زره پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، تنها بر قامت امام عصر علیه‌السلام رسا است.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلـود‌ pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  زره پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، تنها بر قامت امام عصر علیه‌السلام رسا است ↓📋 › ؛

روایت در اصول کافی هست، جلد اول صفحهٔ ۲۳۳، طبع الاسلامیه.
حدیث این است که:
«روزی دو نفر زیدی‌مسلک…» زیدی‌مسلک کسانی هستند که زیدبن علی‌بن الحسین را به‌عنوان امام آخر خودشان قبول دارند. یعنی این‌ها امام باقر علیه‌السلام را قبول ندارند، تا امام عصر علیه‌السلام را قبول ندارند.
«دو نفر زیدی‌مسلک خدمت امام صادق علیه‌السلام می‌آیند و در مورد سؤالات خود با حضرت گفت‌وگو می‌کنند. پس از آنکه از محضر حضرت خارج می‌شوند، حضرت از سعید سمّان سؤال می‌کند که آیا این دو نفر را می‌شناسی؟ سعید پاسخ می‌دهد: آری. هر دو از اهل بازار ما هستند…»
یعنی کاسب هستند، این بازاری که ما هستیم این‌جا فروشنده‌ هستند و این‌ها مذهب‌شان چیست؟
«این‌ها زیدی هستند و معتقدند که شمشیر رسول‌الله…»
ببینید یکی از آن ابزاری که باید در دست حجت الهی باشد، شمشیر رسول‌الله هست!
«معتقدند که شمشیر رسول‌الله پیش عبدالله‌بن حسن است. حضرت گفتند که این دو دروغ می‌گویند و چنین می‌فرمایند حضرت که: و هُمَا یَزْعُمَانِ أَنَّ سَیْفَ رَسُولِ اللَّهِ صل‌الله‌علیه‌وآله‌‌وسلم عِنْدَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَسَنِ فَقَالَ کَذَبَا لَعَنَهُمَا اللَّهُ وَ اللَّهِ مَا رَآهُ عَبْدُاللَّهِ بْنُ الْحَسَنِ بِعَیْنَیْهِ وَ لَا بِوَاحِدَهٍ مِنْ عَیْنَیْهِ وَ لَا رَآهُ أَبُوهُ اللَّهُمَّ إِلَّا أَنْ یَکُونَ رَآهُ عِنْدَ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ فَإِنْ کَانَا صَادِقَیْنِ فَمَا عَلَامَهٌ فِی مَقْبِضِهِ وَ مَا أَثَرٌ فِی مَوْضِعِ مَضْرَبِهِ».
ترجمه این قست حدیث این است که: «حضرت فرمودند این دو تا دروغ می‌گویند و خدا هم لعنت‌شان کند که دروغ می‌گویند این نسبت را می‌بندند. به‌ خدا عبدالله‌بن حسن که می‌گویند شمشیر رسول‌الله دست او هست، اصلاً تا حالا این شمشیر را به چشمش ندیده چه برسد به دستش باشد! نه با یک چشم، و پدرش هم ندیده! بار خدایا مگر اینکه آن را نزد علی‌بن‌الحسین (امام زین‌العابدین علیه‌السلام) دیده باشد پدرش. اگر راست گویند باید بگویند که در دستهٔ آن چه نشانه‌ای است؟»
یعنی این شمشیر خاصی هست، ویژگی‌ دارد که در دستهٔ آن شمشیر یک‌سری ویژگی‌هاست.
«و در تیغهٔ آن چه اثری مانده است. وَ إِنَّ عِنْدِی لَسَیْفَ رَسُولِ اللَّهِ صل‌الله‌علیه‌وآله‌‌وسلم وَ إِنَّ عِنْدِی لَرَایَهَ رَسُولِ اللَّهِ صل‌الله‌علیه‌وآله‌‌وسلم وَ دِرْعَهُ وَ لَامَتَهُ وَ مِغْفَرَهُ فَإِنْ کَانَا صَادِقَیْنِ فَمَا عَلَامَهٌ فِی دِرْعِ رَسُولِ اللَّهِ صل‌الله‌علیه‌وآله‌‌وسلم وَ إِنَّ عِنْدِی لَرَایَهَ رَسُولِ اللَّهِ صل‌الله‌علیه‌وآله‌‌وسلم الْمِغْلَبَهَ وَ إِنَّ عِنْدِی أَلْوَاحَ مُوسَى وَ عَصَاهُ وَ إِنَّ عِنْدِی لَخَاتَمَ سُلَیْمَانَ بْنِ دَاوُدَ».
