امام عصر علیه‌السلام برطرف ڪننده‌ے اندوه شیعه.

صوت ســـخنرانے:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانے با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛امام عصر ‹علیه‌السلام› برطرف ڪننده‌ےاندوه شیعه:

روایت از ابراهیم کرخی هست که گفت:
«وارد شدم بر ابی عبدالله، جعفربن محمد علیه‌السلام. خدمت حضرت نشسته بودم، ابوالحسن موسی علیه‌السلام داخل گردید و او پسری بود؛ رفتم به طرفش و بوسیدم او را، آن‌گاه نشستم. حضرت به من فرمود ای ابراهیم! آگاه باش که این صاحب و امام تو بعد از من است…»
پس ابراهیم کرخی می‌رسه خدمت امام صادق علیه‌السلام، حضرت موسی‌بن‌جعفر یک بچه‌ای بودن، پسر بچه‌ای بودن، میان و از باب محبت می‌بوسه و حضرت صادق علیه‌السلام می‌گه حواست جمع باشه که بعد از من ایشون امام تو هستن و اطاعت از ایشون لازم هست.
«آگاه باش دسته‌ای به جهت ایمان به او سعید، و گروهی به جهت انکار حضرتش هلاک گردند. پس خدای، قاتل او را لعنت کند و عذاب را بر او زیاد فرماید…»
لعنت فحش نیست! گاهی‌اوقات می‌گیم لعنت، فکر می‌کنیم یک چیزی فحش هست! دعاست! لعنت یعنی خداوند رحمت رو از اون فردی که لعن می‌شه برداره؛ توفیقات و رحمت و زمینه‌ی خوبی‌ها رو از او برداره!
لذا وقتی می‌گیم لعنت‌الله مثلاً بر فلان کس، یعنی فلان کس از رحمت خداوند دور باشه؛ یعنی از خداوند می‌خوایم که از رحمتش دور باشه؛ در مقابل چیه؟ عذابه دیگه!
فرمودند:
«پس خدای، قاتل او را لعنت کند و عذاب را بر او زیاد نماید…»
این عبارت دوم هم می‌شه یک‌جوری در تأیید همون لعن در نظر گرفت.
«آگاه باش خداوند از صلب او بهترین اهل زمین در زمانش را بیرون آورد، هم‌نام و وارث احکام و فضائل جدش می‌باشد
(یعنی م ح م د، میم‌حامیم‌دال)،
و او معدن امامت و سر منشأ حکمت است».
خب پس این‌جا یک پیشگویی کردن نسبت به وجود نازنین حضرت صاحب.
یا مثلاً در ارتباط با حضرت موسی‌بن جعفر علیه‌السلام، خب نام حضرت جوادالائمه هم محمد بود، این‌رو می‌شه به حضرت جوادالائمه هم برگردوند، گیری نداره!
بعد فرمودند:
«می‌کُشد او را…»
او را یعنی به حضرت موسی‌بن جعفر داره بر می‌گرده. حضرت موسی‌بن جعفر هم می‌کُشد.
«جباری از اولاد فلان، پس از ظهورِ امور شگفت‌آور از آن حضرت…»
وقتی که حضرت موسی‌بن جعفر امر شگفت‌آمیز حالا چه از جهت علمی چه از لحاظ عملی، از حضرت ظهور می‌کنه، به حضرت حسادت می‌ورزند.
«فرمود از آن حضرت به جهت حسادت می‌کُشد. ولکن خداوند به اتمام می‌رساند امر خودش را، اگرچه مشرکون کراهت داشته باشند».
خداوند اون چیزی که بخواد تحقق پیدا می‌کنه! هر چند که نخوان! بددلان و مشرکین نخوان!
«خداوند از صلب او تمام دوازده نفر مهدی را که به کرامتش اختصاص داده ظاهر می‌کند و در دار قدسش جا می‌دهد…»

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌یعنی چی این‌جا؟ می‌گه خدا از صلب او تمامِ، یعنی تمام دوازده نفر ترجمه‌اش می‌شه یعنی کامل می‌کنه؛ کامل می‌کنه دوازده نفر رو از صلب او کامل می‌کنه؛ یعنی به اتمام می‌رسونه، از صلب حضرت موسی‌بن جعفر علیه‌السلام.
«ظاهر می‌کند و در دار قدسش جای دهد. کسی که اقرار به دوازدهمین امام داشته باشد، مانند کسی است که مقابل رسول خدا صلی‌الله‌وآله‌وسلم شمشیر کشیده و از آن حضرت دفاع کند».
اقرار نسبت به حضرت حجت چنین فضیلتی داره که مدافع رسول اکرم باشی در جنگ! یعنی از جان رسول اکرم دفاع بکنی اگر کسی چنین کاری رو انجام بکنه چطور این‌قدر اجر و پاداش و فضیلت داره! کسی هم که اقرار به امام دوازدهم بکنه چنین جایگاه و فضیلتی رو داره!
بعد فرمودند:
«در این هنگام مردی از دوستان بنی‌امیه وارد شد و کلام حضرت قطع گردید».
ببینید تو این روایت‌های قبل هم اگر دقت کرده باشید مثلاً در روایتی خوندیم که حضرت می‌گه که یک چیز خاصی رو می‌خوام بهت بگم، بعد اسم این دوازده نفر رو می‌فهمی. یک حالت سرّ آل محمد بوده! یک جهت خاصی بوده! به افراد خاص می‌گفتن این مسأله رو!
«یازده مرتبه خدمت آن حضرت رسیدم…»
ابراهیم کرخی می‌گه یازده بار خدمت آقا رسیدم
«که کلامش را تمام فرماید، مؤفق نشدم…»
که حالا بعد از این چیزی بخوان بگن! معرفی کامل‌تری بکنن!
«در سال بعد بر آن حضرت وارد شده، نشستم. فرمود ای ابراهیم! او کسی است که کرب و اندوه را از شیعه بعد از تنگی شدید و بلای طولانی و گرسنگی و ترس رفع نماید».
اون کسی که می‌تونه اندوه شیعه رو بعد از تمام این مشکلات برطرف بکنه، همون امام زمان و مهدی هست!
«پس خوشا به حال کسی که آن زمان را درک کند. بس است تو را ای ابامحمد – به همین اندازه کفایت می‌کند – ابراهیم گفت من به هیچ چیزی باز نگشتم که مسرورکننده‌تر باشد قلب مرا و روشن‌کننده‌تر باشد چشم مرا این». که خب بالاخره چنین شخصیتی و گزارشی که در مورد امام زمان علیه‌السلام کردند.

دکتر وحید باقرپور کاشانی

پیشنهاد ما به شما

حسن و قبح عقلی و شرعی.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green