وصیت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله در طی بیست‌وسه سال بر جانشینان خود.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلـود‌ pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  وصیت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله در طی بیست‌وسه سال بر جانشینان خود ↓📋 › ؛

به فرض که حدیث وصیتی از پیامبر به دست ما رسیده باشد. یعنی در لحظات پایانی که نبی‌اکرم خواستند وصیت کنند و این را هم شیعه و سنی آوردند که جمعی بودند و آقا نبی‌اکرم، کاغذ و دوات و قلمی را طلبیدند، که خلیفهٔ دوم عامه هم بود و گفت من چیزی بنویسم که در هر حال هدایت شما در آن باشد، رو به پیامبر و اطرافیان کرد و گفت: «إِنَّ الرَّجُلَ لَیَهْجُرُ»، این مرد دارد هذیان می‌گوید و کتاب خدا ما را کافی‌ست!
از این استفاده می‌شود چیزی نوشته نشد! حالا بعد می‌گویند نسبت به امیرالمؤمنین که همه رفتند برای امیرالمؤمنین نوشتند. حالا آن واقعاً به دست ما رسیده یا نرسیده ما به این کار نداریم! ممکن است که این حدیث را مثل خیلی از احادیث که از بین بردند آن هم از بین بردند!
اما به این معنا نیست که نبی‌ اکرم وصیت نکرده باشد! وصیت کردند و وصیت نبی‌اکرم یک وصیت شخصی نبوده که لحظهٔ آخر بخواهند انجام دهند!
این یک وصیتی بوده که در طی زندگی خودشان مطرح کردند و کراراً به آن تأکید داشتند! یعنی لازم نبوده که پیامبر حرف‌ها را در وقت مرگ بخواهند بزنند! نبی‌ اکرم حرف‌ها را در طی این ۲۳ سال زدند! از همان ماجرای یوم‌الدار گفتند بعد از من علی!
در ماجرای غدیر خم گفتند بعد از من علی!
در حدیث منزلت که حدیث متواتر هست گفتند بعد از من علی!
در شأن نزول ﴿إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ﴾ که امیرالمؤمنین در رکوع بودند و انگشتری دادند، کراراً پیامبر اکرم فرمودند که بعد از من علی!
در ارتباط با ماجرای ﴿إِنَّمٰا یُرِیدُ اللّٰهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ﴾ این آیهٔ تطهیری که هست، معرفی کردند گفتند علی! اهل بیت را معرفی کردند.
یعنی توصیهٔ ایشان به اینکه بعد از من علی باشد، بعد از من دوازده وصی هست، کراراً در سال‌هایی که نبی‌اکرم بودند در زمان حیات‌شان، این مطرح شد، فقط در آن لحظهٔ آخر نبوده!
و آن‌قدر دقیق مطرح شد که ۱۲ خلیفه در فرمایشات عامه هست که پیامبر فرمودند بعد من ۱۲ تا امیر، ۱۲ تا خلیفه، خواهند آمد؛ ۱۲ تا عددش هم در صحیح مسلم آمده هم در صحیح بخاری. نام تک‌تک این اوصیاء در فرمایشات معصومین و خود پیامبر اکرم هست. یعنی پیامبر اکرم در زمان حیات خودشان در طی این ۲۳ سال معرفی کردند که بعد من ۱۲ نفر می‌آید اسم این‌ها هم چیست؛ از امیرالمؤمنین به‌عنوان خلیفهٔ اول تا خاتم‌الوصیاء حضرت حجت در فرمایشات ایشان هست، که تمام این روایت‌ها را دوستان می‌توانند به بحارالأنوار رجوع بکنند؛ به منتخب‌الاثر آیت‌الله صافی گلپایگانی رجوع بکنند؛ به بیان‌الفرقان بخش مهدویت مرحوم شیخ مجتبی قزوینی رجوع بکنند. تمام این روایت‌ها از نبی‌اکرم هست و پیامبر نام خلفای خودشان را در زمان حیات خودشون گفتند.
اما هیچ‌کجا صحبت از این نکردند که بعد از امام عصر، ۱۲ تا دیگه می‌خواهد بیاید!  ۱۲ تا حجت الهی بیاید! یعنی روی هم رفته بشود ۲۴ تا حجت الهی! اصلاً چیزی بیان نشده!
تنها چیزی که هست یک حدیث ضعیف‌السندی هست که دلالتش هم روشن نیست که شیخ طوسی هم مؤید ۱۲ امام آورده! این را نیاورده که بگوید ما ۱۲ تا مهدی داریم یک فصلی بخواهد تشکیل بدهد! مؤید ۱۲ امام و ۱۲ خلیفه آورده!
و جناب احمد‌الحسن، استمساک‌شان به همان قیدی هست که در ارتباط با این حدیث هست.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

خدا از کجا آمده است؟/مناظرهٔ راینهولد اشلیتر با دکتر کِنت هُویند.

❲﷽❳ ◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈ ❏.خدا از کجا آمده است؟ ❏.مناظرهٔ راینهولد اشلیتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green