صوت ســـخنرانی:
سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی
𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:
•√ابطال حجیت دانستن کشف و خواب فرقهی یمانی
خب وقتی من گفتم معصوم و غیر معصوم
عرض من این است که عصمت یک مقام نورانی است که میتواند فرد تشخیص بدهد که این کشفش رحمانی است یا شیطانی.
حضرت ابراهیم علیهالسلام میتواند تشخیص بدهد
که این کشف از ناحیهی خداست یا از ناحیهی شیطان است.
یا شاید تجسم اوهام و تخیلات این موجود باشد، این عبد باشد لذا ترتیب اثر میدهد.
و اگر چنانچه وحی چنین برای غیر معصوم هم باز باشد، من از خود همین اساتید از انصار جریان جناب احمدالحسن سوال میکنم، اگر چنانچه در خواب شما بیایند و بگویند که پسرت را ذبح بکن بینی و بین الله حاضری که پسرت را بخوابانی، ذبح بکنی مثل حضرت ابراهیم؟
هزار و یک توجیه و جهات میآوری، میگویی نکند خواب شیطانی باشد،چنین باشد، چنان باشد!
بعد آن را عرضه میکنی به شرع! مگر حضرت ابراهیم این را عرضه کرد به شرع؟
ابراهیم این را وحی میدانست.
مگر کشتن فرزند در قرآن در روایات مگر چیز خوبی دانستهاند؟ مگر در وحی چیز خوبی دانستهاند؟
ولی دستور خدا میدانسته.
ممکن است یک نفر بگوید بله، بله کشف و خوابی که مطابق باشد با آیات و روایات، خب این موید است دیگر، آیات و روایات میشود همان وحی است، همان وحی
که از طرف قرآن و اهل بیت علیهمالسلام
به تعبیر ما همان انحصاری که من عرض کردم میشود.
اگر نسبت به تودهی مردم مطرح میکنی،
اگر چنانچه تعارض بین قرآن و حدیث باشد با آن کشف، باید چه کار بکنی؟
باید آن کشف را بهش بچسبی چون تو مستقیم رسیدی به آن خدا، مستقیم به آن وحی دست پیدا کردی مثل حضرت ابراهیم.
کشتن یک بی گناه حرام است، اما از باب مصلحت با توجه به تمام این مسائل یافت که خدا چنین خواسته و چنین کاری را کرد.
حالا اگر شما در خواب بگویند؛ آقا جان، دخترت را ذبح کن، دخترت را آتش بزن، میروی این کار را بکنی در خواب؟
تو هم آدم متقی باشی، یک آدم نورانی تو خواب ببینی، اصلا فرض بکنید که یکی از انبیاء را در خواب ببینی
بگوید من حضرت ابراهیم علیهالسلام هستم از طرف خدا آمدهام، دخترت را الان خواب است برو گازوئیل و بنزین بریز روش آتشش بزن!
تو این کار را میکنی؟
تو این کار را نمیکنی.
میگویی چرا؟ چون آیات و روایات گفته است کشتن یک انسان اشکال دارد.
عقلت میآید حکم میکند.
اما حضرت ابراهیم علیهالسلام این کار را میکرد،
چرا؟ چون تو متقی اینجا شک میکنی،
میگویی این رحمانی نیست.
پس تو میزانت شد آیات و احادیث پس کشف حجیت ندارد.
اما حضرت ابراهیم علیهالسلام چنین کاری را نکرد، عرضه نکرد نسبت به وحی که به صورت کتاب آسمانی به دستش رسیده بود، چون حضرت ابراهیم علیهالسلام هم کتاب آسمانی داشت، عرضه نکرد، چون که یافت وحی است.
اما تو ظاهر را نگاه میکنی، پس وقتی تو عرضه میداری، به قرآن و حدیث، قرآن و حدیث میزان است، پس وحی همان قرآن و حدیث است، قرآن و حدیث از کجا آمده؟
از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت علیهمالسلام آمده،
پس در انحصار آنهاست این علم ناب ،بله، کشف رحمانی داریم،خواب رحمانی داریم
اما تو دسترسی نداری،
تو نمیتوانی تشخیص بدهی.
و حالا اگر چنانچه شما کشفی داشته باشی
این کشف شما تعارضی هم با قرآن و حدیث نداشته باشد، تو هم متقی باشی، صد در صد باز هم میتوانی بگویی رحمانی است؟
نه، گاهی وقتها مقدماتی است که شیطان دارد مهیا میکند، ما نمیتوانیم چنین حکمی را بکنیم.
لذا این که بخواهی با تقوا قضیه را حلش بکنی، خیر.
تقوا خیلی عالی است، در پرتوی تقوا آدم یقینش بیشتر میشود ما ببینید در دین باید یک چیزهایی را عمل بکنیم که یقین به آنها به اصل دین به اعتقاداتمان بیشتر بشود، این عالی، مسیر عالی است، اما به این معنا نیست که کسی که متقی شد، شیطان راه نفوذ به این ندارد و نمیتواند القا بکند و این کشف و خواب شیطانی در ارتباط با این راه ندارد.
عرض بنده این است که این مطلب، مطلب نادرستی است.
دکتر وحید باقرپور کاشانی