آزمایشی در نقش اعتقاد به خدا در  اعمال.

﷽❳

◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈

≻ آزمایشی در نقش اعتقاد به خدا در  اعمال

ꨄ︎ .. …دانلودویدئو… .. ꨄ︎

ꨄ︎ .. …دانلود‌پی‌دی‌اف… .. ꨄ︎

گزارشگر: در نیوزلند، جسی برینگ روانشناس باور دارد ما به نیروهای ماورائی نیاز داریم تا ما را در مسیری درست نگه دارند.
– جسی: شما آماده‌ای یک بازی بکنیم؟!
– بچه‌ها: بله
گزارشگر: جسی یک آزمایش طراحی کرده است تا این نظریه را امتحان کند.
جسی: یک دایره درست کنید و جلوی من بنشینید و من قوانین را برای شما می‌خوانم.‌ این تکه نوار را می‌بینید؟ اولین قانون این است که شما نمی‌توانید پایتان را از خط آن‌‌طرف‌تر بگذارید! دومین قانون این است که شما باید با پشت‌تان به سمت دارت برد پرتاب کنید. پس شما مثل این کار را انجام می‌دهید و بهترین کاری که می‌توانید را انجام بدهید!
می‌بینید؟! آنقدر‌ها هم آسان نیست، این‌طور نیست؟! شما نوبتی این بازی را انجام می‌دهید، و کسی که بیشترین امتیاز را در دارت برد بگیرد، در پایان روز، جایزه‌ای مخصوص می‌گیرد. ما شما را چند لحظهٔ بعد می‌بینیم.
گزارشگر: جسی از دوربین‌های مخفی نگاه می‌کند که آیا بچه‌ها تقلب می‌کنند یا نه؟!
جسی: و شما می‌توانید ببینید او چه‌کار می‌کند! بگذارید ببینیم آیا او تقلب می‌کند یا نه! شما واقعاً نمی‌توانید یک‌ بچهٔ شش ساله را به خاطر انجام این کار سرزنش کنید. او واقعاً جایزه را می‌خواهد و فکر می‌کند می‌تواند قسر در برود! و این واکنش معمولی کودکان است. این دختر کوچک، نگاهش کن! او مستقیماً به سمت خط می‌رود و چندتا توپ روی خود برد می‌گذارد و الان دارد نگاه می‌کند که کسی او را دیده یا نه! آن‌ها فکر می‌کنند که در اتاق تنها هستند و اگر کسی نمی‌فهمد چرا نباید تقلب کنیم! و هیچ‌کس هم مراقب نیست! ولی چه اتفاقی می‌افتاد اگر کسی مراقب بود؟
گزارشگر: جسی آزمایش را با یک گروه جدید و یک موجود ماورائی انجام می‌دهد.
جسی: حالا قبل از اینکه بخواهیم شروع کنیم می‌خواهم به شما یک نفر بسیار خاص را معرفی کنم! کسی که با ما تو این اتاق هست!
اسم اون پرنسس آلیس هست! کسی تا حالا از پرنسس آلیس چیزی شنیده؟
بچه‌ها: نه
جسی: او قابلیت خیلی خاصی دارد، او می‌تواند خودش را نامرئی کند! پرنسس آلیس همین الان روی آن صندلی نشسته. پس بچه‌ها فعلاً بروید بالا و ما می‌خواهیم نوبتی شما را بیاوریم پایین تا بازی کنید.
گزارشگر: وقتی بچه‌ها باور دارند که تحت نظر یک پرنسس نامرئی هستند جسی چیزی قابل توجه می‌بیند!
جسی: حالا این دختر کوچولو تا الان خیلی خوب کار کرده و مشخص هست دوست ندارد که قوانین را بشکند. ما این‌جا دختری را داریم که دارد به صندلی دست می‌زند تا ببیند می‌تواند پرنسس آلیسی که آن‌جا نشسته را احساس کند!
– دختربچه: پرنسس آلیس؟
– جسی: او می‌گوید پرنسس آلیس! پس او مشخصاً این‌جا تقلب نمی‌کند! این قدرت باور است! اینکه این بچه‌ها قبلاً اصلاً اسمی از او نشنیدند ولی ناگهان در ذهن آن‌ها تبدیل به واقعیت می‌شود.
گزارشگر: نتایج آزمایشات جسی همیشه یکسان است. چیزی که ما بعد از امتحان کردن صدها کودک دیدیم این بود این است که به بچه‌هایی که گفته شد که پرنسس آلیس با او در اتاق هست، وقتی تنها می‌شدند احتمال خیلی کم‌تری داشت تقلب کنند.
جسی: او همان کاری را انجام می‌دهد که هر عنصر قدرت ماوراء‌الطبیعه‌ای یا خدا در یک اجتماع با نگاه کردن به آن‌ها انجام می‌دهد! او به رفتار اجتماعی آن‌ها اهمیت می‌دهد و سرانجام حداقل فرضیهٔ مطلق این است که به طریقی اگر آن‌ها قوانین را بشکنند او وارد عمل می‌شود.
گزارشگر: تحقیق جسی اظهار می‌دارد که ما نیاز داریم باور کنیم که ما تحت مراقبت هستیم تا رفتار خودخواهانهٔ خود را نابود کنیم تا پلیدی را تحت نظر نگه داریم.
جسی: بنابراین سؤال مشهور این است اگر فکر می‌کردید که هیچ‌کس امکان نداشت که بفهمد، آیا از یک بانک دزدی می‌کردید؟!
و من فکر می‌کنم اگر با خودمان روراست باشیم اکثر ما آدم‌ها می‌رویم آن‌جا و تمام پول‌ها را می‌دزدیم!
یک بیننده و دانندهٔ تمام چیز‌ها یک قدرتمند مداخله‌گر و یک موجود الهی اخلاق کمک می‌کند مردم درست رفتار کنند!

پیشنهاد ما به شما

پاسخ به شبهات آتئیست‌ها درباره‌ برخی از آیات نجوم در قرآن./جلسه پنجم.

· · · ⌞📝🎤⌝ · · · «پاسخ به شبهات آتئیست‌ها درباره‌ برخی از آیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green