بطلان روایات رایات سود با استناد به مدارک صحیح‌السند عامه در خروج حضرت مهدی علیه‌السلام از مکه.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلـود‌ pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  بطلان روایات رایات سود با استناد به مدارک صحیح‌السند عامه در خروج حضرت مهدی علیه‌السلام از مکه ↓📋 › ؛

روایت‌هایی که خود عامه اینها را صحیح‌السند می‌دانند، چنین چیزی گفته نشده که امام زمان علیه‌السلام در لشکری هست که اینها از شرق با پرچم‌های سیاه خروج می‌کنند، بین اینهاست و به اینها بخواهید ملحق شوید و چنین و چنان!
من دوتا حدیث خدمت‌تان اینجا عرض کنم: یکی ابن‌حبّان در کتاب الصحیح خودش می‌آورد، جلد ۱۵ صفحه ‌۱۵۸ که رسول خدا فرمودند:
«هنگام مرگ خلیفه، اختلافی به وجود می‌آید و سپس مردی از قریش از مدینه به سمت مکه خروج می‌کند و مردم مکه به سمت وی می‌آیند و او را به سمت خروج سوق می‌دهند، در حالی که او کراهت از خروج و قیام دارد. پس بین رکن و مقام با او بیعت می‌کنند و سپاهی از اهل شام به سمت وی گسیل می‌دارند که وقتی این سپاه به منطقه‌ بیداء می‌رسد، در زمین فرو می‌رود».
اهل تسنن صراحتاً این مسأله را آوردند!
«پس هنگامی که خبر این واقعه به مردم می‌رسد، نیکان اهل شام به نزد وی می‌روند و جماعاتی از اهل عراق به نزد وی می‌روند با او بیعت می‌کنند و سپس مردی از قریش از قبیله‌ کلب، سپاهی به سمت وی گسیل می‌دارد که سپاه مهدی او را شکست می‌دهند و بر او پیروز می‌‎شوند و سپس مهدی به حکومت می‌رسد و مال را بین مردم تقسیم می‌کند و بین مردم طبق سنت پیامبرشان عمل می‌کند و اسلام غالب و مستقر می‎شود و بین ایشان هفت سال زندگی می‌کند».
می‌خواهم بگویم خود آقایان، این حدیث را به عنوان حدیث صحیح مطرح کردند!
با توجه به آن حدیثی که عرض کردم چهارتا راوی آن مشکل دارد، امام زمان علیه‌السلام در بین آن سپاهی هست که رایات سود هستند، بین اینها هست، با آنها خروج می‌کند، این حرف، حرف اشتباهی هست!
می‌خواهم بگویم که این حدیث به این صورت از مکه مطرح شده، در خود فرمایشات آقایان اهل سنت آمده!
یا طبرانی در  معجم‌الکبیر، ایشان باز روایت دیگری را می‌آورد در جلد ۲۳ صفحه‌ ۳۹۰، می‌گوید رسول‌ خدا فرمود:
«هنگام مرگ خلیفه اختلافی به وجود می‌آید. سپس مردی از بنی‌هاشم از مدینه به سمت مکه خروج می‌کند و هزاران نفر از مردم با وی بین رکن و مقام بیعت می‌کنند در حالی که وی کراهت دارد. سپس سپاهی از اهل شام به سمت وی گسیل می‌دارند که وقتی این سپاه به منطقه‌ بیداء می‌رسد، در زمین فرو می‌رود. سپس جماعاتی از اهل عراق و نیکان اهل شام به نزد وی می‌روند و سپس مردی از شام سپاهی به سوی او گسیل می‌کند که خداوند سپاه او را شکست می‌دهد و حوادث ناگواری علیه وی می‌باشد و آن روز، روزی هست که کسی ناامید نمی‌شود. گنج‌ها خارج می‌شود. اموال بین مردم تقسیم می‌شود. اسلام غالب و مستقر می‎شود. بین ایشان هفت یا شش سال زندگی می‌کنند».
این روایت‌ها صراحتاً در مورد مکه هست! اینکه جمعی از شرق بخواهد باشد با پرچم‌های سیاه و امام زمان علیه‌السلام بین اینهاست، بعد شما ولو برف هم باشد، سینه‌خیز خودت را برسان به امام زمانی که در آن لشکر رایات سود هست! نه چنین چیزی نیست!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

پاسخ به شبهه‌: من تنها یک خدا بیشتر از شما منکرم!❏.ریچارد داوکینز.

❲﷽❳ ◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈ ❏.پاسخ به شبهه‌: من تنها یک خدا بیشتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green