خدای دارای اعضاء و جوارح در صحاح ستّه اهل سنت.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  خدای دارای اعضاء و جوارح در صحاح ستّه اهل سنت ↓📋 › ؛

در صحیح بخاری جلد نهم، حدیث ۶۰۹۸۳ آورده که:
«در حضور رسول خدا از دجال گفت‌وگو شد. رسول خدا فرمود: این مطلب برای شما روشن باشد که چشم‌های خداوند کور نیست؛ با دستش به چشم راستش اشاره فرمود و فرمود: ولی دجال چشم راستش کور است و مانند حبه‌ی انگوری از حدقه‌اش بیرون آمده است».
یعنی خداوند این‌طوری کور نیست! صورتش شبیه ماست، ولی دجال چشم راستش کور هست، خدا کور نیست!
یا مثلاً در صفحه‌ی ۲۲۱ برای خدا دوش قائل شدند! دوش خدا!
می‌گوید رسول خدا فرمود:
در روز قیامت بنده‌ی مؤمن آن‌چنان به پرودگارش نزدیک می‌گردد که با خدا پهلوی هم قرار می‌گیرند! یعنی پهلو به پهلو می‌شوند! کنار همدیگر قرار می‌گیرند و مشغول صحبت می‎شوند!
این را کجا آوردند؟
در جلد ششم صحیح بخاری حدیث ۴۴۰۷، جلد هشتم صحیح بخاری حدیث ۵۷۲۱ و ۵۷۲۲ این حدیث را نقل کردند.
در صحیح مسلم هم جلد هشتم حدیث ۲۷۶۶ تا ۲۷۶۸ دوتا حدیث این‌جا نقل شده است.
یا گفتند که خدا دست دارد!
ابوهریره می‌گوید که رسول خدا فرمود:
«دست راست خدا پر است، چیزی از او کم نمی‌گردد‌. شب و روز، نعمتش سرازیر است و در دست دیگرش میزان (ترازو) قرار گرفته، سهم کسی را زیاد و سهم دیگری را کم می‌کند. سپس فرمود: نمی‌بینی از روزی که آسمان و زمین را آفریده، انفاق و احسان می‌کند اما از آنچه در دست اوست کم نمی‌گردد!»
این در سنن ابن‌ماجه جلد اول باب سیزدهم آورده شده است.
یا گفتند که خدا انگشت دارد!
کجا گفته شده؟
در جلد ششم صحیح بخاری باب ۲۹۷ حدیث ۴۵۳۳، ۴۵۳۴، که عبدالله می‌گه یکی از علمای یهود به حضور رسول اکرم شرف‌یاب گردید و عرضه داشت:
«یا محمد! ما در تورات می‌خوانیم که خداوند توانا در روز قیامت، هر یک از آسمان‌ها و زمین و درخت‌ها و آب و خاک و تمام موجودات دیگر را هر یکی با یک انگشت خود برمی‌دارد. سپس می‌گوید: منم مالک و سلطان واقعی همه‌ی موجودات. عبدالله می‌گوید وقتی که کلام یهودی به این‌جا رسید، رسول اکرم نیز به عنوان تصدیق و تائید گفتار وی تبسم نمود تا جایی‌ که دندان‌های آن حضرت نمایان گردید».
🔹اندیشه‌جو:
– آقای دکتر دجال چه کسی هست؟
🔸استاد باقرپور کاشانی:
دجال را اهل تسنن یکی از نشانه‌های ظهور امام زمان علیه‌السلام می‌دانند که یک فرد جنایتکاری هست که جنایت زیادی در زمین می‌کند و وقتی هم حضرت تشریف می‌آورند بر علیه حضرت می‌خواهد قیام کند؛ می‌گویند یک چشم دارد، چشم دیگرش کور هست.در جلد ششم صحیح بخاری باب اول حدیث ۴۵۵۹ می‌گوید خدا کمر دارد!
ابوهریره می‌گوید:
«رسول خدا فرمود: خداوند هنگامی که خلق و آفرینش موجودات را پایان بخشید، رحم و قرابت برخاست».
یعنی آن چیزی که به عنوان مقام رحم (منظور صله رحم)، رحم و قرابت (نزدیکی) برخاست، آن روحش برخاست!
«و کمر خدا را گرفت. خدا فرمود: آرام باش! عرض کرد: این‌جا جایگاه کسی است که از قطع رحم به پیشگاهت پناه آورده. خداوند در جواب فرمود: آیا با این اندازه راضی نمی‌گردی که احسان‌کنندگان تو را احسان، و قطع‌کنندگان تو را از رحمتم قطع امید کنم؟
عرض کرد: بله، راضی گشتم. خداوند فرمود: با احسان‌کنندگان و قطع‌کنندگان تو این‌چنین رفتار خواهم کرد».
کمرم را به تعبیری ول کن!
گفت بله آن هایی که قطع رحم می‌کنند چنین می‌کنم، آن‌هایی که رحمم را به جا می‌آورند صله رحم می‌کنند چنان می‌کنم. او هم کمر خدا را ول کرد!
یا خدا ساق دارد، ساق پا دارد!
کجا گفته شده؟!
در صحیح بخاری، جلد ششم باب ۲۴ حدیث ۷۰۰۱؛
«ابوسعید می‌گوید: از رسول خدا شنیدم می‌گفت: در روز قیامت، خداوند ساق خودش را به مردم نشان می‌دهد و تمام مردان و زنان با ایمان در مقابل خدا به سجده می‌افتند و افرادی که در دنیا از روی ریا سجده می‌نمودند باقی می‌مانند».
این‌جا در جلد ششم صحیح بخاری باب ۳۳ حدیث ۴۵۶۷ و ۴۵۶۸؛ أنس می‌گوید از رسول خدا نقل می‌کند که:
«در روز قیامت، اهل جهنم به آتش انداخته می‌شوند. جهنم تقاضای زیادت می‌کند. هل من مزید می‌گوید. پس خداوند پای خودش را در جهنم می‌گذارد و فشار می‌دهد. در این‌جاست که جهنم می‌گوید: بس است».
در یک نقل دیگری تو یک کتاب عامه که خوانده بودم نوشته بود جهنم پر می‌شود، جهنم می‌گوید دیگر جا ندارم که افرادی اضافه شوند، خدا پایش را می‌گذارد یک فشار می‌دهد جهنم جا پیدا می‌کند، بقیه را داخل جهنم می‌‌ریزد!!
ببینید این‌ها در نگاه ما یک چیز خنده داری است! وقتی فاصله بگیری از مکتب آل محمد علیهم‌السلام، خداشناسی به این‌جا کشیده می‌شود!
حالا شاید بگویید بعضی از اهل تسنن این‌ها را می‌گویند! نه! احمدبن حنبل صراحتاً این را تائید می‌کند! مالک این را تائید می‌کند! یعنی رئیس حنابله، مالکی‌ها، شافعی‌ها تمام این فرقه‌ها این حرف‌ها را قبول دارند، این در کتاب بیس این‌ها آمده! در صحیح مسلم و صحیح بخاری آمده! جاهای دیگر که فراوان!
یک چیزهایی را من دیدم از این کتاب‌ها در مورد خدا، اصلاً این‌قدر زشت است که نمی‌توانم بیان کنم! یادم است رفتم پیش آیت‌الله سیدان، گفتم حاج آقا این حدیث‌ها را نگاه کنید، حاج آقا نگاه کرد گفت چی نوشته این!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

خوشبختی، سابجکتیو است یا آبجکتیو؟!

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green