گفت‌وگویی با مبلغ اهل سنت در خصوص ماجرای فدک

گفت‌وگویی با مبلغ اهل سنت در خصوص ماجرای فدک.

🔸مبلغ اهل تسنن: 

حضرت ابوبکر صدیق جز این‌که فدک را به بیت‌المال مسلمین اختصاص داد، در چه راهی صرف کرد؟ آیا سو استفاده‌ای ازش فرمود؟ آیا به فرزندان خود داد؟ آیا به دخترش که ناموس رسول‌الله بود داد؟

🔹️‏پاسخ دکتر باقرپور کاشانی:

🔸مبلغ اهل تسنّن:

چرا باید حکومت فدک رو از زهرا بگیرد؟! دلیل؟ (هر چند که فدک مال حضرت زهرا نیست بلکه به نص فرموده قرآن و سنت اذعان مسلمین هست.)مثلاً چرا باید حضرت ابوبکر الصدیق فدک رو غصب کند؟ دلیل؟ باید دلیل عقلی بیارید که بله این عایدی رو از فدک داشتند، حضرت صدیق در اون دو سال خلافت‌شان برای همین غصب کردند!

🔹️‏پاسخ دکتر باقرپور کاشانی:

🔸مبلغ اهل تسنّن:

حدیثی که حضرت ابوبکر صدیق نقل فرمود به غیر از ایشان از ده صحابی دیگر من جمله خود علی رض نقل شده پس فرموده حضرت ابوبکر دارای شاهد هست.
در ثانی اگر هبه! بوده چرا پیامبر علیه الصلاه والسلام تبعیض قائل شده! و جانب انصاف و عدالت را رعایت ننموده(البته بنا به عقیده باطل مخالفین) و به ۹ همسر خود چیزی نمی‌بخشند!!! با توجه به این نکته که همسران پیامبر تا یوم الابد در نکاح و عده ای پیامبر هستند، و حق ازدواج ندارند تکلیف تامین زندگی آتی همسران پیامبر چه می‌شده؟؟!
طبق نص صریح آیه ای ۵۲ پیامبر حق نداشتند آن‌ها را طلاق دهند، و طبق آیه ۵۳ احزاب همسران پیامبر حق نداشته‌اند پس از رحلت پیامبر ازدواج کنند.

🔹️‏پاسخ دکتر باقرپور کاشانی:

🔸مبلغ اهل تسنّن:

مخالفین باید برای اهل سنت مشخص کند پیامبر علیه الصلاه والسلام عواید فدک را در زمان حیات‌شان به فاطمه رض هبه کرد! (یعنی بخشید، البته نه با مجعولات بلکه با سند صحیح، نه نقل های منقطع و ضعیف که بعضاً اشاره فرمودید.) 

اگر هبه بوده چرا هیچ یک از مردم مدینه از این موضوع مهم خبری نداشته‌اند؟!!اگر هبه بوده پس در اختیار فاطمه رض بوده! چطور پیش حضرت ابوبکر صدیق رض آمدند و درخواست فدک کردند؟! چطور پیامبر این موضوع را کتبی نکردند با دو شاهد؟! قرآن دستور داده تعهدات فی مابین را کتبی کنید و دو شاهد بگیرید. چطور (به زعم شما البته) پیامبر در منبر بیان نکردند تا برای مردم روشن باشد؟؟

🔹️پاسخ دکتر باقرپور کاشانی:

🔸مبلغ اهل تسنّن: 

آیه قرآن هم باز تایید گر فرموده پیامبر و استنباط اهل سنت هست، حضرت سلیمان از حضرت داوود ارث حکمت و علم رو به اصطلاح به ارث بردند نه ارث مال، چرا که حضرت فرزندان دیگری هم داشتند پس فرموده‌ی آیه منظور ارث مال نیست.

🔹️پاسخ دکتر باقرپور کاشانی:

🔸مبلغ اهل تسنّن:

چرا وقتی ۲ سال بعد امیرالمؤمنین عمر رض سرپرستی فدک را به علی رض داد بین علی و عباس عموی پیامبر بر سر(احتمالا تولیت آن) دعوی می‌شود؟ و وقتی آن دو نفر دعوی را به عمر رض ارجاع میدهند عمر می‌گویند این دیگر به من مربوط نیست خود دانید! به‌راستی چرا علی رض در زمان خلافت خودشان فدک را به وراث فاطمه رض نداد و عدالت را اجرا نکردند؟!

