انتساب هر مطلبی به آیت الله سیستانی بدون تایید دفتر معظم له فاقد ارزش است.

اخیرا یکی از اساتید فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم به نام آقای حسن رمضانی پس از بازگشت از سفر عتبات عالیات و دیدار با مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سیستانی اقدام به نقل مطالبی از قول ایشان نموده است که این مطالب در سطح وسیعی از جمله در هفته نامه پنجره منتشر شده است. در این نقل قول آقای رمضانی به ترتیبی مدعی شده است که آقای سیستانی با ایشان در موردمخالفت علما با اباطیل صوفیه همدردی نموده!!! و حضرت آقا ایشان را به صبر در مقابل مخالفین فلسفه و عرفان فراخوانده اند!!!

تعجب در آنجاست که نامبرده باید دقت می نمود که حضرت آیت الله سیستانی از مراجع عظام تقلید بوده و انتساب هر سخنی به ایشان کار ساده ای نیست و از طرف دیگر این مرجع عالیقدر مدت مدیدی از عمر شریف خود را در حوزه علمیه مشهد و به خصوص در نزد عالمان بزرگ ضدفلسفه و عرفان گذرانده و اندیشه ایشان هم در همین مسیر قرار دارد.

به هر حال برای اینگونه نقل قول ها پیامی از جانب دفتر معظم له منتشر گردیده که طبق مفاد این پیام ، انتساب هر مطلبی به ایشان بدون تایید دفتر معظم له فاقد اعتبار است. متن این پیام بدین شرح است:

stmnts,4.png

هرچند پیام فوق برای اثبات بی اعتباری سخنان آقای رمضانی کافی است اما در روزهای گذشته دیگر بار معظم له در پاسخ به استفتایی صریحاً با اعتقادات عرفا و ادعای های آقای رمضانی مخالفت فرموده اند. متن استفتا و پاسخ معظم له بدین شرح است:

est

پیشنهاد ما به شما

دلیلی بر خالق هوشمند نظم جهان.≻ ویلیام کریگ.

❲﷽❳ ◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈ ≻ دلیلی بر خالق هوشمند نظم جهان. ≻ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green