اثبات شعور گیاه در نقد وگانیسم یا گیاه‌خواری مطلق.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلـود‌ pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  اثبات شعور گیاه در نقد وگانیسم یا گیاه‌خواری مطلق ↓📋 › ؛

از نگاه انسانی، آن‌ چیزی که استقراء می‌کنیم می‌بینیم موجوداتی که هستند، برای بقای خودشان برای حیات‌شان، یک موجود دیگری را باید از بین ببرند.
حالا ممکن است که مثلاً تعبیر کرده باشید حتی به گیاه. برخی می‌گویند حتی اگر گیاه‌خوار باشیم، باز در پرتوی گیاه‌خواری، یک‌سری حیوانات از بین می‌روند! من می‌گویم نه! الان در تحقیقاتی که انجام گرفته هر چه جلوتر داریم می‌رویم، می‌بینیم خود گیاه شعور دارد!
یکی از اساتید ما در مقطع دکتری یک کتابی را برای ما معرفی کرد، یک کتاب خارجی بود و آزمایش‌هایی که در مورد گیاهان انجام داده بود؛ که می‌خواست بحث شعور در گیاهان را مطرح کند.
این‌ها آمدند یک دستگاه‌هایی را طراحی کردند که به گیاه وصل می‌شود و واکنش‌های گیاه به صورت صوت منعکس می‌کند.
یعنی دستگاه، واکنش‌هایی که این گیاه دارد، به صورت اصوات مختلف نشان می‌دهد و از این اصوات می‌فهمند حال گیاه چگونه هست!
ایشان می‌گفت که در همین کتاب این دانشمند از تحقیقاتی که انجام داده می‌آید نزدیک یک گیاهی می‌شود و یک فرد خاصی یک برگ از این گیاه را می‌چیند. وقتی یک برگ از گیاه را می‌چیند، دستگاه که به این وصل بوده، نشان می‌دهد گیاه جیغ می‌زند! یعنی فرکانسی که منعکس می‌شود، جیغ‌زدن گیاه است!
دفعه بعد یک نفر دیگر وقتی نزدیک به این گیاه می‌شود، واکنشی نشان نمی‌دهد یا واکنش بسیار ضعیف هست، اما همان فردی که یک برگش را چیده وقتی دوباره نزدیک این گیاه می‌شود، دوباره گیاه جیغ می‌زند!
یعنی این‌جا به هر حال یک شعوری نسبت به آن کسی که ظلمی کرده یک برگ این را چیده، داشته است!
و جالب این هست که تمام این‌ها را در یک کتابی منعکس کردند و آزمایش‌های مختلف و به این‌جا رسیدند که بالاخره گیاه همون‌طور که حیات دارد، شعور دارد و سر آخر اینکه به هیچ حیوانی هم نخواهیم دست کنیم، گیاه را که دیگر می‌خوریم! همین‌هایی که گیاه‌خوار هستند، می‌گویند این گوسفند بیچاره را در همین عید قربان سرش را می‌برید کبابش می‌کنید!
باید بگوییم که گیاه هم یک قسمی از حیات هست! حیوان هم قسمی از حیات هست. خلقت متفاوت هست.
حیوان، تشکیل شده از عصب‌های غنی‌تر و قوی‌تر و خلقت پیچیده‌تر هست، متفاوت هست. در بین حیوانات هم باز متفاوت هستند، انسان باز مدلش فرق می‌کند.
علی‌ای‌حال با توجه به این مسئله ما باید بگوییم که لامحاله هست موجودات برای بقا و حیات خودشان باید به همدیگه ظلم کنند، یعنی باید یک موجودی از بین برود! این یک بحثی هست که نمی‌‌شود کسی انکارش کند!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

کتاب: سردار کربلا حضرت عباس علیه‌السلام./تألیف: عبدالرزاق موسوی مقرم.

˘☘⤸. 〖‌ ᤩ Ⓟⓓⓕ ╯╭دانلود pdf: ╮╰کتاب: سردار کربلا حضرت عباس علیه‌السلام. ╯╭تألیف: عبدالرزاق موسوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green