🔹️پاسخ دکتر باقرپور کاشانی:

🔸مبلغ اهل تسنّن:

در مورد حضرت زکریا که فرمودید وارث علم و نبوت است نه وارث مال. ثانیاً: شایسته مرد صالحی نیست که خداوند بخواهد به او فرزندی بدهد که فقط وارث مال و دارایی او باشد! چنین چیزی برای حضرت زکریا روا نیست که از خدا بخواهد!!!بعدش هم هم زکریا فقیر بوده ونجاری میکرده و مال و ثروتی نداشته که از خدا بخواهد فرزندی به وی بدهد که وارث مالش شود! آل یعقوب: موسی داوود سلیمان یحیی زکریا و همه پیامبران بنی اسرائیل از آل یعقوب هستن. پس‌ شک و تردیدی نیست منظور از ارث بردن مال وثروت نیست. پس‌ خواسته فرزندانش نبوت علم وحکمت از آل یعقوب به ارث ببرند. 

🔹️پاسخ دکتر باقرپور کاشانی:

🔸مبلغ اهل تسنّن:

کجا پیامبر هبه فرموده؟! اموال بیت المال مگر هبه هم میشه آقای کاشانی؟! اموالی که خرج بیت المال مسلمین میشه در کجای شرع فرموده باید به یه شخص برسه؟ این برای چندین بار هست که این ادله‌ها طرح می‌شود. آن هم ملکی به این عظیمی این متهم کردن و دروغ علیه پیامبر اعظم هست العیاذبالله که شیعه ایشان رو مال دنیا پرست معرفی می‌فرماید! در حالی که پیامبر بارها و بارها ما در احادیث دیدیم اگر فقیر و درمانده ای در خانه شان می‌آمد حتی اگر یک تکه نان و چند خرمایی که در خانه بود به آن فقیر میداد و خودشون گرسنه می‌خوابیدن. حال در قصه این‌جا که شیعه مطرح کرده ملک عظیم و به اصطلاح چند هزار ملیاردی (به حساب امروزی )به تنها دخترش بده؟!یعنی واقعا آیه ذی القربی رو اینطور شیعه فهمیده؟! یعنی واقعا این برداشت رو کردید؟! بسیاری از صحابه در سختی و مشقت، انوقت پیامبری که اومده با طاغوتی‌گری و اشرافی‌گری مقابله کنه، یک ملک چندین هزار میلیاردی رو باید به دخترش و نه همسرانش هم حتی به عنوان هدیه بده ؟! عجب! این هست ساده‌زیستی؟! این هست پیامی که رسول اکرم آورده بود؟! اهمیت مال دنیا آنهم به این مقدار عظیم؟! اصلا از نظر شیعه دلیل این‌کار چی بوده!؟ دلیل این‌که پیامبر ملک مولتی میلیاردی همین‌طور هدیه می‌کند و مسلمین و بیت المال رو محروم می‌کند، دلیلی هم براش دارید؟!چنین دروغ و بهتانی از پیامبر اعظم در حد کفر هست.

مَّا أَفَاءَ اللَّـهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَىٰ فَلِلَّـهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِی الْقُرْبَىٰ وَالْیَتَامَىٰ وَالْمَسَاکِینِ وَابْنِ السَّبِیلِ کَیْ لَا یَکُونَ دُولَهً بَیْنَ الْأَغنیَاءِ مِنکُمْ ۚ وَمَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا ۚ وَاتَّقُوا اللَّـهَ ۖ إِنَّ اللَّـهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ (الحشر ۷)

آن‌چه را خداوند از اهل این آبادی‌ها به رسولش بازگرداند، از آن خدا و رسول و خویشاوندان او، و یتیمان و مستمندان و در راه ماندگان است، تا در میان ثروتمندان شما دست به دست نگردد! آن‌چه را رسول خدا برای شما آورده بگیرید ، و از آن‌چه نهی کرده خودداری نمایید‌؛ و از (مخالفت) خدا بپرهیزید که خداوند کیفرش شدید است.

ترجمه: مکارم شیرازی .

حالا چطور پیامبر اسلام طبق ادعای شماها فدک رو به فرزند خود بخشید و خلاف دستور روشن و شفاف خداوند فقرا و یتیمان و مستمندان و در راه مانده‌گان را محروم کرد؟

🔹️پاسخ دکتر باقرپور کاشانی:

🔸مبلغ اهل تسنّن:

آقای کاشانی اینکه حضرت فاطمه از فرموده پیامبر آگاهی نداشتند که ذمی بر ایشان وارد نیست، احتمال خطاو فراموشی و اشتباه برای کل بشر هست یه چیز طبیعی هم هست. در قضیه‌ی فدک نه تنها ابوبکر بلکه خود علی رض هم مخالف فاطمه رض بود (که هر چند فاطمه رض بعدها برایش مشخص شد دچار اشتباه ناخواسته شده.)

🔹️پاسخ دکتر باقرپور کاشانی:

 

 

 

پیشنهاد ما به شما

چیستی مرگ و علت تقدم مرگ از حیات در قرآن.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green