علم امام معصوم به زبان فرشتگان، پرندگان و همه موجودات در بیان امیرالمؤمنین علیه‌السلام.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلـود‌ pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  علم امام معصوم به زبان فرشتگان، پرندگان و همه موجودات در بیان امیرالمؤمنین علیه‌السلام ↓📋 › ؛

روایات را که نگاه می‌کنیم، نسبت به زبان‌های تکوینی‌ که موجودات دارند، حتی موجوداتی که فوق مسائلی که ما تصور می‌کنیم! مثلاً من یک نمونه خدمت بزرگواران عرض بکنم؛ در روایت هست که ائمه معصومین علیهم‌السلام، زبان تمام فرشته‌ها را می‌دانستند! تمام فرشته‌ها! این فوق این است که شما مثلاً فرض کنید که زبان انگلیسی بدانی! زبان انگلیسی دو سال سه سال وقت بگذاری یاد می‌گیری! زبان عربی چهار پنج سال وقت بگذاری یاد می‌گیری! زبان ترکی شش ماه هفت ماه وقت بگذاری یاد می‌گیری! زبان فارسی شش ماه وقت بگذاری یاد می‌گیری!
ببینید حدیث این است در معجزات امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام معجزه ۳۰۴:
«ابن شهر آشوب با استناد از سعدبن طریف از امام صادق علیه‌السلام روایت کرده: روزی مردم نزد رسول‌الله رفتند و به ایشان به‌خاطر ولادت امام حسین علیه‌السلام تبریک گفتند. یک‌باره مردی از میان جمعیت بلند شد و عرض کرد یا رسول‌الله! پدر و مادرم فدایت!
همانا امروز چیز عجیبی از علی دیدم. ایشان فرمودند: آن چیز عجیب چه بود؟ عرض کردم: خواستیم برای تبریک گفتن نزد شما بیاییم ولی ایشان ما را معطل کردند و به ما فرمودند ۱۲۴۰۰۰ فرشته پیش شما آمدند و از شمردن فرشتگان تعجب کردیم! پیامبر تبسم کردند و به علی علیه‌السلام فرمودند: ای علی! از کجا دانستی که ۱۲۴۰۰۰ فرشته پیش من آمدند؟ ایشان عرض کرد یا رسول‌الله! همانا ۱۲۴۰۰۰ لغت شنیدم و دانستم که ۱۲۴۰۰۰ فرشته نزد شما آمدند».
این علم قوی‌ هست که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام دارند! در روایت هست وقتی حجت به دنیا می‌آید، خداوند علم اولین و آخرین را در بطن و کتم این قرار می‌دهد، در وجودش قرار می‌دهد! وقتی خلیفه دوم اشکال می‌گیرد به آقا امیرالمؤمنین و می‌گوید یا علی! چرا از تو سؤالی می‌کنند سریع جواب می‌دهی فکر نمی‌کنی‌؟! ایشان به خلیفه دوم می‌گویند این چندتاست؟ سریع می‌گوید پنج‌تا! امام می‌فرمایند تو فکر کردی؟ می‌گوید نه! می‌‌فرمایند تمام علوم عالم در ارتباط با علی‌بن ابی‌طالب به مانند نَمی در کف دستان علی‌ است!
وقتی علم هر آن چیزی که در غیب و غیوب و ملک و ملکوت و همه چیز را می‌داند، این زبان را هم می‌داند! و به‌علاوه چطور همان چیزی که جناب سلیمان می‌دانست که زبان حیوانات را می‌دانست، نطق حیوانات را می‌دانست! حالا آقا امیرالمؤمنین، پیامبر اکرم یا امام عصر علیه‌السلام چه مشکلی دارد که بدانند؟! یک نوعی زبان حساب می‌شود!
یک حدیث هم بخوانم، حدیث جالبی بود، کرامت ۳۰۳ در صفحه ۳۲۳:
«روزی با امام علی علیه‌السلام در مسجد کوفه نشسته بودم. کسی غیر ما در آن‌جا نبود. یک‌باره شنیدم امیرالمؤمنین فرمودند باورش کن، باورش کن! من با تعجب به راست و چپ و پشت سرم و مقابلم نگاه کردم کسی را ندیدم. تعجب کردم. ایشان به ما فرمودند: گویا می‌خواهی بپرسی با چه کسی من حرف زدم که باورش کن. عرض کردم بله، پدر و مادرم فدایت یا علی! امیرالمؤمنین فرمودند: بالای سرت را نگاه کن. من نیز بالای سرم را نگاه کردم دیدم دو تا کبوتر با هم حرف می‌زنند. ایشان به من فرمود: ای عمار می‌دانی چه می‌گویند؟ عرض کردم نه یا امیرالمؤمنین! امیرالمؤمنین فرمود: کبوتر ماده به کبوتر نر می‌گوید یکی دیگر را به جای من تو انتخاب کردی و از من جدا شدی. کبوتر نر هم قسم می‌خورد، می‌گفت به خدا قسم این کار را من نکردم. کبوتر ماده به او گفت باورت نمی‌کنم. کبوتر نر هم گفت قسم به آن کسی که در این قبله‌ هست (اشاره کرد به امیرالمؤمنین)، دیگری را انتخاب نکردم. کبوتر ماده خواست به او بگوید دروغ می‌گویی اما من به او گفتم باورش کن، باورش کن!
عمار می‌گوید عرض کردم یا امیرالمؤمنین! هیچ‌کسی را نمی‌شناسم که با پرندگان حرف بزند به جز سلیمان‌بن داوود! امام علی علیه‌السلام فرمودند ای عمار! همانا سلیمان‌بن داوود علیهماالسلام به حق ما اهل بیت علیهم‌السلام از خدا خواست تا علم شناخت زبان پرندگان را به ایشان بدهد».
دعا کرد به حق این اهل بیتی که خواهند آمد، این علم را خداوند به من اعطا کن.
و نیز امام صادق علیه‌السلام روایت فرمودند: «ما زبان پرندگان را مانند سلیمان‌بن داوود می‌شناسیم و همچنین با زبان تمام حیوانات زمین و دریا و عالم آشنا هستیم».
این روایت را در همین کتاب مدینه‌المعاجز جلد اول، مرحوم سیدهاشم بحرانی آورده است.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

علم حجت الهی به زبان‌ جانداران.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green