مسجّل شدن حجت الهی بودن امام زمان علیه‌السلام در هنگام ظهور.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلـود‌ pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  مسجّل شدن حجت الهی بودن امام زمان علیه‌السلام در هنگام ظهور ↓📋 › ؛

روایت‌های زیادی هست که وقتی حضرت تشریف می‌‌آورند، در آنجا بر افراد مسجّل می‌شود که ایشان امام زمان‌ علیه‌السلام هستند! یعنی معجزات و دلائل به‌گونه‌ای مطرح می‌شود که ایشان امام زمان علیه‌السلام هست.
روایاتی داریم از علائم ظهور که قبلاً خدمت‌تان عرض کردم؛ مثلاً بحث صیحه.
صیحه، یک معجزه‌ الهی هست که وقتی امام زمان علیه‌السلام تشریف می‌آورند که در قسمت تدریس کتاب بیان‌الفرقان مفصل یکی دو جلسه بحث صیحه را مطرح کردیم که شیطان هم ورود می‌کند و چه اتفاقات و مسائلی می‌افتد، اما یکی از چیزهایی که صدای امام زمان علیه‌السلام را می‌فهمند، این ندایی‌ هست که حضرت به معرفی خودشان می‌پردازند و این خودش به‌عنوان معجزه‌ هست که من بقیه‌‎الله هستم! من أنا المهدی هستم!
یا از آن نداهایی که ایشان می‌دهد صحبت از انتقام نسبت به جد بزرگوارشان امام حسین علیه‌السلام‌ مطرح می‌کنند: «أَلا یَا أَهْلَ العَالَم! قُتِلَ الحُسَیْن عَلیه‌ِالسَّلام بِکَرْبَلاء عَطْشَانَا!»
ای اهل عالم! کشتند حسین‌ را به کربلا با لب تشنه! عطشان!
یعنی دیگر، افراد شک و شبهه نمی‌کنند که آقا این امام زمان نیست!
معجزه به مانندی که وقتی که حضرت موسی علیه‌السلام عصای خشک می‌اندازد معجزه می‌شود، آن کسانی که اهل فن بودند، ساحر بودند، به ایشان ایمان می‌آورند، تا جایی که فرعون می‌گوید شما را می‌کشم!
یک دست از یک طرف‌شان، یک پا از طرف دیگر جدا می‌کند، این‌ها همین‌طور بدنشان خون‌ریزی می‌کند و از دنیا می‌روند، ولی می‌گویند ما ایمان آوردیم به این خدا! ما به خدای موسی ایمان آوردیم! دست نمی‌کشند! چرا؟ چون به یقین رسیدند! بر آنها مسجّل می‌شود! به قطع می‌رسند!
برای کسی که حق‌جو باشد، مغرض نباشد، خائن نباشد، معاند نباشد، معجزه در سطحی هست‌ که می‌فهمند ایشان بقیهالله هستند و به ایشان ایمان می‌آورند!
اما برای کسی که می‌خواهد لج کند، حتی معجزه هم می‌‎بیند، اما دنبال آن هوٰی نفس و آن جاه‌طلبی و آن قدرت‌طلبی و آن رسیدن به حکومت و پست و مسائل هست، نمی‌خواهد قبول کند!
مثل اینکه در زمان خود پیامبر اکرم کسانی بودند که سال‎ها با پیامبر بودند، دیدند که ایشان بین ۱۲۰ هزار نفر دست آقا امیرالمؤمنین را بلند کردند:
«مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ»
ولی چه‌کار کردند؟ توطئه‌ای چیدند در سقیفه بنی‌ساعده که نگذارند علی‌ابی‌طالب به خلافت برسد! به حکومت برسد! و آمدند کاری کردند که بعد از اینکه پیامبر از دنیا رفتند، به همان توطئه و خیانت خودشان باقی ماندند با اینکه معجزاتی از پیامبر دیده بودند! و تصریح پیامبر برای جانشینی و خلافت بلافصل امیرالمؤمنین را دیده بودند! و حتی اینها «بَخٍّ بَخٍّ» تبریک گفته بودند!
اما وقتی صحبت قدرت می‌شود، وقتی صحبت حبّ دنیا می‌شود، اینجا مثل اینکه ولو گفته! ولو معجزه داشته! ولو چنین و چنان بوده! اما ما به آن قدرت می‌رسیم!
آن تیپ افراد همچنان که در زمان پیامبر و بعد از پیامبر نخواستند سرسپردگی به اسلام پیدا کنند، آن کسانی هم که در عصر حجت‌بن‌ حسن علیه‌السلام آقا اینها را نابود می‌کنند و ایمان به حضرت نمی‌آورند، از این سنخ هستند، از این طیف هستند! و اینها تکلیف‌شان مشخص است!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

انیمیشن شرح حالت تَلَظّی حضرت علی اصغر علیه‌السلام.

❲﷽❳ ◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈ ≻ انیمیشن شرح حالت تَلَظّی حضرت علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green