مثلث تربیت دینی فرزندان

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  مثلث تربیت دینی فرزندان ↓📋 › ؛

اگر یک نفر بخواهد دین را، حالا چه برای سن کم باشد، سن بالاتر باشد، جوان باشد، بزرگسال باشد، بخواهد معرفی کند تا به طرف دین بیاید، باید یک عشق و علاقه‌ای نسبت به دین به او تبیین کند!
یعنی باید یک تابلویی به این ارائه بدهید با محبت جذب شود! استدلال و برهان و منطق سرجای خودش، اما باید یک چیزی باشد که این بچه انس بگیرد! الفت پیدا کند!
مثلاً یک جوری علاقه‌مندش بکنیم به امام زمان علیه‌السلام! یک جوری که بگوییم آقایی داریم یک امامی داریم، در سختی‌ها به او توسل می‌کنیم، او کمک ما می‌کند! او دلسوز ماست! او پدر ماست!
این علاقه‌ی این امام، این حجت‌الله در دل این بچه که بگذاریم، در سختی‌ها، در مشکلات، در مسائل، خواه‌ناخواه قلبش به آن سمت کشیده می‌شود.
و اگر آن عشق و محبتی که نسبت به وجود نازنین امام زمان علیه‌السلام و یا سایر ائمه معصومین علیهم‌السلام به نظر من در دل بچه‌ها بیفتد، این بهترین جذابیت را دارد! برای‌ اینکه خودش دنبال دین حرکت می‌کند! خودش دنبال دین هست! اصلاً دیگر بحث این نیست آقا این چهار لاخ مو را نامحرم ببیند نبیند! خودش می‌گوید چه‌کار کنم من این آقا را خوشنود کنم؟! من به این آقا نزدیک شوم؟!
این دیگر هنری هست که واقعاً خودمان اولاً را خودمان کار بکنیم، باورش بکنیم، با او ارتباط معنوی برقرار بکنیم، ارتباط قوی‌ای هم داشته باشیم؛ اطرافیان خودمان، عائله‌ی خودمان هم به تعبیری علاقه‌مند به حضرت بکنیم به هر ترتیبی. این خیلی اثرات دارد، خود طرف دنبالش راه می‌افتد!
البته این مرتبه‌ی خردخرد هست! هدایت یک پروسه‌ی طولانی هست، آنی نمی‌شود!
از خدا کمک بگیریم، توسل به امام زمان علیه‌السلام بکنیم، محبت خدا و اهل بیت را در دل بچه‌ها بندازیم، و محبت هم خودمان به آن‌ها بکنیم، صمیمیت خانواده حفظ شود؛ اگر نفر سومی هم باشد که بتواند با این نوجوان، چه پسرش چه دخترش ارتباط عاطفی برقرار کند، مثل یک دوست و مثل یک خواهر و برادر بزرگش باشد، بسیار تأثیرگذار است. این موارد به‌ نظر من که می‌آید، این‌ها کنار همدیگر گذاشته شود؛ بُعد معنوی و کمک از خدا.‌
لذا فرمودند در تمام مسائل، در تمام مشکلات، مسائل دینی باشد، مسائل مالی باشد، مسائل اجتماعی باشد، مسائل فردی باشد، از خود خدا کمک بگیرید که همه‌چیز دست اوست! دل دست اوست!
دوم: توسل بکنیم که ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام و امام زمان علیه‌السلام، واسطه‌ی فیض و خیر هست.
یعنی هر توفیقی، هر خیری، هر برکتی، هر محبتی، بخواهد از ناحیه‌ی خدا به عبد برسد، از ناحیه‌ی امام زمان علیه‌السلام می‌رسد.
این را خداوند مقدر کرده که امام زمان علیه‌السلام را به‌عنوان واسطه‌ی فیض، مجرا و مجلای فیض قرار داده است. توسل به این آقا هم بکنیم! واقعاً به جِد توسل به این آقا بکنیم.
آقا من می‌خواهم گدایی تو را بکنم! آقا این بچه‌ی من وضعیتش این‌طوری هست، نمی‌دانم چه‌کار کنم!
الان دوره‌ی آخرالزمان هست، من از پس خودم هم برنمی‌آیم از پس خانواده‌م هم برنمی‌آیم، همه را به تو سپردم! هرچه دارم از تو می‌خواهم!
بنابراین این هم باشد، زمینه‌ی محبت این بزرگواران هم در خانواده به وجود بیاوریم؛ به مدل‌های مختلف می‌تواند که این زمینه به‌وجود بیاید. و آن نفر سوم؛ به‌صورت آکادمیک، چون بالاخره هر چیزی یک مدل خاص خودش را دارد، روش خاص خودش را دارد. کسانی که کاربلد باشند. آن دختر خانم و آقا پسر را بگذارید کلاس‌های غیر مستقیم مسائل دینی، با انس و محبت، کم‌به‌کم تاثیر خودش را می‌‌گذارد.
هر چه توجه به خدا، انس با خدا، الفت با خدا با اهل بیت شود، او خواه ناخواه دست و پایش هم جمع می‌کند! می‌گوید چه‌کار باید کنم! خدای من دارد می‌بیند!
سن یک کم بالاتر می‌رود، فکر و عقل یک کم رشد پیدا می‌کند، می‌گوید خدای من دارد می‌بیند! خدای من می‌گوید باید حجاب را رعایت کنی! خدای من می‌گوید که یک وقت خاصی را برای من بگذار نماز به جا بیاور!
خدای من می‌گوید مثلاً سالی یک ماه روزه مثلاً می‌توانی برای من بگیری! خدای من دارد می‌گوید! من خدایم رو دوست دارم! توجه به خدا دارم! توجه به امام زمان دارم!
این‌ها وقتی باشد، کم‌به‌کم خود طرف می‌آید. دیگر نیاز نیست مدام بگویید این کار را کردی؟! این را انجام دادی؟! آن را انجام دادی؟! این کار را بکن! آن کار را نکن!
دیگر توجهش به خداست!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

کاتالوگ خلقت.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green