در ادامه حضرت فرمودند:
«به راستی قطعاً شمشیر رسول‌الله صل‌الله‌علیه‌وآله‌‌وسلم نزد منِ امام صادق هست. قطعاً پرچم رسول‌الله هم نزد من هست».حالا این‌جا یادم هست در تدریس کتاب بیان‌الفرقان – بخش غیبت، ویژگی‌های پرچم رسول‌الله را توضیح دادم‌ که یک پرچمی هست پارچه‌ای که ویژگی‌هایی دارد، از بهشت آمده برای رسول‌الله و وقتی امام زمان علیه‌السلام تشریف می‌آورند، آن پرچم به هر سمتی که حرکت می‌کند، خوف و ترس و شکست را برای دشمنان به دنبال دارد!
«امام صادق علیه‌السلام فرمودند آن شمشیر دست من هست، آن پرچم دست من هست، آن زره، آن جوشنی که رسول‌الله می‌پوشید، نزد من‌ هست! اگر راست می‌گوید بگوید زره رسول‌الله چه نشانه‌هایی دارد؟ نمی‌داند! قطعاً نزد من آن پرچمی هست که پیروزبخش رسول‌الله هست. نزد من آن الواح موسی هست که وقتی آمد دستورات در آن الواح بود. آن عصایی که موسی انداخت و تبدیل به اژدها شد یا رود نیل را شکافت، آن عصا دست من هست. و به راستی که قطعاً نزد من هست آن خاتم و انگشتری سلیمان‌بن داود».
که این خاتم خودش دنیایی بحث هست که چه ویژگی‌هایی دارد چه اثراتی را در این انگشتری برای حضرت سلیمان قرار داده، که حالا وارد این بحث‌ها نمی‌خواهیم بشویم. این‌ها امانتی هست که دست حجت هر زمانی هست. امام صادق علیه‌السلام فرمودند این‌ها دست من هست.
«حضرت فرمودند به راستی نزد من هست تشتی که موسی‌بن عمران علیه‌السلام قربانی‌ها را در آن می‌گذاشت. نزد من هست همان اسمی که چون رسول خدا میان مسلمین و مشرکین در جبهه جنگ و نبرد قرار می‌داد، یک چوب تیر از مشرکان به مسلمین نمی‌رسید».
شاید مرادشان یک اسم از اسمای اعظمی باشد که رسول‌الله استفاده می‌کردند و چنین اثر اعجازانگیزی بوده.
«نزد من هست همان نمونه‌ای که فرشته‌ها آوردند؛ مَثَل سلاح در ما خاندان، مَثَل تابوت در بنی‌اسرائیل هست».
ماجرای تابوت اگر تاریخ انبیاء را خوانده باشید در مورد بنی‌اسرائیل، این نزد هر کسی بود، این به‌عنوان حجت الهی مطرح می‌شد. حالا این سلاح هم حضرت می‌گویند نزد هر کسی هست، او حجت الهی‌ هست.
«شیوه بنی‌اسرائیل این بود که در خاندانی که تابوت عهد بود، نبوت در آن خاندان بود و هرکس که از ما خاندان، سلاح پیامبر را دریافت کند، امامت به او داده می‌شود».
یعنی خداوند مقدر کرده که این سلاح فقط به دست حجت الهی قرار بگیرد.
«فرمودند که به راستی پدر من بود که زره رسول‌الله را پوشید و دامن آن بر زمین می‌کشید و من هم پوشیدم و همچنین بود و چون قائم ما آن را بر کُند، به اندامش رسا باشد. ان‌شاءالله تعالی».
یعنی حتی این زره اندازه ما نبوده! تنها کسی که این زره قالب تنش و اندازه‌‌اش هست، خود وجود نازنین صاحب‌الزمان هست!
و وقتی امام زمان علیه‌السلام تشریف می‌آورند در مقابل دشمنان می‌ایستند، با همان سلاح رسول‌الله، با همان پرچم رسول‌الله، با همان لباس جنگی رسول‌الله که اندازه تن‌شان هست، به آن وسیله قیام می‌کنند!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

تحلیل و نقد حکم اعتبار حدیث وصیت از محدث نوری.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green