌کنی؟
یعنی چرا توهین به ابوتراب نمی‌کنی؟ چون معاویه نزدیک به صدسال کاری کرد که روی منبرها لعن بر امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌کردند!
وقتی که حاکمیت خودش را تثبیت کرد، در شرح نهج‌البلاغه، جناب ابن ابی‌الحدید سنی معتزلی می‌گوید که معاویه آمد سخنرانی کند، گفت پیامبر من را انتخاب کرده، پیشگویی کرده که شما بر ابرار یعنی اهل شام یعنی خوبان حکومت خواهی کرد. آخر هم گفت که مقصر کی بوده این وسط؟ لعن کنید ابوتراب را! بقیه هم بلند شدند شروع کردند به لعن‌کردن امیرالمؤمنین علیه‌السلام!
تا جایی که فرمان داد خطبای نماز جمعه قبل از اینکه خطبه را بخواهند مطرح بکنند، لعن بر آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام بکنند. بر روی منبر می‌‌آمدند علنی لعن می‌کردند!
تا جایی که حضرت مجتبی علیه‌السلام وقتی وارد مسجد مدینه می‌شد، می‌گفتند مروان‌بن حکم خیلی اصرار می‌کرد و خیلی لعن و سب بر آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام را تکرار می‌کرد.
حضرت مجتبی علیه‌السلام دیگر نتوانستند طاقت بیاورند، به‌خاطر همین دیگر به مسجد مدینه نرفتند!
و حتی می‌گفتند اگر چنانچه لعن بر علی‌بن ابی‌طالب یادتان رفت، باید قضای آن را به جا بیاورید! یعنی در همان خطابه ولو بعد از خطابهٔ آن خطیب جمعه بخواهد بشود، باز اگر یادت رفت اول لعن بکنی آخرش لعن کن! وسطش یادت آمد لعن کن!
تا زمان خلیفهٔ بنی‌امیه عمربن عبدالعزیز که روی یک معرفت و محبتی که از یک ماجرایی داشت به اهل‌البیت علیهم‌السلام، لعن بر امیرالمؤمنین علیه‌السلام را برداشت، وگرنه تا آن موقع لعن می‌کردند.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

گفتگویی‌باجمعی‌ازدانش‌آموزان‌ودانشجویان./استادپاسخگو:دکترباقر‌پورکاشانی.

صـوٺ گـفٺگو: دانلـــ📥ـــــود 🖇#گفتگو ❋گفتگویی‌باجمعی‌از: ❋دانش‌آموزان‌ودانشجویان. ❋استادپاسخگو:دکترباقر‌پورکاشانی. ❋تاریخ:سی‌ام‌فروردین‌ماه۱۴۰۳. ❋جلسهٔ‌پنجاهم. ❋اهمّ عناوین گفتگو:⇩⇩ ❋نسخ در آیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green